AnonymBruker Skrevet 6. januar 2020 #1 Skrevet 6. januar 2020 Dette er et svært vanlig spørsmål å få på jobbintervju. Men hva skal man egentlig si når arbeidsgiver spør om dette? Jeg har alltid følt meg usikker på hva jeg faktisk skal fortelle, og har gjerne endt opp med å si ting som arbeidsgiver allerede har kunnet lese i min søknad og CV. Noen som har tips? Anonymkode: c404b...b7c
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2020 #3 Skrevet 7. januar 2020 Fortell hvordan du er som person. Anonymkode: c0fb4...6a5
pautina Skrevet 7. januar 2020 #4 Skrevet 7. januar 2020 Hva du har av familie hvis du er gift samboer eller har barn. Driver du med noe spesielt for tiden, pusser opp hus, driver med veldedig arbeid av noe slag. Har du hobbyer, husdyr andre interesser som opptar deg. I det hele tatt er det et bli kjent spørsmål så du kan svare omtrent som hvis en date eller en t ante du ikke har sett på lenge spør 😊
pautina Skrevet 7. januar 2020 #5 Skrevet 7. januar 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Fortell hvordan du er som person. Anonymkode: c0fb4...6a5 Ville heller valgt å fortelle ting om deg selv som viser hvordan du er, virker fort kleint med folk som beskriver seg selv med karakteristikker som hvor blide og utadvendte de er 1
pautina Skrevet 7. januar 2020 #6 Skrevet 7. januar 2020 Det kan jo også avhenge av hvor i samtalen man er, men som regel er dette et spørsmål på slutten av intervju og da er man egentlig mest ute etter å kjenne på kjemien og bli litt kjent. Liker jeg deg, kommer du til å passe inn i teamet/ avdelingen, virker det som du har de sosiale ferdighetene som skal til, Det avhenger av stillingen da, ikke noe problem om du er litt mutt og innesluttet hvis du skal programmere alene, men hvis du skal være prosjektleder med kundekontakt er det jo greit om du kan te deg som folk i småprataituasjoner. Er du litt sleip googler du og sjekket facebooken til de som skal intervjue deg, kanskje du har en felles interesse med en av dem, da går jo praten lett. Kanskje du var på ferie akkurat et sted de pleier å reise til, hutte i nærheten av hverandre e.l😊
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2020 #7 Skrevet 7. januar 2020 16 minutter siden, AnonymBruker skrev: Fortell hvordan du er som person. Anonymkode: c0fb4...6a5 Men det har jeg liksom allerede gjort i søknaden og CV'n føler jeg 😋 Ts Anonymkode: c404b...b7c
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2020 #8 Skrevet 7. januar 2020 15 minutter siden, pautina skrev: Hva du har av familie hvis du er gift samboer eller har barn. Driver du med noe spesielt for tiden, pusser opp hus, driver med veldedig arbeid av noe slag. Har du hobbyer, husdyr andre interesser som opptar deg. I det hele tatt er det et bli kjent spørsmål så du kan svare omtrent som hvis en date eller en t ante du ikke har sett på lenge spør 😊 Takk for tips 👍 Anonymkode: c404b...b7c
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2020 #9 Skrevet 7. januar 2020 6 minutter siden, pautina skrev: Det kan jo også avhenge av hvor i samtalen man er, men som regel er dette et spørsmål på slutten av intervju og da er man egentlig mest ute etter å kjenne på kjemien og bli litt kjent. Liker jeg deg, kommer du til å passe inn i teamet/ avdelingen, virker det som du har de sosiale ferdighetene som skal til, Det avhenger av stillingen da, ikke noe problem om du er litt mutt og innesluttet hvis du skal programmere alene, men hvis du skal være prosjektleder med kundekontakt er det jo greit om du kan te deg som folk i småprataituasjoner. Er du litt sleip googler du og sjekket facebooken til de som skal intervjue deg, kanskje du har en felles interesse med en av dem, da går jo praten lett. Kanskje du var på ferie akkurat et sted de pleier å reise til, hutte i nærheten av hverandre e.l😊 For meg har det vært motsatt, det er dette som har vært det første de har spurt om. Anonymkode: c404b...b7c
Ullvott Skrevet 7. januar 2020 #10 Skrevet 7. januar 2020 Du kan fortelle om det samme som står i CV og søknad, men med dine egne ord, pluss at du kan utbrodere litt. Som regel er jo dette ett av de aller første spørsmålene i et intervju, og det er en måte for intervjupanelet å høre om du klarer en muntlig framstilling på en noenlunde flytende måte og hvordan du framstår i kontakt med folk. Emnet er du jo selv verdens fremste ekspert på. Husk også at de som intervjuer deg ikke kan absolutt alt du har skrevet utenat. De har lest mange søknader, og de har et visst antall personer til intervju. 1
Aragorn ll Elessar Skrevet 7. januar 2020 #11 Skrevet 7. januar 2020 (endret) Jeg synes egentlig at det er et tulle spørsmål. Siden det har som regel ingenting å gjøre med om du er kvalifisert til jobben man søker på. Endret 7. januar 2020 av Aragorn ll Elessar
pautina Skrevet 7. januar 2020 #12 Skrevet 7. januar 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: For meg har det vært motsatt, det er dette som har vært det første de har spurt om. Anonymkode: c404b...b7c Hvis det er det første ville jeg gitt en kort sånn presenter deg selv rundt bordet som man gjerne gjør i oppstartsmøte med nye kunder eller foretningsfobindelser. Type « jeg er x år, bor slik og sånn medfamilie/husdyr/kollektiv. Jeg har jobbet som aktuell posisjon i x antall år, I den siste jobben min drev jeg med ditt og datt. Hold det relativt kort, typ 2 min, så kan de følge opp med spørsmål. er ingen utdannet hodejeger jeg altså så dette er ingen fasit, men jeg er ofte en av to,tre intervjuere når vi har det på jobben 😊
pautina Skrevet 7. januar 2020 #13 Skrevet 7. januar 2020 3 minutter siden, Aragorn ll Elessar skrev: Jeg synes egentlig at det er et tulle spørsmål. Siden det har som regel ingenting å gjøre med om du er kvalifisert til jobben man søker på. Det kommer an på til hvilken jobb? En flink intervjuer ville ikke stille ett så åpent spørsmål om ikke det var relevant i forhold til det @Ullvott skriver😊
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå