Gå til innhold

Store folk på fly som tar halve setet til naboen

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg skjønner at det er en forferdelig situasjon å være i for en som er overvektig, men... om man ikke får plass i et flysete, bør man bestille to seter ved siden av hverandre om mulig, eller vurdere andre reisealternativer. Jeg regner med de fleste har såpass god oversikt over egen kropp at de vet om de får plass i et flysete eller ikke. 

Tenk deg om tre svært overvektige får seter ved siden av hverandre på samme rad. Det er jo fysisk umulig å få plass til. Hva om halve flyet er overvektige folk? Direkte farlig om de skulle hende noe. 

Anonymkode: 59bb6...b13

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva skjer hvis to overvektige personer sitter ved siden av hverandre eller om disse to har sete ved midtgangen og vinduet slik at det faktisk ikke er fysisk plass nok til at noen skal sitte i setet ved siden av?

Anonymkode: 2accb...437

Det er ikke noe bedre når de sitter i midten, problemet bare forflytter seg. Jeg hang med halve kroppen ut i midtgangen fordi halve setet mitt var tatt. Jeg måtte reise meg opp hver gang de kom med tralla, for de kom seg ikke forbi. 

ts

Anonymkode: 3f092...791

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Menn må nå få lov til å ha penis og baller. Da kan man ikke sitte med låren inntil hverandre.

Anonymkode: dc71e...2f8

Da kan du faktisk løfte kronjuvelene dine opp fra mellom bena og legge dem i fanget ditt. Ser mange spiller lommetennis for å justere posisjonen, start med å øve deg hjemme!

Anonymkode: 7d356...fa6

• Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest theTitanic
6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Menn må nå få lov til å ha penis og baller. Da kan man ikke sitte med låren inntil hverandre.

Anonymkode: dc71e...2f8

Det er forskjell på å sitte med lårene inntil hverandre og å ha knærne helt sideveis. Menn kan når de vil: se feks proffsyklister, de klarer fint å gjøre seg smale. I kajakk har du heller ikke mulighet til dette. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest theTitanic

Enten må mennesker over en viss kilogrense kjøpe to seter ellers så må flyselskapene ha større seter. Merkelig hvordan sikkerhet blir nedprioritert når det går på bekostning av flyselskapenes lommebok.. 

Det er heller ikke riktig at noen skal ha en ukomfortabel tur på grunn av volumet til en medpassasjer. Kanskje mennesker over en viss vekt må la være å fly, eller kjøre spesialfly. Det er ikke diskriminerende å tenke i den retning. Folk med dårlig syn får ikke kjøre bil, folk med sykdom får ikke gi blod, gravide får ikke fly når fødsel nærmer seg, folk som er for overvektige får ikke hoppe i fallskjerm, dra på rafting eller kjøre karuseller der det blir for trangt i setet eller på grunn av sikkerhet. Alle får ikke gjøre alt. Flysetene har dårlig plass. Sånn er det. Det burde vært mer plass, men det er det ikke. Da må regler innføres deretter. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

26 minutter siden, CabinCruiser skrev:

Fant denne fra Amerikanien. Har bare ingen tro på at det blir vel tatt mot i Europeiske land.

https://www.smartertravel.com/airline-obesity-policies/

Det så jo veldig fornuftig ut.  Selskapene kan for så vidt bare si at for å være passasjer må armlenene kunne slås ned uten motstand.

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
19 minutter siden, Whistler skrev:

Det så jo veldig fornuftig ut.  Selskapene kan for så vidt bare si at for å være passasjer må armlenene kunne slås ned uten motstand.

og at man kan bruke belte uten forlengelse. Mye bedre enn vekt/høyde, da man fint passer belte og går ha armlene nede selv om man er over 100 kg som noen her foreslo.

Anonymkode: 3b1bd...55e

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi blir tjukkere og tjukkere i denne verden det er ingen vei utenom. Alle har krav på å få reise på lik linje. Her Burde flyselskap ha noen seter med bare 2 seter som er bredere enn vanlig. Problem solved... bare passe på likevekt på flyet. 

• Liker 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

............Mye bedre enn vekt/høyde, da man fint passer belte og går ha armlene nede selv om man er over 100 kg som noen her foreslo.

Anonymkode: 3b1bd...55e

Det er ikke de som veier 100kg som er problemet.  Det er de som bikker over badevektskalaen.  Man trenger ikke en vektgrense. Med bakgrunn i passasjersikkerhet kan man kreve at armlenene skal kunne beveges opp og ned uten motstand. Begge samtidig om det er et midtsete og det er passasjerer i alle tre seter.  Det vil jo være kjekt om personen ved vinduet kan evakuere også (uten å klatre over seteryggen foran). 

• Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ja, og det er jo begrenset hvor høyt man vil klage på at noen andre er tykke også. Vi spurte kabinpersonellet om de hadde andre seter og forklarte situasjonen, men da de sa nei, så ville vi jo ikke hyle opp «men han er alt for feit! Vi kan ikke få plass i dette setet».

ts

Anonymkode: 3f092...791

Det forstår jeg veldig godt. Hadde nok slitt med det samme selv. Å være feit er belastende for den som er feit også. Jeg hadde nok ikke ønsket å såre noen på den måten selv heller.

Anonymkode: a1777...96a

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Bente1234 skrev:

Vi blir tjukkere og tjukkere i denne verden det er ingen vei utenom. Alle har krav på å få reise på lik linje. Her Burde flyselskap ha noen seter med bare 2 seter som er bredere enn vanlig. Problem solved... bare passe på likevekt på flyet. 

Settes disse i en treseters ender de da med å koste femti prosent mer enn et vanlig sete. Flyselskapene leker ikke butikk.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
56 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Da kan du faktisk løfte kronjuvelene dine opp fra mellom bena og legge dem i fanget ditt. Ser mange spiller lommetennis for å justere posisjonen, start med å øve deg hjemme!

Anonymkode: 7d356...fa6

😂

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg skjønner at det er en forferdelig situasjon å være i for en som er overvektig, men... om man ikke får plass i et flysete, bør man bestille to seter ved siden av hverandre om mulig, eller vurdere andre reisealternativer. Jeg regner med de fleste har såpass god oversikt over egen kropp at de vet om de får plass i et flysete eller ikke. 

Tenk deg om tre svært overvektige får seter ved siden av hverandre på samme rad. Det er jo fysisk umulig å få plass til. Hva om halve flyet er overvektige folk? Direkte farlig om de skulle hende noe. 

Anonymkode: 59bb6...b13

Ja, med mindre de aldri har sett et flysete før, bør de nok ha tenkt så langt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
6 timer siden, newman01 skrev:

En løsning kan være vektbegrensning. Hver passasjer får lov til å veie 100kg, inkludert koffert, jakke og annet. 

Tror de fleste overvektige har en følelse av at de er litt store for flysetet, og burde ta ansvar når de bestiller. Handler man klær på Dressman XXL bør man tenke seg litt om.. 

Inkludert bagasje blir litt for strengt. Er da lov å ha med seg inntil 40 kg i innsjekket baggasje, eller tar jeg feil?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg tror ikke dette problemet er så stort som dete skal ha det til. Jeg veier 140 kg fordelt på 175 cm og glir ikke over i neste sete. Velger alltid vindusplass fordi man kan lene litt av overkroppen mot flyveggen/vinduet sånn at jeg ikke går over på naboens plass på overkroppen heller. I tillegg gjør fettet at jeg sitter så høyt at jeg ikke når ned til armlenet med albuen, så naboen får det også. :)

Anonymkode: 95180...618

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker

Reis sammen med noen som er slank og nett 😛 

Anonymkode: 4ef0e...aa5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, Whistler skrev:

Settes disse i en treseters ender de da med å koste femti prosent mer enn et vanlig sete. Flyselskapene leker ikke butikk.

Derfor bør folk egentlig holde kjeft om store folk hvis de vil beholde prisene vi har idag.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Hva skjer hvis to overvektige personer sitter ved siden av hverandre eller om disse to har sete ved midtgangen og vinduet slik at det faktisk ikke er fysisk plass nok til at noen skal sitte i setet ved siden av?

Anonymkode: 2accb...437

Jo det skal jeg fortelle deg. Vi opplevde at to kraftig overvektige damer skulle sitte ved siden av hverandre med en tynn mann ved vinduet. Damene fikk ikke plass ved siden av hverandre uansett hva de prøvde på så mannen måtte sitte i midten. Pga damene måtte han sitte fremoverlent i stolen til han fikk et sete lengre frem i flyet. Damen ved vinduet måtte ha hjelp fra besetningen på å komme seg ut da flyet landet!  

• Liker 9
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
3 minutter siden, Bente1234 skrev:

Derfor bør folk egentlig holde kjeft om store folk hvis de vil beholde prisene vi har idag.

Jeg betaler gladelig mer for en flybillett hvis det innebærer bedre komfort og sikkerhet, man skal være usedvanlig gnien og fattig hvis man heller vil spare noen kroner istedet for å ha en sikker og komfortabel reise.

Anonymkode: c32b8...acd

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...