Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Forst og fremst sorry for utenlandsk keyboard.

Jeg er sa raadvill. Jeg sluttet i en jobb foer jul for aa begynne i et (mye) storre firma med bedre lonn og betingelser fordi jeg trodde jeg skulle faa mer ansvar og mer utfordringer, jeg trodde det skulle bli bedre for karrieren min. Det har ikke vaert tilfellet og jeg kjeder meg saa uendelig mye. Paa papiret saa ser denne jobben mye bedre ut da det er for et av de top 5 firmaene i bransjen. Den gamle jobben trivdes jeg faktisk veldig i og jeg laerte mye og kom godt overens med alle. Det er et lite firma og man er som en liten familie. Gamle sjefen min var ogsaa veldig snill mot meg selv om han har sinneproblemer (gikk aldri utover meg). Nye sjefen min er kjempesot og veldig takknemlig nar jeg gjor noe (viser mer takknemlighet enn gamle sjefen og sier takk mer), men problemet er at jeg ikke faar nok arbeidsoppgaver! Jeg holder paa aa ga paa veggen og lengter tilbake til min gamle jobb.Og det verste er at den gamle jobben vil saa gjerne ha meg tilbake da jeg er en hardtarbeidende sjel og alt jeg vil er aa jobbe. Jeg var heller aldri syk ilopet av det 1 ½ aaret jeg jobbet der saa de vet jeg er paalitelig. Jeg har kontakt med gamle kollegaen min enda som sier de spor henne om hun har snakket med meg og at hun skal si til meg at de vil ha meg tilbake.

Saken er at de andre sekretaerene her jobber for mer enn 1 person og jeg jobber kun for 1 person (forelopig). For dere sier noe saa er planen aa snakke med baade sjefen og HR angaaende hva jeg foler. Jeg er bare pa den 5 uken min, men det foles som jeg har blitt satt paa pulten min og that’s it, og her sitter jeg og kjeder meg. Rekrutteringsbyraaet har sagt de er villig til a aprate med noen her ogsaa. Jeg tenker gi det 1 uke til og hvis ting ikke forbereder seg saa skal jeg snakke med sjefen. Men jeg tenker hver dag paa om jeg gjorde en stor feil med aa bytte job og tro at gresset var gronnere paa den andre siden..Jeg er raadvill, noen raad til en sliten sjel? Har noen vaert i same situasjon og gaatt tilbake til gamle jobben? Jeg foler det hadde vaert sa nederlag oom jeg gikk tilbake. Ogsaa advarte gamle sjefen meg ogsaa om at dette kunne skje og da blir det som han har hatt rett. Setter pris paa alle svar..

Anonymkode: f9b83...c08

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor skal du vente en uke? Hva venter du på? Snakk med sjefen din idag, og si du har for få oppgaver og trenger mer å gjøre. Ingen vits i å begynne å angre deg før du i det minste har prøvd å løse problemet. 

Anonymkode: 802b4...ccf

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

En ting jeg har observert hos karriereklatrere er at de ser langsiktig. Hva kan denne jobben ha å si for deg på lang sikt? Hvor vil du til slutt? Det at du nå jobber i en topp 5-bedrift, vil det hjelpe deg? Nye kontakter, pent på CV, muligens andre arbeidsoppgaver etterhvert. 5 uker er ikke lenge! Klarer du 6mnd, bare for å få det på cv inn mot ny jobb videre?

Hva om du går tilbake til den gamle jobben? Hva gir det deg? Ja, en lettelse i den umiddelbare situasjonen, men hva med karriere videre?

Om det er viktigst for deg å trives her og nå, eller om du vil nå et visst mål innen 5 år, vet bare du. Tenk gjennom det og se om du klarer å stå i ubehag en tid. Snakk også med sjefen din for å avklare forventninger mot realitet. Det skader ikke å vise interesse for flere/andre arbeidsoppgaver. 

Anonymkode: 23cb2...ec6

AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

En ting jeg har observert hos karriereklatrere er at de ser langsiktig. Hva kan denne jobben ha å si for deg på lang sikt? Hvor vil du til slutt? Det at du nå jobber i en topp 5-bedrift, vil det hjelpe deg? Nye kontakter, pent på CV, muligens andre arbeidsoppgaver etterhvert. 5 uker er ikke lenge! Klarer du 6mnd, bare for å få det på cv inn mot ny jobb videre?

Hva om du går tilbake til den gamle jobben? Hva gir det deg? Ja, en lettelse i den umiddelbare situasjonen, men hva med karriere videre?

Om det er viktigst for deg å trives her og nå, eller om du vil nå et visst mål innen 5 år, vet bare du. Tenk gjennom det og se om du klarer å stå i ubehag en tid. Snakk også med sjefen din for å avklare forventninger mot realitet. Det skader ikke å vise interesse for flere/andre arbeidsoppgaver. 

Anonymkode: 23cb2...ec6

Tusen takk for er fint og konstruktivt svar. Du har rett, jeg har litt glemt karrieren min på lang sikt oppi alt dette følelseskaoset. Jeg styres mye av følelsene mine oppi alt dette her, men du har rett i at jeg antagelig burde tenke litt mer langsiktig. Jeg skal definitivt snakke med sjefen så fort som mulig så de vet hvordan jeg føler. Jeg og kjæresten prøver også og bli gravide så jeg tenker det kan være greit å holde ut imens. Jeg vet 5 uker ikke er lenge, det føles vel bare sånn fordi jeg kjeder meg sånn. Jeg skal gi det et par måneder for å ha gitt det en ordentlig sjanse..

Anonymkode: f9b83...c08

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har det akkurat som deg. I min nye jobb, har jeg INGEN arbeidsoppgaver og fortalt sjefen dette mange ganger uten at noe blir gjort. Jeg tar det som ett hint for at ønsker å ha meg vekk, men jeg er helt avhengig av denne jobben for å få gjennom endel formelle prosesser som tar veldig lang tid. Blant annet få min ektefelle til Norge, da må man ha en viss inntekt og i tillegg er dette min første faste jobb. Jeg aner ikke hva jeg skal gjøre i livet ?!!?!?

Anonymkode: bc8ba...dc7

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...