AnonymBruker Skrevet 6. januar 2020 #61 Skrevet 6. januar 2020 Nei, boikotter ikke Nestlé. Anser det egentlig som kunnskapsløst av de som gjør det. Anonymkode: 1a5e9...f64 2
Rosa Sitron Skrevet 6. januar 2020 #63 Skrevet 6. januar 2020 5 hours ago, AnonymBruker said: Og hva hvis mor ikke har melk i det hele tatt da? Hva skal hun gjøre da? Anonymkode: 06134...9d2 Man har annen erstatning. Men altså selv de mest hardbarka boikotterne klarer å se at mme trumfer boikott.
Gasellen Skrevet 6. januar 2020 #64 Skrevet 6. januar 2020 19 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg er møkklei av at man må ta hensyn til alt og alle og boikotte all hersens ting til enhver tid. Det finnes fattige folk i Norge også, så hvis Nestle produktene er på tilbud så kjøper jeg de med god samvittighet. Anonymkode: 70f3d...272 Sammenligner du norske navere med folk som bor i skur, ikke får gå på skole, må drikke møkkete vann og dør av influensa og diarè? når det er sagt: jeg har PRØVD å boikotte Nestle. Men de har en del bedrifter og søsterselskaper det er vrient å unngå. Hvilke alternativer (til en fornuftig pris) har vi feks til NAN? Barnet mitt foretrekker også mye av maten til Nestle foran de andre merkevarene.
Gjest Albbas Skrevet 6. januar 2020 #65 Skrevet 6. januar 2020 6 hours ago, AnonymBruker said: Og hva hvis mor ikke har melk i det hele tatt da? Hva skal hun gjøre da? Anonymkode: 06134...9d2 Da må hun jo gi mme da, men Nestlé har altså kampanjer der de prøver å få mødre i fattige land til å gi mme i stedetfor å amme. De argumenterer med at det er sunnere, at barnet blir smartere, de deler ut gratis vareprøver (og gir man mme til en nyfødt går det negativt utover melkeproduksjonen hvis ikke mor får veiledning). Det er jo bare helt bak mål. Norske mødre kan jo heldigvis velge et annet merke, hvis babyen godtar det.
Gjest Albbas Skrevet 6. januar 2020 #66 Skrevet 6. januar 2020 1 hour ago, Gasellen said: Sammenligner du norske navere med folk som bor i skur, ikke får gå på skole, må drikke møkkete vann og dør av influensa og diarè? når det er sagt: jeg har PRØVD å boikotte Nestle. Men de har en del bedrifter og søsterselskaper det er vrient å unngå. Hvilke alternativer (til en fornuftig pris) har vi feks til NAN? Barnet mitt foretrekker også mye av maten til Nestle foran de andre merkevarene. HIPP for eksempel. Av barnemat er det jo hauger av andre merker også (men jeg gir også Nestlé hvis det er det som funker best, derfor ikke full boikott).
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2020 #67 Skrevet 6. januar 2020 Nei, det gjør jeg ikke. Jeg bruker den maten som jeg har fått anbefalt av lege/ernæringsfysiolog til barnet mitt, og noe av det er Nestle. Anonymkode: 5e92e...b4d 1
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2020 #68 Skrevet 6. januar 2020 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Nei, boikotter ikke Nestlé. Anser det egentlig som kunnskapsløst av de som gjør det. Anonymkode: 1a5e9...f64 Hva slags kunnskap mener du at de mangler? Anonymkode: c31a3...2ee
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå