Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har en på 9 uker som må rape mange ganger i løpet av måltidet, særlig om natten. Hvis ikke er helvete løs en halvtime etterpå, for han svelger så mye luft. Problemet er at han ikke har tid til det! Når jeg kobler han av puppen begynner han å hyle som en stukken gris, spenner seg, slår, sparker og kaster seg rundt. Utrolig slitsom - særlig om natta, og det gjør det jo mye vanskeligere for han å rape = rapingen tar mye lenger tid. Ingenting roer han ned unntatt å få puppen igjen. 

Hvor lang tid tar det før han skjønner at han får mer mat etter rap? Andre tips for å gjøre rapingen enklere?

Anonymkode: c4a23...05c

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Mange ganger under måltidet? Jeg ville prøvd å unngå å koble han fra så mange ganger, det kan også føre til at han svelger enda mer luft fordi han blir så frustrert og frustrasjonen vil øke fordi han ikke får spise ferdig. Få ut godt med rap til slutt heller. 

Vedrørende hvor lang tid det tar før de skjønner at det kommer mer mat... Min yngste på 1,5 hylskriker som det var verdens undergang om det tar 2 sekunder å vente på neste skje mat, enda hun sitter med mat i hånden også. 

Anonymkode: 4ce81...401

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Mange ganger under måltidet? Jeg ville prøvd å unngå å koble han fra så mange ganger, det kan også føre til at han svelger enda mer luft fordi han blir så frustrert og frustrasjonen vil øke fordi han ikke får spise ferdig. Få ut godt med rap til slutt heller. 

Vedrørende hvor lang tid det tar før de skjønner at det kommer mer mat... Min yngste på 1,5 hylskriker som det var verdens undergang om det tar 2 sekunder å vente på neste skje mat, enda hun sitter med mat i hånden også. 

Anonymkode: 4ce81...401

Det nytter ikke. Har prøvd selvsagt for dette er fortvilende, særlig om natta - men det går ikke. Han får ikke ut alt til slutt. Må minimum rape etter hver utdrivning. Venter jeg for lenge etter den verste luftsvelgingen, setter det seg helt fast og det kommer ikke noe til slutt = flere timer med hyling etterpå..

Æsj da 😅

AnonymBruker
Skrevet

Verste lufta gir seg etter 3 mnd når baby er mer moden. Ville ikke rapet underveis. Ta alt til slutt 

Anonymkode: 34bfb...923

AnonymBruker
Skrevet

Om du kan gi flaske kan du mate i oppreist stilling, da raper de ofte underveis om du masserer forsiktig på ryggen (da tar de selv en naturlig pause uten å bli frustrerte). 

Vi gikk over til mme, hipp, pga magetrøbbel/luft og det har blitt bra etter det, kommer fortsatt mye luft ut men null skriking og ubehag, du kan jo vurdere å prøve det ut om ingenting annet hjelper.

Anonymkode: 35ce7...d09

• Liker 1
Skrevet (endret)

.

Endret av boblevann
AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Verste lufta gir seg etter 3 mnd når baby er mer moden. Ville ikke rapet underveis. Ta alt til slutt 

Anonymkode: 34bfb...923

Ok, håper det gjelder her og. 
Det nytter ikke. Må rape underveis. Hvis jeg ikke gjør det og «sparer» alt til slutt får han ikke ut så mye som en liten puff en gang og hyler i tre timer etterpå. Slik jeg gjør det nå, får han ut 2-3 gode raper hver gang, og er blid og fornøyd etter måltidet. 

47 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Om du kan gi flaske kan du mate i oppreist stilling, da raper de ofte underveis om du masserer forsiktig på ryggen (da tar de selv en naturlig pause uten å bli frustrerte). 

Vi gikk over til mme, hipp, pga magetrøbbel/luft og det har blitt bra etter det, kommer fortsatt mye luft ut men null skriking og ubehag, du kan jo vurdere å prøve det ut om ingenting annet hjelper.

Anonymkode: 35ce7...d09

Han tar foreløpig ikke flaske, men vi skal definitivt fortsette å prøve! Synes det hjelper litt å amme han litt mer oppreist da :) 

Gjest Lama_Drama
Skrevet

Endre ammestilling. Liggende amming førte alltid til mer luft hos oss, så vi satt om natten. Babyen hadde rumpen litt nedenfor hodet, slik at luften steg naturlig opp underveis. 

AnonymBruker
Skrevet
16 minutter siden, Lama_Drama skrev:

Endre ammestilling. Liggende amming førte alltid til mer luft hos oss, så vi satt om natten. Babyen hadde rumpen litt nedenfor hodet, slik at luften steg naturlig opp underveis. 

Samme her, liggende er helt aldeles håpløst. Da svelger han luft for hvert eneste sugetak 😩 Er bedre sittende, men jeg skal prøve å ha enda mer fokus på å senke rumpa så han blir mer oppreist! 

Gjest Albbas
Skrevet

Er dietaket bra? Dårlig dietak kan gjøre at de svelger mer luft. Slet litt med det samme selv (dårlig dietak - luft - raping) men det bedret seg omkring 2-3 måneder. 

AnonymBruker
Skrevet

Ville også sett på sugetaket, de skal ikke svelge så mye luft. Min første hadde store problemer med å rape/få ut luft og hadde mye luftsmerter. Det viste seg å være stramt tungebånd.

Anonymkode: 8d829...54d

AnonymBruker
Skrevet
4 timer siden, Albbas skrev:

Er dietaket bra? Dårlig dietak kan gjøre at de svelger mer luft. Slet litt med det samme selv (dårlig dietak - luft - raping) men det bedret seg omkring 2-3 måneder. 

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ville også sett på sugetaket, de skal ikke svelge så mye luft. Min første hadde store problemer med å rape/få ut luft og hadde mye luftsmerter. Det viste seg å være stramt tungebånd.

Anonymkode: 8d829...54d

Sugetaket er sånn greit-nok-ish 😅 Har hatt stoore problemer og uutholdelige smerter, men etter videohjelp fra ammehjelpen er det nå smertefritt. Ikke helt 100% bra ennå, men fult overlevbart. Vi øver kontinuerlig, og det blir bedre og bedre :) Min har ikke problemer med å få lufta ut så lenge jeg gjør det hyppig under måltidet. Venter jeg til slutten så går det ikke.. 

AnonymBruker
Skrevet

Vi fikk beskjed om å rape en gang halveis, og en gang etter måltidet.

Anonymkode: dab02...5a4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...