Gå til innhold

Store folk på fly som tar halve setet til naboen

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Det vet alle jo.

Hva har det med tråden å gjøre? Vi snakker om vekt 

Anonymkode: 4ca5d...06f

Ikke meg du siterte. Det har noe med at noen vil ikke sitte forsiden noen som tar større plass og klager for det, noen vil legge ned setet, men får ikke det fordi personen bak er for lang og vil klage på det. Noen liker ikke å sitte forsiden av barn og vil klage på det. Sånn kan det forsette i en evighet vil alltid være noe. Skal ganske mye til for at personen er så stor at man ikke kan sitte forsiden av de. Jeg har flere ganger sittet forsiden av ganske store personer på flyet det har vært null problem. 

Burde heller ta oppgjør med flyselskapene som presser inn flest mulig seter på minst mulig plass. Finnes alltid folk som vil klage på noe sånn er det bare. 

Anonymkode: b9224...132

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
Helene1982 skrev (4 minutter siden):

Mennesker er ikke kjøtt som måles i kilo. Vi defineres som reger som voksen og barn. Det er mest lønnsomt da logistikken i at alle skal vurderes etter kilopris er mye papirarbeid. Alle må betale for seg selv. Vi lever i et samfunn der man gir og tar. dette kalles et velferdssamfunn.

For meg er det ulogisk at en tynn person skulle betale for 2-3 kilo ekstra med bagasje samtidig som en overvektig person betaler ingenting ekstra. 

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Helene1982 skrev (15 minutter siden):

Først og fremst er det å fly en luksus. Jeg er klar over at det er vanlig, men om en unge har ørebetennelse og gråter hele flyturen, eller en mann på 2 meter gjør at jeg ikke kan legge ned setet, tenker jeg litt dritt, men også stakkars foreldre og ungen som har vondt og stakkars mannen som er for høy for å fly. Om man skal logistikkføre hva alle koster til enhver tid, ville det vært dyrt å være mann, og det ville vært dyrt å ha barn. Sier du sånne ting blant folk?

Jeg har absolutt ingen problemer med å si det høyt, for det henger jo ikke på greip. 

At en person på for eksempel 150 kg ikke skal betale noe som helst for vekt, mens en på 50 kg kanskje må det på grunn av to-tre kilo ekstra i bagasjen, er det i det hele tatt mulig å synes at det gir mening? Jeg regner jo med at den kostnaden kommer av en grunn, drivstoffbruk eller hva det måtte være, og da bør vekt=vekt uansett hva det er som veier noe.

Anonymkode: e0489...258

• Liker 6
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

For meg er det ulogisk at en tynn person skulle betale for 2-3 kilo ekstra med bagasje samtidig som en overvektig person betaler ingenting ekstra. 

Men med overvektig må det gjelde alle som veier over en viss vekt, så det vil gjelde ganske mange menn, så du mener at å fly generelt burde være billigere for kvinner. Jeg har aldri betalt overvekt for bagasje, og jeg er rimelig sikker på at det er fordi det aldri har vært snakk om mye, og jeg er generelt veldig hyggelig med servicepersonale. Du aner ikke hvilke fordeler du kan få om du er bittelitt hyggelig.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Helene1982 skrev (1 minutt siden):

Men med overvektig må det gjelde alle som veier over en viss vekt, så det vil gjelde ganske mange menn, så du mener at å fly generelt burde være billigere for kvinner. Jeg har aldri betalt overvekt for bagasje, og jeg er rimelig sikker på at det er fordi det aldri har vært snakk om mye, og jeg er generelt veldig hyggelig med servicepersonale. Du aner ikke hvilke fordeler du kan få om du er bittelitt hyggelig.

Jeg har aldri betalt for bagasje heller fordi jeg alltid flyr med håndbagasje. 

Det har ingenting med menn / kvinner å gjøre. Det burde kanskje vært en felles grense, på 90 kilo, for eksempel. At du og din bagasje må veie maks 90 kilo. Er det mer, må du betale. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har absolutt ingen problemer med å si det høyt, for det henger jo ikke på greip. 

At en person på for eksempel 150 kg ikke skal betale noe som helst for vekt, mens en på 50 kg kanskje må det på grunn av to-tre kilo ekstra i bagasjen, er det i det hele tatt mulig å synes at det gir mening? Jeg regner jo med at den kostnaden kommer av en grunn, drivstoffbruk eller hva det måtte være, og da bør vekt=vekt uansett hva det er som veier noe.

Jeg vet ikke hvordan utgiftene på en flygning regnes, men jeg er rimelig sikker på at 100 kg fra eller til ikke utgjør en stor andel. Jeg vil tippe personale, sikkert masse avgifter og logistikk av billetter og bagasje er de største utgiftene, men jeg vet som sagt ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Helt enig. Absolutt ulogisk. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rart at ikke flyselskapene tenker over dette også, og gjør noe med det -  lage større seterom for alle. Mye bedre det, bare tenker sånn fram i tid, det er jo greit så slipper en å plages av andre. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (38 minutter siden):

Men de som sitter ved siden av deg føler det annerledes.

Jeg er veldig redd for å fly og fikk panikkangst da det satt seg en person med fedme ved siden av meg. Jeg ble klemt mellom to personer og jeg fikk ikke puste. Jeg var livredd.

Anonymkode: d084c...0d9

Visst vi ser det på en annen måte, skal plutselig en med flyskrekk betale ekstra fordi at personen kan skremme andre medpassasjerer? 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt enig. Absolutt ulogisk. 

En innenlands flybillett koster et par hundre kroner. de tjener mer på det vi kjøper av mat og drikke ombord. For dem er det lønnsomt at så mange som mulig spiser og drikker mye.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Visst vi ser det på en annen måte, skal plutselig en med flyskrekk betale ekstra fordi at personen kan skremme andre medpassasjerer? 

Hvordan skremmer en med flyskrekk andre? 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
newman01 skrev (På 6.1.2020 den 15.17):

En løsning kan være vektbegrensning. Hver passasjer får lov til å veie 100kg, inkludert koffert, jakke og annet. 

Tror de fleste overvektige har en følelse av at de er litt store for flysetet, og burde ta ansvar når de bestiller. Handler man klær på Dressman XXL bør man tenke seg litt om.. 

Det er ikke alltid vekten som avgjør om du er stor eller ikke.Noen menn med normal bygning kan veie over 100 kg, det samme også sikkert hos damer. Det bør heller kanskje gå på mål rundt hofte/midjen eller noe..

Anonymkode: f56cf...795

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (28 minutter siden):

Så små, tynne kvinner skal slippe å betale for bagasjeovervekt, mens en høy, trent mann må betale for sin kroppslige «overvekt» på flyet? 

Anonymkode: 9364e...ae3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Så små, tynne kvinner skal slippe å betale for bagasjeovervekt, mens en høy, trent mann må betale for sin kroppslige «overvekt» på flyet? 

Ikke kvinne / mann. Person. Ja. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg har nå alltid tenkt at overvekts-tillegget er en form for byrde-tillegg for de ansatte som lemper bagasjen på og av. 

Til ts: jeg beklager at du hadde en dårlig opplevelse, men jeg har også ønsket meg en bedre plass på fly/tog/buss. Noen mennesker stinker, andre snorker,  unger skriker og av og til er det trangt. En dårlig opplevelse hos enkelte kan ikke sette presedens for alle andre. 

Enkelte innlegg her er skikkelig fettfobiske og diskriminerer store mennesker. I stedet for at flyselskapene lager fly som har plass til alle slags mennesker, eventuelt gjør det enklere å bestille to seter, er det de tjukke som må endre seg. Jeg syns ikke det er rettferdig, det er ikke slik at en type kropp har forrang her i verden. Tynne kropper er ikke mer verdifulle. 

Anonymkode: 045ab...595

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Ikke kvinne / mann. Person. Ja. 

Oida. 😂 Sjelden at voksne personer med penis veier 48 kg, som ble nevnt tidligere i tråden, men det er mer sannsynlig at en voksen person med livmor kan gjøre det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker
Helene1982 skrev (1 time siden):

Jeg vet ikke hvordan utgiftene på en flygning regnes, men jeg er rimelig sikker på at 100 kg fra eller til ikke utgjør en stor andel. Jeg vil tippe personale, sikkert masse avgifter og logistikk av billetter og bagasje er de største utgiftene, men jeg vet som sagt ikke.

Hvis det er mange nok sterkt overvektige, vil det vel utgjøre en forskjell. Og når man er så stor at man opptar deler av plassen til sidemannen, kan man vel gå ut fra at overvekten nærmer seg 100 kg (altså overvekten, ikke det personen veier).

Og så kommer det nok an på størrelsen på flyet. Jeg har flere ganger vært med på Widerøeflygninger der passasjerene har blitt bedt om å skifte sete i flyet for å fordele vekten optimalt.

Hvis det hadde vært flere personer med 100 kg + om bord i disse mindre flyene til Widerøe (og sikkert andre), vil det vel ha betydning både for sikkerhet og økonomi.

Anonymkode: 8f620...53a

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Kjenner jeg gleder meg til tirsdag. Da skal jeg fly og ja jeg er god igjen overvektig

Skal på puur faen ta litt ekstra plass ja. Hvis menn spre beina pga et ballesett skal jeg gjøre det også som kvinne, og si det er kjønnsdiskrimnerende hvis det blir kommentarer. 

Så takket være alle disse stygge og nedlatende holdninger. Så er det en som får mindre plass ved siden av meg

Anonymkode: b019d...29d

Det er bare å kjøre på. :) 

Jo flere som blir plaget av overvektige som tar deler av andres seter jo raskere vil regler omkring hvem som må bestille, og betale for, to seter tvinge seg fram. 
Så her får du bare kose deg med å plage andre med din kroppsvekt mens du kan, for før eller siden kommer det til å koste deg langt mer å fly enn hva det gjør for andre, som holder seg til et sete. :) 

Anonymkode: ad16a...870

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hvis du får så jævlig klaus TS får du kjøpe deg 3 seter.

Anonymkode: a7d33...3c0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis det er mange nok sterkt overvektige, vil det vel utgjøre en forskjell. Og når man er så stor at man opptar deler av plassen til sidemannen, kan man vel gå ut fra at overvekten nærmer seg 100 kg (altså overvekten, ikke det personen veier).

Og så kommer det nok an på størrelsen på flyet. Jeg har flere ganger vært med på Widerøeflygninger der passasjerene har blitt bedt om å skifte sete i flyet for å fordele vekten optimalt.

Hvis det hadde vært flere personer med 100 kg + om bord i disse mindre flyene til Widerøe (og sikkert andre), vil det vel ha betydning både for sikkerhet og økonomi.

Anonymkode: 8f620...53a

Et fly veier flere tonn. Dette handler ikke om sikkerhet eller økonomi, men at du vil ta med mer bagasje.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...