AnonymBruker Skrevet 6. januar 2020 #1 Skrevet 6. januar 2020 Jeg har skjult venneliste, men likevel. Synes det er dritflaut at jeg har så lite nettverk. Er 34 og har to barn, men har alltid slitt med å få varige vennskap. Er på facebook kun fordi det er en klassegruppe og en barnehagegruppe og en fotballgruppe der all informasjon legges ut. Anonymkode: 7a59f...96b 2
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2020 #2 Skrevet 6. januar 2020 Har også skjult pga samme årsak. Syns ikke folk har noe med hvem jeg har på vennelista uansett. Anonymkode: 38a97...b95 2
SoWhat? Skrevet 6. januar 2020 #3 Skrevet 6. januar 2020 Vet du hva? Jeg syns de med få venner alltid er de mest spennende eller interessante. De viser integritet! Det er kult. Alle som en skjønner at en ikke "kjenner" 700 mennesker. Og husk det er bekjente fra alle hold, ikke venner! Jeg har "venner" fra fĺere grupper osv. Hadde jeg tatt med kun venner som jeg virkelig ser og er med, ville tallet blitt ca 20! Men har stor familie og bekjente i to land. Kun derfor jeg har det antall jeg har. Ikke flaut å være ærlig! 10
Fjollefyr Skrevet 6. januar 2020 #4 Skrevet 6. januar 2020 Jeg tenker at de som har «få» venner på Facebook, er rettåslett bare selektiv med hvem de blir venn med. Det er ingen nedre grense for hva som er flaut. Vil heller si motsatt, at det virker litt rart at folk har opp mot 1000 venner, gjerne over det og. 23
Thyra Skrevet 6. januar 2020 #5 Skrevet 6. januar 2020 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg har skjult venneliste, men likevel. Synes det er dritflaut at jeg har så lite nettverk. Er 34 og har to barn, men har alltid slitt med å få varige vennskap. Er på facebook kun fordi det er en klassegruppe og en barnehagegruppe og en fotballgruppe der all informasjon legges ut. Anonymkode: 7a59f...96b De fleste folk legger til på Facebook er ikkevarige vennskap, men tilfeldige bekjente og noen ganger knappt nok det. 2
Snabeltann Skrevet 6. januar 2020 #6 Skrevet 6. januar 2020 (endret) Jeg tenker aldri over dette. Mange jeg kjenner har f. Eks bare familien der, eller bare 2-3 stk siden de bruker Facebook kun til f. Eks kjøp og salggrupper, klassegrupper etc. Det betyr ingenting. Tenker heller ikke Over de som har kjempemange. Folk er forskjellige og bruker face forskjellig. Endret 6. januar 2020 av Snabeltann
SoWhat? Skrevet 6. januar 2020 #7 Skrevet 6. januar 2020 9 minutter siden, Thyra skrev: De fleste folk legger til på Facebook er ikkevarige vennskap, men tilfeldige bekjente og noen ganger knappt nok det. Det stemmer. Møter folk helt tilfeldig og snakker med dem i en time. Så spør de om jeg er på fb Har fått venneforespørsler sånn. Jeg er ikke sær, men godtar ikke alle i det hele tatt. Fordi jeg må ha en viss felles link med folk. Tror det mest er de yngste som bryr seg om sånt. Helt ærlig
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2020 #8 Skrevet 6. januar 2020 Flauere at folk faktisk blir flau over noe som er Facebook relatert, Facebook er uviktig og bare et ok hjelpemiddel til å holde kontakten med folk, men syns det er mye Flauere at noen har 1000+ "venner" eller tenker over hvor mange venner de har, antal likes osv. Anonymkode: 481a2...84c 6
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2020 #9 Skrevet 6. januar 2020 Folk bruker fb på ulike måter med ulikt formål. Noen som en "adressebok" med alle bekjente, noen med bare familie og nære venner, noen med de som de deler interesser med etc etc. Det får da være opptil den enkelte å velge. Har ingen tanker overhode om hvordan folk velger å bruke fb. Anonymkode: 4d504...cdc 1
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2020 #10 Skrevet 6. januar 2020 Dette trenger du ikke bekymre deg for. Jeg reagerer mer på at folk har 1500 venner. Folk som har få tenker jeg bare er bokså private, og veldig bevisste på hvordan de bruker Facebook. Selv har jeg vel rundt 150 på vennelista, og mange av dem er jeg venn med fordi jeg ikke turte å avslå, selv om jeg føler de er så perifere at de ikke burde vært der. Anonymkode: e844a...8b1
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2020 #11 Skrevet 6. januar 2020 35 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg har skjult venneliste, men likevel. Synes det er dritflaut at jeg har så lite nettverk. Er 34 og har to barn, men har alltid slitt med å få varige vennskap. Er på facebook kun fordi det er en klassegruppe og en barnehagegruppe og en fotballgruppe der all informasjon legges ut. Anonymkode: 7a59f...96b Jeg deaktiverte Facebook en lengre periode, men så åpnet jeg den igjen av samme grunn som du ordnet deg Facebook. Det er mange bekjentskaper fra ungdomstiden min på Facebook, og fra studietiden. Jeg har tenkt flere ganger å gå igjennom vennelisten og slette, fordi jeg ikke har kontakt med flesteparten av dem lengre. Men jeg har ikke prioritert å bruke tiden min på det, mest fordi jeg ikke legger ut noe på Facebook. Og da bryr jeg meg egentlig ikke. Og det er jo slik det er med dem med mange venner; de fleste har man jo ikke noe kontakt med. Hadde jeg ordnet meg Facebook nå, ville ikke jeg heller hatt mange venner på listen. Jeg ser ikke poenget med det. De fleste kjenner man jo egentlig ikke, eller har mistet kontakten med. Anonymkode: ca33d...4cd 3
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2020 #12 Skrevet 6. januar 2020 Det er mere flaut å se at folk er venner med "alle". Til og med folk de ikke en gang gidder å hilse på. Hadde utrolig mange som hadde lagt meg til, men halverte godt over halvparten og vurderer flere. Kjenner noen som er venner med "alle", men når de møtes på gata, så hilser de ikke en gang. Tror folk som er nødt til å være venner med alle er folk som er usikre på seg selv eller veldig opptatt av hva andre gjør til enhver tid. Forskjell på de som er offentlige og private brukere av fb. Vennene mine på fb er faktisk de jeg kjenner og hilser på 😊 Men nå er jeg veldig lite på fb generelt.. Anonymkode: aee9e...8dc 4
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2020 #13 Skrevet 6. januar 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Jeg har skjult venneliste, men likevel. Synes det er dritflaut at jeg har så lite nettverk. Er 34 og har to barn, men har alltid slitt med å få varige vennskap. Er på facebook kun fordi det er en klassegruppe og en barnehagegruppe og en fotballgruppe der all informasjon legges ut. Anonymkode: 7a59f...96b 34år gammel å bekymret for antall facebookvenner??? Nå må du f*en men våkne opp. Venner på facebook er som regel IKKE venner! Anonymkode: 876b8...345 5
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2020 #14 Skrevet 6. januar 2020 Takk for svarene alle sammen! Skjønner at det egentlig ikke er viktig. Ts Anonymkode: 7a59f...96b 3
blomstre Skrevet 6. januar 2020 #15 Skrevet 6. januar 2020 Det er ikke flaut med hverken to eller 534. Det betyr bare at man bruker Facebook forskjellig, i mitt hode. Det som er flaut er å anta noe ut i fra den informasjonen, synes jeg. Jeg tror ikke alle som har hundrevis av venner på Facebook har hundrevis av varige vennskap, men lavere terskel for hvem de legger til. Ingenting er feil, så gjør det som passer deg. 😊 5
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2020 #16 Skrevet 6. januar 2020 Kanskje det skulle hete noe annet enn " venner" på FB? For det er egentlig mer bekjentskapskrets. Jeg har halvparten der som jeg ikke har møtt men som på en eller annen måte kan bringe et eller annet på veggen som jeg interesserer meg for. Det er utvilsomt bra med bekjentskaper i mange kretser og med forskjellige interesser, jeg ser på det som en oppslagstavle og en lære i hvordan mennesker er forskjellige fra hverandre. Anonymkode: 71e20...6a5
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2020 #17 Skrevet 6. januar 2020 Få fb er hot, mange er not. Jeg tenker alltid «yeah right» når folk har 500+ på vennelista. Da er man ikke mye selektiv 🙂 Anonymkode: 4d98f...fa3
Gjest Lama_Drama Skrevet 6. januar 2020 #18 Skrevet 6. januar 2020 Jeg har en snål regel, jeg vil ikke ha mer en 100 venner på facebook, så overstiger jeg det er det fram med sletteknappen.
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2020 #19 Skrevet 6. januar 2020 3 hours ago, AnonymBruker said: Jeg har skjult venneliste, men likevel. Synes det er dritflaut at jeg har så lite nettverk. Er 34 og har to barn, men har alltid slitt med å få varige vennskap. Er på facebook kun fordi det er en klassegruppe og en barnehagegruppe og en fotballgruppe der all informasjon legges ut. Anonymkode: 7a59f...96b Hvor få venner er det snakk om? Jeg har 30 venner på facebook, bryr meg fint lite om hvorvidt andre synes det er mye eller lite. Synes i hvert fall ikke det er flaut. Anonymkode: 8e826...3ca
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2020 #20 Skrevet 6. januar 2020 Jeg syns det er mer flaut med de som har 400 venner og oppover. Anonymkode: b737c...abf
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå