AnonymBruker Skrevet 6. januar 2020 #1 Skrevet 6. januar 2020 Jenta mi ble holdt utenfor og til tider mobbet hele barneskolen. Nå går hun på ungdomskolen, «trenden»har fortsatt,hun har få venner enda ... på skolen gå hun ikke alene , hun sier hun har noen der,samme sier lærerne . Men hjemme blir hun aldri invitert ,hun inviterer ,ofte sier flere at se kan,for å så avlyse like før. Hun er en snill og litt rolig og stille jente . Beskjeden men veldig morsom og lojal når man blir kjent med henne. Hun har spurt meg om jeg kan svare på hvorfor ingen vil være sammen med henne... dette er så vondt ... Hun går på to fritidsaktiviteter som hun trives med ,men vennskapene uteblir og jeg ser det plager henne... hun har søsken med mye venner, noe som selvsagt sikkert er vondt for henne å se... på hennes trinn har det alltid versert «klikker» som ikke vil ha med flere... foreldrene synes å være fornøyde så lenge deres barn har det bra,vi har forsøkt å snakke med andre foreldre,skole osv i flere år,stort sett sier de « vi kan ikke tvinge barn på hverandre « ... så dette føles helt umulig , har noen råd til oss? Anonymkode: 01bae...3e5 1
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2020 #2 Skrevet 6. januar 2020 Så utrolig vondt! Vet ikke om det er aktuelt for henne/dere, men hva med å kjøpe henne en hest, evt en hund? Så får hun en bestevenn der. Vet mange som ble «reddet» av det. Med hest vil det jo kanskje i tillegg bli et nytt miljø i stallen. Men om hun ikke har noen interesse for det er det selvsagt ikke noe. Hvis ting ikke bedrer seg for henne ville jeg valgt å flytte til et annet sted. Jeg er 40 nå og fortsatt klarer jeg ikke helt å tilgi foreldrene mine at de ikke flyttet med meg når de visste hvordan jeg hadde det... Anonymkode: 4d464...96a 2
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2020 #3 Skrevet 6. januar 2020 Hun har hund og den er hun utrolig glad i,hjelper henne nok mye det.. hører hun snakker og pludrer med hunden på kveldene når søsteren er med sine venner .. hest her vi bor ville kostet en formue ... vi har jobber her, søsteren trives her... derfor er det å flytte også veldig vanskelig ... Anonymkode: 01bae...3e5
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2020 #4 Skrevet 6. januar 2020 Vi har ei jente på 10 som er i samme sitausjon. Tror ikke hun blir mobbet, men hun har ikke venninner. Ingen som hun blir med hjem fra skolen, eller som kommer hit. Hun sier hun trives best alene, og hun er nok ganske selvstendig og uavhengig, men det er viktig å trene på sosialt fellesskap, da... TS, hvordan er det med sosiale medier? Vi erfarte faktisk at TicToc gjorde at vår datter fikk mer kontakt med klassekamerater enn hun hadde før. Terskelen er STOR for å snakke med andre på skolen som man ikke kjenner, men lavere for å gi kommentar til eller en "like" på nettet, og bli med i grupper som klassen har på sosiale medier. Men hvis det er tegn på netthets og mobbing, er det selvsagt noe helt annet. Vi har også prøvd å kontakte andre foreldre, til jenter hun tidligere lekte litt med. Men blir avvist, man skal ikke blande seg i barns vennskap, sier de. Det er veldig sårende, spesielt når hun (på oppfordring fra oss) sender melding til andre, og ikke får svar, eller de sier de ikke har tid for de skal leke med noen andre/har besøk av noen andre... Anonymkode: e19ea...491
Ulrikke Skrevet 6. januar 2020 #5 Skrevet 6. januar 2020 Er det langt til nærmeste annen ungdomsskole? 1
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2020 #6 Skrevet 6. januar 2020 Kan det være hun sliter med det sosiale samspillet? At hun har aspergers f.eks? Jenter med aspergers er ikke slik som gutter med aspergers, med sære interesser osv, men de passer ofte ikke sammen med "vanlige jenter". Jeg hadde få/ingen venner i oppveksten og passet liksom aldri inn noe sted. Jeg er for såvidt fremdeles en outsider og beskrivelsen av jenter/kvinner med aspergers er som å lese om meg selv. Anonymkode: 7e1bd...e12
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2020 #7 Skrevet 6. januar 2020 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Kan det være hun sliter med det sosiale samspillet? At hun har aspergers f.eks? Jenter med aspergers er ikke slik som gutter med aspergers, med sære interesser osv, men de passer ofte ikke sammen med "vanlige jenter". Jeg hadde få/ingen venner i oppveksten og passet liksom aldri inn noe sted. Jeg er for såvidt fremdeles en outsider og beskrivelsen av jenter/kvinner med aspergers er som å lese om meg selv. Anonymkode: 7e1bd...e12 Slutt å gi diagnoser ut på nett. You know nothing Anonymkode: 15c78...58f 3
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2020 #8 Skrevet 6. januar 2020 17 minutter siden, AnonymBruker skrev: Kan det være hun sliter med det sosiale samspillet? At hun har aspergers f.eks? Jenter med aspergers er ikke slik som gutter med aspergers, med sære interesser osv, men de passer ofte ikke sammen med "vanlige jenter". Jeg hadde få/ingen venner i oppveksten og passet liksom aldri inn noe sted. Jeg er for såvidt fremdeles en outsider og beskrivelsen av jenter/kvinner med aspergers er som å lese om meg selv. Anonymkode: 7e1bd...e12 Kanskje alle på kg har aspergers ikke vet jeg, men slik er det ikke i virkeligheten. Anonymkode: 86ce8...8c5 4
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2020 #9 Skrevet 6. januar 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Slutt å gi diagnoser ut på nett. You know nothing Anonymkode: 15c78...58f Jeg gir ikke en diagnose, jeg spør om det kan være noe slikt som ligger bak. Dersom det er tilfellet, kan hun kanskje få hjelp. Jenter går ofte under radaren ved slike problemer. Anonymkode: 7e1bd...e12 2
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2020 #10 Skrevet 6. januar 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Kanskje alle på kg har aspergers ikke vet jeg, men slik er det ikke i virkeligheten. Anonymkode: 86ce8...8c5 👌 Det finnes ikke "vanlige" jenter heller. Anonymkode: 15c78...58f
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2020 #11 Skrevet 6. januar 2020 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: 👌 Det finnes ikke "vanlige" jenter heller. Anonymkode: 15c78...58f OK, neurotypiske Anonymkode: 7e1bd...e12
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2020 #12 Skrevet 6. januar 2020 Jeg hadde det slik som datteren din. Jeg fikk bytte skole til en privat skole med mindre klasser. Det endret alt for meg. Samme erfaring har jeg med sønnen min. Han ble mobbet på skolen, vi flyttet og byttet skole der vi visste miljøet var godt og det ble slått hardt ned på mobbing/ekskludering. Jeg ville helt klart fått jenta i terapi og vurdert skolebytte. Å bli behandlet slik kan ødelegge henne og selvbildet. Anonymkode: 6c536...1e6
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2020 #13 Skrevet 6. januar 2020 Er det mulig å stelle i stand sammenkomst for hele trinnet slik at hun kanskje kan komme sammen med noen av de i parallellklassen? Anonymkode: 0e45a...d6a 2
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2020 #14 Skrevet 7. januar 2020 Hun har ikke asbergers! Det er jeg helt sikker på! Her er det mobbing og utestengning det er snakk om! Hun har gode sosiale antenner ,er bare forsiktig av seg, og det er vanskelig i en hverdag med mange spisse albuer! Hun snakker jevnlig med helsesøster og har interesser hun holder på med flere dager pr uke! Hun har ingen problemer med å snakke med andre når de gir henne plass og ikke overdøver henne. Anonymkode: 01bae...3e5
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2020 #15 Skrevet 7. januar 2020 Skal man gi mobbeofre diagnose fordi de ikke har venner ? Anonymkode: 01bae...3e5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå