AnonymBruker Skrevet 8. juli 2023 #161 Del Skrevet 8. juli 2023 AnonymBruker skrev (På 6.1.2020 den 21.55): Jeg tror ikke dette problemet er så stort som dete skal ha det til. Jeg veier 140 kg fordelt på 175 cm og glir ikke over i neste sete. Velger alltid vindusplass fordi man kan lene litt av overkroppen mot flyveggen/vinduet sånn at jeg ikke går over på naboens plass på overkroppen heller. I tillegg gjør fettet at jeg sitter så høyt at jeg ikke når ned til armlenet med albuen, så naboen får det også. Anonymkode: 95180...618 Men de som sitter ved siden av deg føler det annerledes. Jeg er veldig redd for å fly og fikk panikkangst da det satt seg en person med fedme ved siden av meg. Jeg ble klemt mellom to personer og jeg fikk ikke puste. Jeg var livredd. Anonymkode: d084c...0d9 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2023 #162 Del Skrevet 8. juli 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Dette kaliberet??? Anonymkode: 1f7cc...659 Enig… mange skremmende holdninger i denne tråden. Anonymkode: 0703f...1a2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2023 #163 Del Skrevet 8. juli 2023 Det skal være fullstendig mulig å ringe til flyselskapet når man skal bestille og be om to seter, man må betale dobbelt egentlig, men hørt om enkeltepisoder hos flyselskap som booker to seter og tar betalt for ett. Ellers så synes jeg 100 kg per pers inkl bagasje var et latterlig forslag. I fjor på denne tiden var jeg 107 kg, reiste med fly flere ganger gjennom året og ikke noe problem å sitte i setet uten å gjøre det ukomfortabelt for sidemannen. Veier 90 nå da. Anonymkode: 700e9...26f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2023 #164 Del Skrevet 8. juli 2023 Helene1982 skrev (5 minutter siden): Du som priviligert norsk person har ikke veid kofferten din, så du må betale noen hundrelapper i overvekt da du ikke har lest og/eller brydd deg om reglene. Jeg hadde valgt overvektig medpassasjer hver eneste gang før … dette veier jeg, og dette veier mine klær. Jeg hadde til og med valgt en sur 3-åring i stedet for å sitte ved siden av deg. det er ikke en bonus for noen å sitte ved siden av "det er sjukt at jeg og min bagasje… " Ingen ønsker det Det pleier ikke være vekt på hotellrom, så det er ikke gjennomførbart engang 🤡 Hvorfor betaler man overvekt på fly i det hele tatt? Det er vel en GRUNN? Hvorfor skal overvektige slippe unna det, mens normalvektige må betale? Anonymkode: e0489...258 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2023 #165 Del Skrevet 8. juli 2023 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Absolutt ikke, når man bruker mer plass enn ett sete så skulle det bare mangle at man må betale for den ekstra plassen man bruker. Spesielt når det går utover nestemann som kanskje ikke kan bruke armlene eller hvis personen er så sykelig overvektig at nestemann ikke kan bruke plassen som man faktisk har betalt for. Når fly fyller drivstoff så blir vekten på passasjerene og bagasjen regnet med, det er ikke sånn at de fyller opp tankene helt for hver tur og det er derfor man må betale ekstra for ekstra bagasje. For antall personer så har de en standard vekt de går ut i fra men det blir problematisk hvis veldig mange av passasjerene er sykelig overvektig. Kunne du virkelig tenke deg å sitte mellom to av dette kalibret?. https://edition.cnn.com/travel/article/plus-size-travelers-slam-airline-seat-policies/index.html Anonymkode: c32b8...acd Jeg hadde blitt kvalt. Anonymkode: d084c...0d9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2023 #166 Del Skrevet 8. juli 2023 altflyter skrev (På 6.1.2020 den 15.02): Du sier noe der.... Men det er et sårt tema, så man kan ikke si så mye heller. Jeg sa til flyvertinnen at "jeg får ikke plass i setet mitt...." hun så på naboen min og trakk på skuldrene... Jeg ville ikke drite ham ut heller, men han gjorde ingen innsats for å klemme seg litt sammen. Det var det bare jeg som måtte... Med tanke på hvor lite flyvertinnen brydde seg, så hadde de sikkert sagt at jeg måtte gå av eller tvunget meg ned i et sete med en annen slank hvis jeg og hadde vært overvektig. Du måtte ikke. Du valgte å klemme deg sammen. Jeg møter ild med ild, breier meg max og trykker albuen inn i fettet som er over på min side. Har du el BMI over 32 burde du ikke fly. Anonymkode: e6081...322 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2023 #167 Del Skrevet 8. juli 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Det skal være fullstendig mulig å ringe til flyselskapet når man skal bestille og be om to seter, man må betale dobbelt egentlig, men hørt om enkeltepisoder hos flyselskap som booker to seter og tar betalt for ett. Ellers så synes jeg 100 kg per pers inkl bagasje var et latterlig forslag. I fjor på denne tiden var jeg 107 kg, reiste med fly flere ganger gjennom året og ikke noe problem å sitte i setet uten å gjøre det ukomfortabelt for sidemannen. Veier 90 nå da. Anonymkode: 700e9...26f Synes du det er riktig at jeg på 48 kilo skal betale for bagasjen min? Anonymkode: 4ca5d...06f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2023 #168 Del Skrevet 8. juli 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Kjenner jeg gleder meg til tirsdag. Da skal jeg fly og ja jeg er god igjen overvektig Skal på puur faen ta litt ekstra plass ja. Hvis menn spre beina pga et ballesett skal jeg gjøre det også som kvinne, og si det er kjønnsdiskrimnerende hvis det blir kommentarer. Så takket være alle disse stygge og nedlatende holdninger. Så er det en som får mindre plass ved siden av meg Anonymkode: b019d...29d Det går nok helt fint. håper du får en fin tur😃💐 flertallet av folk er nok folk som ikke prøver å skape kvalme sånn som de i kommentarfeltet her Anonymkode: b9224...132 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2023 #169 Del Skrevet 8. juli 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Du måtte ikke. Du valgte å klemme deg sammen. Jeg møter ild med ild, breier meg max og trykker albuen inn i fettet som er over på min side. Har du el BMI over 32 burde du ikke fly. Anonymkode: e6081...322 Tull! Anonymkode: 1f7cc...659 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2023 #170 Del Skrevet 8. juli 2023 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Glemte lenken: https://simpleflying.com/european-airlines-most-spacious-economy-seats/ Anonymkode: 9364e...ae3 Det står ikke noe der om at setene har blitt smalere, kun info om at setebreddene varierer. Og det vet vi jo. Det største problemet er jo uten tvil at folk har blitt større, det trenger man ikke å google for å vite. Anonymkode: 8f620...53a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Helene1982 Skrevet 8. juli 2023 #171 Del Skrevet 8. juli 2023 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Det pleier ikke være vekt på hotellrom, så det er ikke gjennomførbart engang 🤡 Hvorfor betaler man overvekt på fly i det hele tatt? Det er vel en GRUNN? Hvorfor skal overvektige slippe unna det, mens normalvektige må betale? Anonymkode: e0489...258 Først og fremst er det å fly en luksus. Jeg er klar over at det er vanlig, men om en unge har ørebetennelse og gråter hele flyturen, eller en mann på 2 meter gjør at jeg ikke kan legge ned setet, tenker jeg litt dritt, men også stakkars foreldre og ungen som har vondt og stakkars mannen som er for høy for å fly. Om man skal logistikkføre hva alle koster til enhver tid, ville det vært dyrt å være mann, og det ville vært dyrt å ha barn. Sier du sånne ting blant folk? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2023 #172 Del Skrevet 8. juli 2023 Helene1982 skrev (1 minutt siden): Først og fremst er det å fly en luksus. Jeg er klar over at det er vanlig, men om en unge har ørebetennelse og gråter hele flyturen, eller en mann på 2 meter gjør at jeg ikke kan legge ned setet, tenker jeg litt dritt, men også stakkars foreldre og ungen som har vondt og stakkars mannen som er for høy for å fly. Om man skal logistikkføre hva alle koster til enhver tid, ville det vært dyrt å være mann, og det ville vært dyrt å ha barn. Sier du sånne ting blant folk? Det vet alle jo. Hva har det med tråden å gjøre? Vi snakker om vekt Anonymkode: 4ca5d...06f 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2023 #173 Del Skrevet 8. juli 2023 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Det står ikke noe der om at setene har blitt smalere, kun info om at setebreddene varierer. Og det vet vi jo. Det største problemet er jo uten tvil at folk har blitt større, det trenger man ikke å google for å vite. Anonymkode: 8f620...53a Det er nok en kombinasjon av disse. Sitat When Boeing designed its first 737 in the mid-60s, it had 50 to 60 seats. But the first client, Lufthansa, requested the number be increased to 100. The plane lengthened across subsequent iterations and the 700 series now holds 137 passengers. https://amp.theguardian.com/world/shortcuts/2017/nov/07/aeroplane-seats-are-shrinking-but-how-small-can-they-go Anonymkode: 9364e...ae3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Helene1982 Skrevet 8. juli 2023 #174 Del Skrevet 8. juli 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Det vet alle jo. Hva har det med tråden å gjøre? Vi snakker om vekt Anonymkode: 4ca5d...06f Vi snakker om deg og bagasjen din. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2023 #175 Del Skrevet 8. juli 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Det vet alle jo. Hva har det med tråden å gjøre? Vi snakker om vekt Anonymkode: 4ca5d...06f Det har noe med tråden å gjøre. Les innlegget du quotet én gang til. Anonymkode: 0703f...1a2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2023 #176 Del Skrevet 8. juli 2023 Helene1982 skrev (2 minutter siden): Vi snakker om deg og bagasjen din. Så hvorfor skal tynne mennesker betale? Anonymkode: 4ca5d...06f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2023 #177 Del Skrevet 8. juli 2023 Det jeg lurer på er flg.: Flyselskapene er veldig opptatt av sikkerhet. Dersom man blir inneklemt mellom en sterkt overvektig person (som ikke kan reise seg på normal måte), vil det oppstå store problemer ved en eventuell evakuering av flyet. Jeg satt ved siden av en veldig stor dame for noen år siden. Hun klarte å presse seg ned i setet sitt, men ble omtrent sittende bom fast. Hadde det oppstått en nødsituasjon, hadde jeg blitt stuck helt til hun klarte å lirke seg løs. Jeg så selv hvor utrolig lang tid hun brukte på å komme seg ut av setet da vi hadde landet. Glad jeg ikke måtte på do i løpet av turen. Det hadde ikke vært mulig. Så kanskje sterkt overvektige og andre som opptar veldig mye plass burde automatisk blitt plassert på vindusplass? Slik at andre kommer seg ut for å gå på do og kommer seg ut av flyet dersom det oppstår en nødsituasjon. Anonymkode: 4821e...579 5 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2023 #178 Del Skrevet 8. juli 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Det jeg lurer på er flg.: Flyselskapene er veldig opptatt av sikkerhet. Dersom man blir inneklemt mellom en sterkt overvektig person (som ikke kan reise seg på normal måte), vil det oppstå store problemer ved en eventuell evakuering av flyet. Jeg satt ved siden av en veldig stor dame for noen år siden. Hun klarte å presse seg ned i setet sitt, men ble omtrent sittende bom fast. Hadde det oppstått en nødsituasjon, hadde jeg blitt stuck helt til hun klarte å lirke seg løs. Jeg så selv hvor utrolig lang tid hun brukte på å komme seg ut av setet da vi hadde landet. Glad jeg ikke måtte på do i løpet av turen. Det hadde ikke vært mulig. Så kanskje sterkt overvektige og andre som opptar veldig mye plass burde automatisk blitt plassert på vindusplass? Slik at andre kommer seg ut for å gå på do og kommer seg ut av flyet dersom det oppstår en nødsituasjon. Anonymkode: 4821e...579 Samme problemstilling har man jo med veldig gamle folk, eller med folk i rullestol. Barn sinker også evakuering. Skal man bare få lov til å fly hvis man er 18-60 år, frisk og normalvektig, tenker du? Anonymkode: 0703f...1a2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Helene1982 Skrevet 8. juli 2023 #179 Del Skrevet 8. juli 2023 (endret) AnonymBruker skrev (33 minutter siden): Så hvorfor skal tynne mennesker betale? Anonymkode: 4ca5d...06f Mennesker er ikke kjøtt som måles i kilo. Vi defineres som regel som voksen og barn. Det er mest lønnsomt da logistikken i at alle skal vurderes etter kilopris er mye papirarbeid. Alle må betale for seg selv. Vi lever i et samfunn der man gir og tar. dette kalles et velferdssamfunn. Endret 8. juli 2023 av Helene1982 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2023 #180 Del Skrevet 8. juli 2023 AnonymBruker skrev (19 minutter siden): Det pleier ikke være vekt på hotellrom, så det er ikke gjennomførbart engang 🤡 Hvorfor betaler man overvekt på fly i det hele tatt? Det er vel en GRUNN? Hvorfor skal overvektige slippe unna det, mens normalvektige må betale? Anonymkode: e0489...258 Det er derfor det selges små, hendige bagasjevekter for en billig penge på enhver flyplass, og mange andre steder. Helt gjennomførbart, jeg lover. Anonymkode: e3eb0...5df 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå