Linkas Skrevet 6. januar 2020 #1 Skrevet 6. januar 2020 Takhøyden er 240 cm, vil 160 cm gardiner se rart ut? Hvilken lengde ville dere gått for?
Belima Skrevet 6. januar 2020 #2 Skrevet 6. januar 2020 Det spørs hva slags vindu det er og hvilke rom det gjelder. I stue synes jeg at gardiner bør gå ned til gulvet, men sov og kjøkkenvinduer kan være ok med kortere gardiner.
Thyra Skrevet 6. januar 2020 #3 Skrevet 6. januar 2020 Kommer vel mer an på vindiene enn på takhøyden? 3
Linkas Skrevet 6. januar 2020 Forfatter #4 Skrevet 6. januar 2020 Er i stuen.. Vinduene er 150 cm høye inni karmen.
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2020 #5 Skrevet 6. januar 2020 160-gardiner er til kjøkken og soverom, synes jeg, jeg kan ikke se for meg at det skal bli fint i en stue. Da er det nesten bedre å droppe gardiner hvis du kan. Jeg synes det er kult å henge gardinene fra taket(eller over vinduet da) sånn som Halvor Bakke gjør, da virker vinduene mye større. Litt vanskelig å forklare, gå inn på Instagram og kikk på bildene hans. Anonymkode: 838d0...108 1
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2020 #6 Skrevet 6. januar 2020 32 minutter siden, Linkas skrev: Er i stuen.. Vinduene er 150 cm høye inni karmen. Da går jo ike 160cm gardiner uansett. For du har en karm som garantert er minst 5 cm oppe og nede. Da dekker jo ikke gardinen listen på vinduet en gang.Da burde du heller gå for rollupp eller liftgardiner. Anonymkode: 3bd3c...efe 2
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2020 #7 Skrevet 6. januar 2020 Du må måle fra vinduslista over vinduet til vindulista under vinduet. Ikke innvendig mål, men utvendig. Innvendig måler du om du vil ha rullegardin innvendig f.eks. Du må nok ha litt lengre gardiner enn 160, men du trenger ikke å kjøpe veldig lange om du ønsker kortere gardiner. Anonymkode: 6e9ee...252
Linkas Skrevet 6. januar 2020 Forfatter #8 Skrevet 6. januar 2020 Med lister er det 156 cm, og gardinstang er akkurat i høyde med øverste listen. Så 160 gardiner dekker, men blir korte. Liker ikke gardiner helt i gulvet, men å finne fine gardiner i rett lengde var ikke lett. Tips til plasser og handle fra? Hvor kjøper dere gardiner?
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2020 #9 Skrevet 6. januar 2020 160 gardiner er dritstygt! Etter min mening skal gardinene nå helt ned i gulvet. Eller liftgardiner. Ellers dropper man gardiner. Anonymkode: 9fbd5...8f3 1
Gjest loveli Skrevet 8. januar 2020 #10 Skrevet 8. januar 2020 (endret) På 6.1.2020 den 22.45, AnonymBruker skrev: 160 gardiner er dritstygt! Etter min mening skal gardinene nå helt ned i gulvet. Eller liftgardiner. Ellers dropper man gardiner. Anonymkode: 9fbd5...8f3 Enig. Gardiner som så vidt dekker vinduet, med stanga klint nedpå øverste vindulist er så jævelig stygt og 90-talls! Se også hvor trist korte gardiner som henger nedpå vinduslista ser ut. Man henger høyere, litt ut på siden slik at gardinene henger mest foran vegg når de er dratt opp og de skal være lange. Endret 8. januar 2020 av loveli
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2020 #11 Skrevet 8. januar 2020 5 timer siden, loveli skrev: Enig. Gardiner som så vidt dekker vinduet, med stanga klint nedpå øverste vindulist er så jævelig stygt og 90-talls! Se også hvor trist korte gardiner som henger nedpå vinduslista ser ut. Man henger høyere, litt ut på siden slik at gardinene henger mest foran vegg når de er dratt opp og de skal være lange. Jeg synes det er dritstygt å ha gardinstangen et stykke over vinduet. Noen cm over vinduskarmen er ok, men ikke mange cm. Anonymkode: 893d5...d10
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2020 #12 Skrevet 9. januar 2020 På 8.1.2020 den 14.03, loveli skrev: Enig. Gardiner som så vidt dekker vinduet, med stanga klint nedpå øverste vindulist er så jævelig stygt og 90-talls! Se også hvor trist korte gardiner som henger nedpå vinduslista ser ut. Man henger høyere, litt ut på siden slik at gardinene henger mest foran vegg når de er dratt opp og de skal være lange. Jeg er enig i at korte gardiner ser rart ut, men jeg synes ikke det ser pent ut i det hele tatt om gardinstangen henger så langt over som vist her. Anonymkode: 4ef72...eb8
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå