AnonymBruker Skrevet 6. januar 2020 #1 Del Skrevet 6. januar 2020 Har man noen rettigheter her? Vi var ute og fløy og min mann hadde fått sete ved siden av en mann som var så stor at han tok opp halve setet hans. Mannen min er heller ingen liten mann og han greide rett og slett ikke å få plass med sine skuldre. Han prøvde å sette seg i setet uten hell. Jeg hadde plass lengre bak og det endte opp med at jeg måtte bytte plass med mannen min fordi mine skuldre er smalere. Jeg satt likevel skjevt med skuldrene trykket foran meg for å få plass. Måtte reise meg når matvognen kom. Og generelt valgte jeg å stå når heg kunne. Jeg er ikke uten sympati for denne mannen, det var sikkert en flau situasjon for han, men har man noen rettigheter som medpassasjer? Anonymkode: 3f092...791 19 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lama_Drama Skrevet 6. januar 2020 #2 Del Skrevet 6. januar 2020 Nei, dessverre, men det burde man ha. Jeg tror vi er for høflige, kan hende de måtte gjort noe om folk flest laget litt mer bråk. Nå er vi jo slik laget at vi ikke vil utsette den store for ubehag, så vi trykker oss ned og holder kjeft. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2020 #3 Del Skrevet 6. januar 2020 Er høy selv og dermed bredere enn mange, dog ikke tykk. Men sliter veldig med menn med litt mage skal breie ut beina og ta all plass. Rett og slett ikke greit uansett. Her nør jo de som jobber på fly ta tak i problemet. Man skal kunne sitte greit nok i et fly, slv om vi som er større sliter ltt me god tilling, så skal vi jo kunne sitte. Betaler selv mer for å f bedre seter. Men burde jo ikke være en nødvendighet. Anonymkode: 3b1bd...55e 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 6. januar 2020 Populært innlegg #4 Del Skrevet 6. januar 2020 Jeg mener at flyselskapene burde ta grep før de slipper noen på flyet som tydeligvis er for store til passe inn i et normalt flysete, de burde betale for et ekstra sete hvis det er noe ledig eller bli nektet ombordstigning. Dette går også på sikkerheten, hvis det sitter en smellfeit person på setet mot midtgangen så blir evakuering vanskelig for de andre passasjerene hvis noe skulle oppstå. Anonymkode: c32b8...acd 82 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 6. januar 2020 Populært innlegg #5 Del Skrevet 6. januar 2020 Jeg opplevde dette. Mannen luktet også veldig vondt. Ga beskjed til flyvertinnen som flyttet meg til et annet sted. Beklager å si det, men er du såpass overvektig bør du kjøpe et ekstra sete. Både pga vekt og plass du tar opp. Anonymkode: 9572f...aff 51 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2020 #6 Del Skrevet 6. januar 2020 Dette burde de ansatte ta tak i. Det er jo både et komfortspørsmål og ikke minst et sikkerthetsspørsmål! Anonymkode: da316...506 23 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2020 #7 Del Skrevet 6. januar 2020 24 minutter siden, AnonymBruker skrev: Dette burde de ansatte ta tak i. Det er jo både et komfortspørsmål og ikke minst et sikkerthetsspørsmål! Anonymkode: da316...506 Men har de lov til å nekte noen da? Flyet var stappfullt, og ingen ledige plasser. ts Anonymkode: 3f092...791 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
altflyter Skrevet 6. januar 2020 #8 Del Skrevet 6. januar 2020 Jeg har opplevd det. Det var ingen ledige seter så jeg måtte bare presse meg ned hvis jeg skulle bli med flyet. Flyvertinnen bare trakk på skuldrene. Kunne ikke bruke setebelte en gang fordi naboen satt på det. Nabopassasjeren tok halve setet mitt og gjorde heller ingen forsøk på å klemme sammen beina litt for å gi meg litt mer plass. Glad det var en kort flytur. Noen skulle definitivt betalt for to seter. Greit at det er kjipt for den det gjelder, men det er ikke rett at jeg som er slank skal straffes fordi noen ikke er det. Syntes og det var rart at han viste null forståelse eller beklaget at han tok opp setet mitt... 46 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 6. januar 2020 Populært innlegg #9 Del Skrevet 6. januar 2020 Vel da tenker jeg at vi starter med alle den mannfolka som må ta vare på gullklumpene mellom beina med å spre seg mest mulig så de bruker plassen ved siden for at juvelene skal få lufta seg hele veien. Vi kan begynne på tjukke folk etterpå at de får samla beina.. Anonymkode: ec445...7ad 49 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2020 #10 Del Skrevet 6. januar 2020 Dette er selvfølgelig veldig leit for den som er overvektig, men det er ikke hyggelig å sitte helt inntil et fremmed menneske, uansett størrelse. Det er en grunn til at man setter seg i et bussete uten sidemann, hvis det fremdeles er ledig. Veldig overvektige mennesker pleier å kjøpe ekstra sete, men jeg hørte fra ei som hadde kommet ved siden av ei veldig stor dame en gang, at hun egentlig hadde bestilt ekstra sete. Dessverre hadde flyselskapet gjort en feil, så de måtte sitte trangt hele turen. Anonymkode: a1777...96a 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2020 #11 Del Skrevet 6. januar 2020 14 minutter siden, altflyter skrev: Jeg har opplevd det. Det var ingen ledige seter så jeg måtte bare presse meg ned hvis jeg skulle bli med flyet. Flyvertinnen bare trakk på skuldrene. Kunne ikke bruke setebelte en gang fordi naboen satt på det. Nabopassasjeren tok halve setet mitt og gjorde heller ingen forsøk på å klemme sammen beina litt for å gi meg litt mer plass. Glad det var en kort flytur. Noen skulle definitivt betalt for to seter. Greit at det er kjipt for den det gjelder, men det er ikke rett at jeg som er slank skal straffes fordi noen ikke er det. Syntes og det var rart at han viste null forståelse eller beklaget at han tok opp setet mitt... Lurer på hvordan flyselskapet ville løst det, om dere begge var like store som vedkommende. Kanskje presset en av dere inn en annen plass, og tatt en annen slank, og klemt inn ved siden av en av dere. Tror det hadde vært noen sure folk på turen da. Anonymkode: a1777...96a 17 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2020 #12 Del Skrevet 6. januar 2020 9 minutter siden, AnonymBruker skrev: Lurer på hvordan flyselskapet ville løst det, om dere begge var like store som vedkommende. Kanskje presset en av dere inn en annen plass, og tatt en annen slank, og klemt inn ved siden av en av dere. Tror det hadde vært noen sure folk på turen da. Anonymkode: a1777...96a Ja, og det er jo begrenset hvor høyt man vil klage på at noen andre er tykke også. Vi spurte kabinpersonellet om de hadde andre seter og forklarte situasjonen, men da de sa nei, så ville vi jo ikke hyle opp «men han er alt for feit! Vi kan ikke få plass i dette setet». ts Anonymkode: 3f092...791 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2020 #13 Del Skrevet 6. januar 2020 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Vel da tenker jeg at vi starter med alle den mannfolka som må ta vare på gullklumpene mellom beina med å spre seg mest mulig så de bruker plassen ved siden for at juvelene skal få lufta seg hele veien. Vi kan begynne på tjukke folk etterpå at de får samla beina.. Anonymkode: ec445...7ad Menn må nå få lov til å ha penis og baller. Da kan man ikke sitte med låren inntil hverandre. Anonymkode: dc71e...2f8 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 6. januar 2020 Populært innlegg #14 Del Skrevet 6. januar 2020 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Menn må nå få lov til å ha penis og baller. Da kan man ikke sitte med låren inntil hverandre. Anonymkode: dc71e...2f8 Jo, det kan man! Anonymkode: 55c33...845 67 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
altflyter Skrevet 6. januar 2020 #15 Del Skrevet 6. januar 2020 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Lurer på hvordan flyselskapet ville løst det, om dere begge var like store som vedkommende. Kanskje presset en av dere inn en annen plass, og tatt en annen slank, og klemt inn ved siden av en av dere. Tror det hadde vært noen sure folk på turen da. Anonymkode: a1777...96a Du sier noe der.... Men det er et sårt tema, så man kan ikke si så mye heller. Jeg sa til flyvertinnen at "jeg får ikke plass i setet mitt...." hun så på naboen min og trakk på skuldrene... Jeg ville ikke drite ham ut heller, men han gjorde ingen innsats for å klemme seg litt sammen. Det var det bare jeg som måtte... Med tanke på hvor lite flyvertinnen brydde seg, så hadde de sikkert sagt at jeg måtte gå av eller tvunget meg ned i et sete med en annen slank hvis jeg og hadde vært overvektig. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
CabinCruiser Skrevet 6. januar 2020 #16 Del Skrevet 6. januar 2020 Lurer litt på hvordan dere ser for deg scenarioet med at tykke folk må bestille 2 seter. Når man nå sitter hjemme i sofaen og durer etter en lang dag og surfer på norwegian for å kjøpe seg billetter til Oslo en langhelg - hvem skal screene hvor tykk man er da? Hvordan skal vi kunne screene ut dette uten at det blir en diskrimineringssak? Nummer 2: Hvordan ser dere for dere klage, kundeservice og refusjonssakene hos flyselskapene hvis en litt overvektig person blir stoppa i gaten og bare "sorry, du er for tjukk, du må betale for ett ekstra sete"? Og hvordan skal man løse dette ved ett stappfullt fly? Skal man bevisst holde av 3 seter i flyet? Man får ikke sitte ved nødutgangene om man har bevegelsesproblemer - så det utgår sikkerhetsmessig. Når det gjelder annen sikkerhet osv, så beregner alltid pilotene etter vekt - ja, flyet blir som regel veid - og distanse. Tror han med lua klarer fint å fly flyet på x antall tonn selv om noen er tyngre enn andre. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2020 #17 Del Skrevet 6. januar 2020 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Har man noen rettigheter her? Vi var ute og fløy og min mann hadde fått sete ved siden av en mann som var så stor at han tok opp halve setet hans. Mannen min er heller ingen liten mann og han greide rett og slett ikke å få plass med sine skuldre. Han prøvde å sette seg i setet uten hell. Jeg hadde plass lengre bak og det endte opp med at jeg måtte bytte plass med mannen min fordi mine skuldre er smalere. Jeg satt likevel skjevt med skuldrene trykket foran meg for å få plass. Måtte reise meg når matvognen kom. Og generelt valgte jeg å stå når heg kunne. Jeg er ikke uten sympati for denne mannen, det var sikkert en flau situasjon for han, men har man noen rettigheter som medpassasjer? Anonymkode: 3f092...791 Er jo slike som egentlig bør/skal bestille 2 seter. Vet enkelte flyselskaper krever det. Anonymkode: 8ef5d...8e6 7 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
newman01 Skrevet 6. januar 2020 #18 Del Skrevet 6. januar 2020 En løsning kan være vektbegrensning. Hver passasjer får lov til å veie 100kg, inkludert koffert, jakke og annet. Tror de fleste overvektige har en følelse av at de er litt store for flysetet, og burde ta ansvar når de bestiller. Handler man klær på Dressman XXL bør man tenke seg litt om.. 17 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2020 #19 Del Skrevet 6. januar 2020 3 minutter siden, CabinCruiser skrev: Lurer litt på hvordan dere ser for deg scenarioet med at tykke folk må bestille 2 seter. Når man nå sitter hjemme i sofaen og durer etter en lang dag og surfer på norwegian for å kjøpe seg billetter til Oslo en langhelg - hvem skal screene hvor tykk man er da? Hvordan skal vi kunne screene ut dette uten at det blir en diskrimineringssak? Nummer 2: Hvordan ser dere for dere klage, kundeservice og refusjonssakene hos flyselskapene hvis en litt overvektig person blir stoppa i gaten og bare "sorry, du er for tjukk, du må betale for ett ekstra sete"? Og hvordan skal man løse dette ved ett stappfullt fly? Skal man bevisst holde av 3 seter i flyet? Man får ikke sitte ved nødutgangene om man har bevegelsesproblemer - så det utgår sikkerhetsmessig. Når det gjelder annen sikkerhet osv, så beregner alltid pilotene etter vekt - ja, flyet blir som regel veid - og distanse. Tror han med lua klarer fint å fly flyet på x antall tonn selv om noen er tyngre enn andre. Flyselskapene kan legge til et ekstra felt på bestillingen der man må fylle inn vekt og høyde, er man over en viss vekt og høyde så blir det automatisk lagt inn to seter på billetten. Hvis man ikke oppgir riktig informasjon på billetten så blir man enkelt og greit nektet ombordstigning eller får tilbudet om å betale for et ekstra sete hvis det er ledige seter. Flyselskapene har allerede en standard vekt på 88 kg for mannlige og 70 kg for kvinnelige passasjerer, dette bruker de for å regne ut hvor mye drivstoff som er nødvendig. Hvis halvparten av passasjerene veier det dobbelte så er det nødvendig med mer drivstoff og det har en del å si for sikkerheten. Anonymkode: c32b8...acd 25 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2020 #20 Del Skrevet 6. januar 2020 20 minutter siden, CabinCruiser skrev: Lurer litt på hvordan dere ser for deg scenarioet med at tykke folk må bestille 2 seter. Når man nå sitter hjemme i sofaen og durer etter en lang dag og surfer på norwegian for å kjøpe seg billetter til Oslo en langhelg - hvem skal screene hvor tykk man er da? Hvordan skal vi kunne screene ut dette uten at det blir en diskrimineringssak? Nummer 2: Hvordan ser dere for dere klage, kundeservice og refusjonssakene hos flyselskapene hvis en litt overvektig person blir stoppa i gaten og bare "sorry, du er for tjukk, du må betale for ett ekstra sete"? Og hvordan skal man løse dette ved ett stappfullt fly? Skal man bevisst holde av 3 seter i flyet? Man får ikke sitte ved nødutgangene om man har bevegelsesproblemer - så det utgår sikkerhetsmessig. Når det gjelder annen sikkerhet osv, så beregner alltid pilotene etter vekt - ja, flyet blir som regel veid - og distanse. Tror han med lua klarer fint å fly flyet på x antall tonn selv om noen er tyngre enn andre. Mange muligheter her; De kunne hatt et prøvesitte på utsiden. Får du ikke plass i det, så får du ikke komme ombord Uten å ha kjøpt to seter. litt mindre uthenging kunne vært at alle passasjerer går igjennom samme trange sluse. vektbegrensning ts Anonymkode: 3f092...791 11 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå