AnonymBruker Skrevet 6. januar 2020 #1 Skrevet 6. januar 2020 Hva er i så fall grunnen til det? Anonymkode: ce0bf...9c7 1
exictence Skrevet 6. januar 2020 #3 Skrevet 6. januar 2020 Hvis man ikke vil involvere seg videre med et bekjentskap, er det jo bare å si nei takk. Tror ikke man går rundt og tenker på det. Noen trives mer alene, det er vel en grunn hvis man ikke vil involvere seg. At man synes man har nok på gang i livet. Selv synes jeg alltid det er hyggelig å bli kjent med nye mennesker. Ta vare på "gamle" venner, men også være åpen til nye vennskap. 1
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2020 #4 Skrevet 6. januar 2020 Livet mitt er veldig fullt og jeg har allerede venner som jeg ikke rekker å «pleie». Det siste jeg trenger er flere mennesker som skal ha en bit av meg! 😅 Hvorfor spør du? Anonymkode: 80a53...7cf 2
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2020 #5 Skrevet 6. januar 2020 Jeg har lite tid til å pleie flere vennskap, har mye hobbier ol. Men jeg tar gjerne imot venner som ikke forventer kontakt hele tiden og aksepterer at vi ikke ses i perioder. Men generelt er det vanskelig å finne slike venner, så er derfor skeptisk til flere. Anonymkode: daee3...5b7 5
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2020 #6 Skrevet 6. januar 2020 Ja. Jeg har en del venner og et par veldig gode, men jeg er sliten og orker ikke en gang å alltid være hyggelig med storfamilien. Jeg har ikke nok energi til flere venner. Jeg setter pris på dem jeg har, da. Anonymkode: 9da29...40e
youcancallmejune Skrevet 6. januar 2020 #7 Skrevet 6. januar 2020 Ikke egentlig, men....Jeg er kanskje litt rar, men jeg synes bli kjent-fasen er så slitsom at jeg kvier meg litt for å slippe nye folk inn på meg. Man må ofte bruke mye tid i starten for å bygge et godt vennskap, og jeg er en av de som ikke gjerne vil gi slipp på alenetiden min. Nye venner som bare sklir naturlig inn i livet mitt uten å kreve for mye av meg er alltid hjertelig velkomne. Til gjengjeld kan jeg si at jeg ikke krever mye tilbake heller. 1
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2020 #8 Skrevet 6. januar 2020 Orker ikke arbeidet med å holde vennskapene varme. Har ett fåtall low maintenance-vennskap og det er det eneste jeg gidder. Trives i eget selskap så det gjør meg ingenting at kontaktnettet ikke er så stort Anonymkode: 68a59...c0c 7
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2020 #9 Skrevet 6. januar 2020 1 time siden, exictence skrev: Hvis man ikke vil involvere seg videre med et bekjentskap, er det jo bare å si nei takk. Tror ikke man går rundt og tenker på det. Noen trives mer alene, det er vel en grunn hvis man ikke vil involvere seg. At man synes man har nok på gang i livet. Selv synes jeg alltid det er hyggelig å bli kjent med nye mennesker. Ta vare på "gamle" venner, men også være åpen til nye vennskap. Problemet er jo hva man definerer som venn. Jeg tenker at mange mener bekjentskap som venn. De er ikke så nære som man tror, de fleste har ikke så mange venner. Samme når du hører til en venninnegjeng, hvor gode venner er dette? Kan jo være noen man bare henger med for å ha noen å henge med. Lært mye av dette gjennom årene, nå i dag så bruker jeg to begreper: Bekjentskap og vennskap. To tydelig forskjellige ting. Bare vent til du blir alvorlig syk, eller noe annet skjer i livet. DA skal du se hvor mange rundt som virkelig var venner....been there! Anonymkode: 06575...de6 5
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2020 #10 Skrevet 6. januar 2020 Selv ser jeg ikke noe poeng i masse venner som skal bruke tiden min. Slitsomt. Ønsker å bestemme over meg selv å bruker kun tid på venner av god kvalitet som har samme syn på livet som meg, å har noe av samme interesser og levestil. Husk at de fleste mennesker er utrolig kjedelig. Utover dette har jeg endel bekjente som kan møtes av og til. For å gjøre ting sammen. Anonymkode: 06575...de6 1
exictence Skrevet 6. januar 2020 #11 Skrevet 6. januar 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Problemet er jo hva man definerer som venn. Jeg tenker at mange mener bekjentskap som venn. De er ikke så nære som man tror, de fleste har ikke så mange venner. Samme når du hører til en venninnegjeng, hvor gode venner er dette? Kan jo være noen man bare henger med for å ha noen å henge med. Lært mye av dette gjennom årene, nå i dag så bruker jeg to begreper: Bekjentskap og vennskap. To tydelig forskjellige ting. Bare vent til du blir alvorlig syk, eller noe annet skjer i livet. DA skal du se hvor mange rundt som virkelig var venner....been there! Anonymkode: 06575...de6 Føler det viktigste er å være en god venn for andre. Det er alltid noen som trenger en å være med, en som lytter en som forstår. Det er bare å tenke litt om de nærmeste, så kan man strekke ut en hjelpende hånd for dem. Det er hyggelig og gjør godt å være en god venn for noen. Jeg forventer ikke at noen skal være der for meg. Jeg kaller vel de fleste for venner 1
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2020 #12 Skrevet 6. januar 2020 43 minutter siden, exictence skrev: Føler det viktigste er å være en god venn for andre. Det er alltid noen som trenger en å være med, en som lytter en som forstår. Det er bare å tenke litt om de nærmeste, så kan man strekke ut en hjelpende hånd for dem. Det er hyggelig og gjør godt å være en god venn for noen. Jeg forventer ikke at noen skal være der for meg. Jeg kaller vel de fleste for venner Så du skal ha et ensidig "vennskap"? Der du bare er til for andre? Høres ikke ut som du forstår vennskap, siden du også kaller de fleste for venner. Anonymkode: 06575...de6 1
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2020 #13 Skrevet 6. januar 2020 6 timer siden, AnonymBruker skrev: Hva er i så fall grunnen til det? Anonymkode: ce0bf...9c7 ja. jeg har ikke tid til å ha 20 venner som jeg skal sosialisere med. hadde blitt gal Anonymkode: deffe...7d4
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2020 #14 Skrevet 6. januar 2020 Ja. Jeg er heldig og har flere veldig gode venner hvor vennskapet er like dypt selv om vi sees sjeldent. Med familie og jobb har jeg rett og slett ikke tid til flere, og jeg kvier meg litt hver gang en bekjent spør om vi ikke skal ta en kaffe eller finne på noe en dag. Jeg er veldig glad folk er interesserte i å bli kjent med meg, men jeg har rett og slett ikke ork til å starte nye vennskap per nå, jeg vil heller pleie de jeg har. Anonymkode: 5eafe...65e
exictence Skrevet 6. januar 2020 #15 Skrevet 6. januar 2020 22 minutter siden, AnonymBruker skrev: Så du skal ha et ensidig "vennskap"? Der du bare er til for andre? Høres ikke ut som du forstår vennskap, siden du også kaller de fleste for venner. Anonymkode: 06575...de6 Ok. Jeg har det i hvert fall fint med det Er takknemlige for mine venner, og stiller gjerne opp for en venn..
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2020 #16 Skrevet 7. januar 2020 Mange av mine venner suger av min energi. De ber om hjelp til alt mulig, det er ofte mye styr og fram og tilbake med avtaler osv, og er mer opptatte av å få snakket om seg og sitt enn å bry seg om meg eller andre. Jeg har mann som skal ha oppmerksomhet, jobber 100 %, har to små barn med fritidsaktiviteter og lekser og annet som skal følges opp. Hobby som jeg driver med en fast kveld i uka selv. Jeg har ikke mer å gi akkurat nå. Trenger mer å ha en kveld alene på sofaen enn å sosialisere meg og høre på andres selvmedlidende jammer (som det ofte blir med enkelte venninner). Vennene som ikke har bil ber støtt og stadig om hjelp til å frakte ting og levere og hente. Vennene som er alenemødre ber om barnepass eller hunde/kattepass. Vennene med dårlig råd ber om å få låne penger. Mange av mine venninner hører til i alle disse tre kategoriene. Hehe, kanskje jeg trenger flere venner som har alt på stell, som bare har lyst til å finne på ting eller gå på kino og har råd til en kinobillett, som har lyst til å ta en øl på pub og som kan snakke om bøker, filmer, kultur, mannfolk, vær, vind... og ikke bare seg selv og sine psykiske opp- og nedturer... Anonymkode: 2613a...1ee 2
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2020 #17 Skrevet 7. januar 2020 58 minutter siden, AnonymBruker skrev: Mange av mine venner suger av min energi. De ber om hjelp til alt mulig, det er ofte mye styr og fram og tilbake med avtaler osv, og er mer opptatte av å få snakket om seg og sitt enn å bry seg om meg eller andre. Jeg har mann som skal ha oppmerksomhet, jobber 100 %, har to små barn med fritidsaktiviteter og lekser og annet som skal følges opp. Hobby som jeg driver med en fast kveld i uka selv. Jeg har ikke mer å gi akkurat nå. Trenger mer å ha en kveld alene på sofaen enn å sosialisere meg og høre på andres selvmedlidende jammer (som det ofte blir med enkelte venninner). Vennene som ikke har bil ber støtt og stadig om hjelp til å frakte ting og levere og hente. Vennene som er alenemødre ber om barnepass eller hunde/kattepass. Vennene med dårlig råd ber om å få låne penger. Mange av mine venninner hører til i alle disse tre kategoriene. Hehe, kanskje jeg trenger flere venner som har alt på stell, som bare har lyst til å finne på ting eller gå på kino og har råd til en kinobillett, som har lyst til å ta en øl på pub og som kan snakke om bøker, filmer, kultur, mannfolk, vær, vind... og ikke bare seg selv og sine psykiske opp- og nedturer... Anonymkode: 2613a...1ee Du bør seriøst ta en opprydding av mennesker rundt deg. Det skal jo ikke være en negativ opplevelse å ha venner/bekjentskap. Nå har jeg blitt kjempestreng på oppførsel å konfronterer direkte face to face ved dårlig oppførsel. De fleste mennesker klarer faktisk ikke å endre seg....det som er så trist. Voksne er som barn som regel, like håpløse. Anonymkode: 06575...de6 4
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2020 #18 Skrevet 7. januar 2020 Min venninne har sagt hun ikke ønsker flere, for hun har så mange og mange ser raskt på henne som sin bestevenn. Så det blir mye på henne og også et luksusproblem når hun skal feire ikke runde bursdager med de nærmeste, for det er så mange som ser på henne som sin nærmeste, eller som ikke har så mange så hun føler på det. Jeg derimot har få venner og kunne gjerne tenkt meg flere, men jeg opplever gang på gang at nye bekjentskaper søker seg mot min venninne istedet. Hun er utadvendt og elsker å få oppmerksomhet i sosiale settinger, mens jeg liker meg bedre i bakgrunnen og er best på tomannshånd. Anonymkode: 0a576...59b
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2020 #19 Skrevet 7. januar 2020 Enig med det flere over her skriver. Har nok med de nære vennene jeg har. Trives best sammen med de nærmeste, ikke fjerne venner som jeg ikke føler jeg kan stole 100% på, da blir jeg bare sliten av å passe på hva jeg sier hele tiden. De 3 nære vennene jeg har kan det av og rik gå måneder mellom hver gang vi møtes, men det er forståelse begge veier, og når vi møtes er alt som før. Trives best med å møtes hjemme hos hverandre. Hadde jeg hatt ønske om å møte venner ute på café eller byen osv, måtte jeg nok fått flere venner, siden de jeg kjenner nå også foretrekker å møtes hjemme. Anonymkode: 3dcef...6db
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2020 #20 Skrevet 7. januar 2020 Dette er ikke noe jeg har et veldig bevisst forhold til, egentlig. For meg er dette med vennskap noe som kommer naturlig, fordi det er noen jeg får bedre kjemi med enn andre. Men jeg har ikke veldig mange venner (men mange bekjente, dog), og er avhengig av mye alenetid, og ergo må det være mennesker som ikke krever for mye av meg. Anonymkode: 5c5a3...fd8 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå