Gå til innhold

Ruset bror som ikke skjønner at han skremmer hunden min!

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har en bror som har slitt med rusproblemer i mange år. Ut og inn av avvenning, på og av rus. Til tross for dette så har vi klart å ha et godt forhold til hverandre, men etter at jeg for ett år siden fikk meg hund så har det blitt litt problemer. 

Hunden min elsker broren min når han er nykter, men jeg har merket at hver gang broren min er rusa så blir hunden utrygg. Pga dette så har jeg bedt broren min slutte å komme hit når han er ruspåvirket. Broren min sier jeg er en dramaqueen pga dette og at hunden min kan jo overhodet ikke merke at han er rusa, MEN det ser jeg godt på hunden min at den gjør.

Igår toppet det seg da broren min kom på besøk ruset og viste seg å være i en ruspsykose. Jeg måtte ringe politiet for å få han hentet og det ble mye styr. 
Idag har jeg merket at hunden min har virket stresset og er ikke seg selv. Jeg syntes det er så unødvendig at hunden min blir utsatt for slikt stress! 

Er det jeg som overdriver eller har jeg rett? Jeg sa på tlf til han idag at dette er siste gang han slipper ruset inn i mitt hjem og dette ble avfeid av han som latterlig. 

Anonymkode: b7651...bf8

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hunder og mange dyr overhodet er svært oppvakte. De har instinkter vi bare kan drømme om og de har også ekstremt sterke sanser. Hunden din mer mye mer enn vi mennesker gjør, så klart h*n merker at broren din er rusa! Ustabiliteten hans er nok det som skremmer hunden din. Dyr like ikke ukontrollerte situasjoner og uro, så jeg ville absolutt nektet han å komme på besøk når han er rusa. Det er ikke mye å be om, egentlig.

• Liker 11
Skrevet

Nei, du overdriver ikke. En ting er at hunden din reagerer negativt, men husk å ta vare på selv deg også. Skjerm deg. Stå knallhardt på at han ikke er velkommen når han er ruset. På ingen måte noe urimelig krav. 

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Kutt kontakten, så kanskje han forstår alvoret. 

Anonymkode: 99efc...bea

Skrevet

Selvfølgelig(!) har du rett til å nekte broren din og komme på besøk når han er ruspåvirket, for både hunden og deg selv. 

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet

Ts her.

Snakket med broren min igjen etter at han «landet» fra psykose rusen. Han ble innlagt på psykiatrisk så har ikke fått ruse seg siden hendelsen. Besøkte han der og det virket som han ble lei seg da jeg fortalte at hunden min var veldig stresset dagen etter hendelsen skjedde. Han sier han forstår at jeg ikke kommer til å slippe han inn neste gang han prøver å møte opp hos meg ruset. Hva han sier nå som nykter er selvfølgelig en ting, men hvordan det blir når han har ruset seg igjen er noe annet. 

• Liker 1
Skrevet
På 8.1.2020 den 19.49, AnonymBruker skrev:

Ts her.

Snakket med broren min igjen etter at han «landet» fra psykose rusen. Han ble innlagt på psykiatrisk så har ikke fått ruse seg siden hendelsen. Besøkte han der og det virket som han ble lei seg da jeg fortalte at hunden min var veldig stresset dagen etter hendelsen skjedde. Han sier han forstår at jeg ikke kommer til å slippe han inn neste gang han prøver å møte opp hos meg ruset. Hva han sier nå som nykter er selvfølgelig en ting, men hvordan det blir når han har ruset seg igjen er noe annet. 

Ikke slipp ham inn,lås døra og slå av telefonen om nødvendig. Prioriter å ta vare på deg selv og hunden din. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Hold hund og ruset bror adskildt. Han kommer til å forstå hvorfor etterhvert. Hilsen eks. rusmisbruker som i dag har full forståelse for alle som kuttet meg ut og satte egne grenser.

Anonymkode: 797bb...eda

• Liker 2
Gjest Mysticgirl
Skrevet

Min prøver å beskytte meg og blir veldig var på en person som er ruset eller full. Ingen får komme nær meg eller hunden da . Hunder merker jo at det er noe unormalt med den personen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...