AnonymBruker Skrevet 6. januar 2020 #1 Skrevet 6. januar 2020 Hei! det er en uke siden mensen så nå skal jeg begynne å ta en test hver dag og to når de begynner å bli sterke men min ble overraskende sterk idag, hva sier den til deg? Den er jo negativ men burde jeg begynne med engang med to om dagen? Eller er det normalt at de er så sterke over lengre tid ifølge appen skal jeg ha eggløsning om en uke Anonymkode: 5e867...51d
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2020 #3 Skrevet 6. januar 2020 Denne er negativ. Men kan jo være at EL er på vei Er den negativ, så spiller det ingen rolle om den er "sterk" eller ikke. Anonymkode: b1be7...c5d
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2020 #4 Skrevet 6. januar 2020 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Denne er negativ. Men kan jo være at EL er på vei Er den negativ, så spiller det ingen rolle om den er "sterk" eller ikke. Anonymkode: b1be7...c5d Okei takk🤗 Bruker du sånne tester selv? Hva ville du gjort? Anonymkode: 5e867...51d
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2020 #5 Skrevet 6. januar 2020 10 minutter siden, AnonymBruker skrev: Okei takk🤗 Bruker du sånne tester selv? Hva ville du gjort? Anonymkode: 5e867...51d Jeg får som regel utslag på kvelden, så test igjen, gjerne flere ganger om dagen hvis du venter EL i disse dager. Dersom du kjenner kroppen godt, kan du jo også "tafse" og se om livmortappen er høy eller lav, åpen eller lukket osv. I tillegg får jeg noen EL smerter som bekrefter eggløsningen. Lykke til!! Anonymkode: b1be7...c5d 1
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2020 #6 Skrevet 6. januar 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Jeg får som regel utslag på kvelden, så test igjen, gjerne flere ganger om dagen hvis du venter EL i disse dager. Dersom du kjenner kroppen godt, kan du jo også "tafse" og se om livmortappen er høy eller lav, åpen eller lukket osv. I tillegg får jeg noen EL smerter som bekrefter eggløsningen. Lykke til!! Anonymkode: b1be7...c5d Jeg har veldig ustabile sykluser, så aner ikke når jeg skal ha eggløsning🙊 Tenkte å begynne å teste 2 ganger daglig når den begynte å bli sterkere men den ble jo så sterk idag!🤔 Anonymkode: 5e867...51d
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2020 #8 Skrevet 6. januar 2020 1 time siden, Yucca1 skrev: Hadde tatt flere i dag 😊 Da tar jeg en til ikveld🙌🏼 Selvom jeg drikker en del og har jo vært på do flere ganger idag,, men det har kanskje ikke noe å si når det gjelder eggløsningstester? Anonymkode: 5e867...51d
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2020 #9 Skrevet 6. januar 2020 12 minutter siden, AnonymBruker skrev: Da tar jeg en til ikveld🙌🏼 Selvom jeg drikker en del og har jo vært på do flere ganger idag,, men det har kanskje ikke noe å si når det gjelder eggløsningstester? Anonymkode: 5e867...51d Så klart har det noe å si, urinen må være noe konsentrert🙂 Hold deg i 4 timer og ikke drikk noe de siste 2 timene før du tester. Anonymkode: 7645f...f81 2
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2020 #10 Skrevet 6. januar 2020 Den er negativ. Jeg ville også heller stolt på en el-test enn appen. Anonymkode: 95d75...ecd 1
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2020 #11 Skrevet 6. januar 2020 44 minutter siden, AnonymBruker skrev: Den er negativ. Jeg ville også heller stolt på en el-test enn appen. Anonymkode: 95d75...ecd Ja tenkte den var negativ❤️ Men så sterk en uke etter mensen?🤔 Trodde kanskje eggløsning nærma seg🙈 men har nå fått svar at det ikke har noe betyding Anonymkode: 5e867...51d
Havfrue8 Skrevet 6. januar 2020 #12 Skrevet 6. januar 2020 Test to ganger daglig og begynn å kjenne kroppen din. Da lærer du mye og du kan til og med unngå og bruke tester. Evnt kan du også begynne med temping, men dersom du vet at du får eggløsning hver måned, ville jeg droppet det, i og med at temping kun kartlegger om du har hatt EL, og ikke at du HAR det. Noen ganger vil nesten se sterkere ut enn andre ganger. Jeg ville ikke lagt så mye i det, med mindre EL nærmer seg Det var forresten meg som svarte deg istad, vet ikke hvorfor det ble svart som anonym🙈
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2020 #13 Skrevet 6. januar 2020 Hvordan eggløsningstestene ser ut gjennom syklusen virker å være ganske individuelt, så det er vanskelig å si om den testen kan bety at eggløsning nærmer seg. Hos meg pleier de å bli slik et par dager før jeg får positiv test, og også rett før mensen de gangene jeg har testet videre for moro skyld. Jeg har korte sykluser, så en slik test rett etter mensen kunne betydd at eggløsning nærmet seg hos meg. Men du må nok vente å se hvordan det ser ut gjennom din syklus. Jeg har ei venninne som har nesten positive store deler av tiden, men hun har svært lange sykluser og som regel manglende eggløsning. Enig med hun over i at det kan være lurt å teste to ganger daglig for å bli kjent med kroppen Anonymkode: af905...a22
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2020 #14 Skrevet 6. januar 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Ja tenkte den var negativ❤️ Men så sterk en uke etter mensen?🤔 Trodde kanskje eggløsning nærma seg🙈 men har nå fått svar at det ikke har noe betyding Anonymkode: 5e867...51d Du mener etter første dag med blødning? Ikke etter mensen? En uke etter første blødning er det for tidlig å begynne å teste. En uke etter mensen to dager før eggløsningsdagen for min del, da er testen positiv hos meg. Tar jeg testen på morgenurin kan den være positiv en hel uke før eggløsning, da urinen er for konsentrert. Anonymkode: 3af85...473
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2020 #15 Skrevet 6. januar 2020 sånn så testen ut ikveld🤔🤔 Anonymkode: 5e867...51d
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2020 #16 Skrevet 6. januar 2020 24 minutter siden, AnonymBruker skrev: Du mener etter første dag med blødning? Ikke etter mensen? En uke etter første blødning er det for tidlig å begynne å teste. En uke etter mensen to dager før eggløsningsdagen for min del, da er testen positiv hos meg. Tar jeg testen på morgenurin kan den være positiv en hel uke før eggløsning, da urinen er for konsentrert. Anonymkode: 3af85...473 En uke etter siste blødningdags🤗 Anonymkode: 5e867...51d 1
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2020 #17 Skrevet 6. januar 2020 41 minutter siden, AnonymBruker skrev: En uke etter siste blødningdags🤗 Anonymkode: 5e867...51d Snittet er at eggløsningstest blir positiv 13 dager etter første dag i mens. Ikke rart testen begynner å bli sterk. Siste blødningsdag er egentlig en helt intetsigende dag. Du må vurdere ut i fra første dag. Anonymkode: 3af85...473 2
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2020 #18 Skrevet 6. januar 2020 Når du skriver en uke siden mensen, mener du en uke siden siste blødningsdag? Da er jo situasjonen helt anerledes og el kan tilogmed være passert. Hvilken syklusdag er du på? Hvor første dag med mensen er dag 1? Anonymkode: 7645f...f81
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2020 #19 Skrevet 7. januar 2020 7 timer siden, AnonymBruker skrev: Når du skriver en uke siden mensen, mener du en uke siden siste blødningsdag? Da er jo situasjonen helt anerledes og el kan tilogmed være passert. Hvilken syklusdag er du på? Hvor første dag med mensen er dag 1? Anonymkode: 7645f...f81 Når jeg spurte om råd her inne om når jeg skulle ta eggløsningstest sa «alle» vent en uke etter mensen er slutt. Så gjorde det Anonymkode: 5e867...51d
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2020 #20 Skrevet 7. januar 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Når jeg spurte om råd her inne om når jeg skulle ta eggløsningstest sa «alle» vent en uke etter mensen er slutt. Så gjorde det Anonymkode: 5e867...51d Og det kan godt være det er helt nok😊 men det forklarer gjerne hvorfor den var så sterk, og mange som har svart deg kan ha misforstått. Det var bare derfor jeg ville få et tydelig svar. Når det gjelder en uke etter mens kommer det litt an på hvor lenge du blør osv. Jeg ville heller tenkt på syklusdag. Hvor lang syklus har du? Hvis du har en syklus på 28 dager har «gjennomsnittet» eggløsning rundt dag 14. Så da kan du tenke at hvis du vil bli sikker på å fange opp stigning kan du feks begynne rundt dag 10. Hvis du blør i 3 dager tilsvarer dette en uke etter blødning, men hvis du blør i 6 dager feks starter du da å teste dag 13. Og når du blir kjent med syklusen din er det lettere å tenke når du begynner å teste. Jeg feks har en lutealfase (tiden mellom eggløsning og mens) på 11 dager, så i en 28 dagers syklus har jeg el på dag 17 ca. Jeg starter likevel testingen rundt dag 10, for å være sikker på å ikke få med toppen (bruker billige tester, hvis jeg feks hadde brukt digitale ville jeg begynt dag 13 tenker jeg). Anonymkode: 7645f...f81 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå