Gå til innhold

Hvor bør man man bo med barn i Lørenskog?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hvordan er barneskolene der, og hvor er det trygt og godt å bo? Vet at Fjellhamar er bra, men hvordan er Rasta, Kjenn, Visperud, Røykås osv? 

Anonymkode: 0039a...df2

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Rasta, Kjenn og Røykås er alle bra ihvertfall. Ville valgt det fremfor feks Skårer og Finstadjordet. 

Anonymkode: 6f814...1b3

AnonymBruker
Skrevet

Fjellhamar er kjempefint! 

Anonymkode: d0f0a...15a

AnonymBruker
Skrevet

Jeg ville holdt meg unna både Skårer Finstadjordet. 

Slår et slag for Kurland. Veldig stille og rolig. Ligger litt for seg selv i forhold til resten av Lørenskog, da. Nære skog og mark og badevann.

Ellers er både Fjellhamar og Kjenn fine steder. 

Røykås, Rasta og Vallerud er også helt greit om man ikke har noe imot å bo "oppå" naboen. Veldig tettbygd der nå mot for da jeg selv vokste opp.

Anonymkode: 9f280...6f5

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor ville dere ikke valgt skårer eller Finstadjordet? 

Anonymkode: 9436c...ee6

AnonymBruker
Skrevet
38 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor ville dere ikke valgt skårer eller Finstadjordet? 

Nå blir jeg vel bitt hodet av her, men synes begge steder har blitt litt "mini-gettoer". 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Vallerud er supert for barnefamilier. Anbefales😊

Anonymkode: dfb6b...c30

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg anbefaler også Kurland. Vi stortrives her. 😊

Anonymkode: 912b6...251

AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Nå blir jeg vel bitt hodet av her, men synes begge steder har blitt litt "mini-gettoer". 

Takl for svar. Det er greit å vite. Vurderer å flytte til Lørenskog området fra Ellingsrud nettopp på grunn av det du nevner så da ønsker jeg å unngå å flytte til noe som kan ligne. 

AnonymBruker
Skrevet

Hva enn du gjør, ikke sogne til Åsen skole. Jeg snakker av erfaring.

Anonymkode: 6689f...b42

AnonymBruker
Skrevet

Bor på Rasta, veldig koselig her, men bor tett på andre og det bygges mye nytt. Rasta, røykås og Fjellhamar er dyre områder å bo i.

Anonymkode: 6e98b...da3

AnonymBruker
Skrevet

Skjer mye bra på Vallerudtoppen. Har vært litt frem og tilbake i forhold til hvilken skole man skal gå på. Men tror begge skolene er bra, Rasta og Benterud. Alternativt ligger Steinerskolen her oppe. 

Anonymkode: 8ec6a...83f

AnonymBruker
Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Du aner ikke hva du snakker om 😄

Finstadjordet er kjempekoselig, med den beste skolen og et flott nabomiljø!

Anonymkode: 04d3e...9e7

AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Takl for svar. Det er greit å vite. Vurderer å flytte til Lørenskog området fra Ellingsrud nettopp på grunn av det du nevner så da ønsker jeg å unngå å flytte til noe som kan ligne. 

Det har jeg også hørt fra flere her. At de områdene har en del utfordringer. Vi bor på Fjellhamar og trives godt. Flyttet hit fra Oslo for 6 år siden. Vet at rasta og kjenn er fine områder også. Men det kommer litt an på hvor tilgjengelig du vil bo. Jeg synes rasta er litt kronglete og usentralt. Det går ikke tog derfra. 

Anonymkode: 96809...28a

AnonymBruker
Skrevet
38 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det har jeg også hørt fra flere her. At de områdene har en del utfordringer. Vi bor på Fjellhamar og trives godt. Flyttet hit fra Oslo for 6 år siden. Vet at rasta og kjenn er fine områder også. Men det kommer litt an på hvor tilgjengelig du vil bo. Jeg synes rasta er litt kronglete og usentralt. Det går ikke tog derfra. 

Anonymkode: 96809...28a

Det med usentralt er det vi har reagert på også. Vi bor i Oslo nå, rett ved 31-bussen og ønsker fortsatt å å mulighetene innen rekkevidde, så derfor er det litt viktig at ting ikke blir for tungvint 😅

TS

AnonymBruker
Skrevet
54 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du aner ikke hva du snakker om 😄

Finstadjordet er kjempekoselig, med den beste skolen og et flott nabomiljø!

Er du inhabil, kanskje? 😛 jeg har nemlig hørt det samme som anonymbrukeren du siterer sier 😬

TS

AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Bor på Rasta, veldig koselig her, men bor tett på andre og det bygges mye nytt. Rasta, røykås og Fjellhamar er dyre områder å bo i.

Anonymkode: 6e98b...da3

Å bo tett gjør oss ingenting. Vi bor tett i Oslo nå, så det er vi vant til 😅. Har innrykk av at rasta er hakket billigere enn Fjellhamar?

TS

AnonymBruker
Skrevet

Ville holdt meg langt unna hele Lørenskog, hele kommunen er i ferd med å bli ihelbygget uten at infrastrukturen henger med. 

Anonymkode: 8c1e3...5bb

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er du inhabil, kanskje? 😛 jeg har nemlig hørt det samme som anonymbrukeren du siterer sier 😬

TS

Jeg bor her. Blir da ikke mer «habil» enn det 😄

AnonymBruker
Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg bor her. Blir da ikke mer «habil» enn det 😄

Tenkte mer på at et barndomssted for eksempel gjerne kan være litt ekstra nærme hjertet 😊. Men takk for svar! 

TS

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...