Gå til innhold

Boikotter du Nestle?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Vel. Jeg boikotter alle Nestle-produkter, men kjøper Nespresso kaffekapsler. Har aldri kjøpt av barneprodukter deres.

Anonymkode: fbf73...b18

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Nordmenn virker ikke særlig opplyst nei. Vanskelig å se lenger enn sin egen nesetipp. Nestlé er et selskap som kjøper opp rettigheter til feks vann i Pakistan. Det betyr at de må enkelte steder kjøpe svindyrt flaskevann som er rikmannsymbol. Alternativet er urent vann. 

Så kanskje enkelte av dere her burde tenke litt lenger enn hvordan ståa er i paradise hotell. 

Anonymkode: 3b55c...96c

Hjelper sikkert veldig mye at folk boikotter

Anonymkode: fd840...433

AnonymBruker
Skrevet
7 timer siden, Honey Dew skrev:

Vannet i Pakistan er nok ikke rent nok til å drikkes.

Det ute på landsbygda er rent nok om du har vannpumpe, det i byen er ikke veldig rent nei. Har drukket det, men reagerte ikke.. Er ganske herda jeg da.. 

Anonymkode: 70b08...1b2

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
8 hours ago, AnonymBruker said:

Nei, NAN reddet mine babyer fra å sulte.

Anonymkode: d2037...d0c

Nan reddet min også. Men heldigvis går det an å ha to tanker i hodet på en gang. Sist jeg leste meg opp på boikott var det ingen som dømte de som brukte nan, barnas helse foran mors idealisme tross alt 

Anonymkode: d8793...615

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg boikotter nesten ingenting. Men akkurat ved Nestlé, der går grensa mi. :)

Anonymkode: 4c8af...44d

AnonymBruker
Skrevet

Herregud for et hysteri.. de som ofret seg i krigen for et godt norge, også har landet blitt til dette. Jeg gremmes. 

Anonymkode: 42094...2df

• Liker 2
Skrevet

Nei, boikotter ikke Nestle sine produkter, verken barnematen eller de andre produktene.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Nei, boikotter ikke de. Men kjøper aldri noe fra Israel. 

Anonymkode: 08a61...0d2

AnonymBruker
Skrevet

Så godt det lar seg gjøre, kjøper jeg alternativer.

Anonymkode: d1895...bcd

AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Herregud for et hysteri.. de som ofret seg i krigen for et godt norge, også har landet blitt til dette. Jeg gremmes. 

Anonymkode: 42094...2df

Er det hustru når folk dør nestles hånd? 

Anonymkode: 027ed...ff1

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Er det hustru når folk dør nestles hånd? 

Hysteri*

AnonymBruker
Skrevet

Er det ikke oljefondet, altså vi, som eier mye av nestle? Vet ikke alt det grusomme de har gjort, men mme om mor har mangler i kostholdet er da bra. 

Anonymkode: ce1b0...2a3

Gjest Albbas
Skrevet
12 hours ago, AnonymBruker said:

Korrekt meg om jeg tar feil, men hvis en mor er lut fattig og ikke spiser noe annet enn feks ris, er ikke da melken hennes veldig næringsfattig? Det er vel det nestle fortrller til de fattige og oppfordrer å bytte til erstatning? 

Anonymkode: 31655...43f

Hvis hun har nok melk går det helt fint. Det er bedre at hun bruker pengene på mat til seg selv og er i stand til å mate babyen, enn at hun bruker pengene på mme, vanner den ut (veldig vanlig når man ikke har råd til nok mme), sannsynligvis bruker urent vann eller utstyr, og slik gjør at babyen får mindre enn den trenger og utsettes for bakterier. 

For fattige mennesker er amming enda viktigere enn for oss rikfolk i vesten. 

Jeg boikotter ikke Nestlé men unngår produktene så godt jeg kan. 

AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Nei, boikotter ikke de. Men kjøper aldri noe fra Israel. 

Anonymkode: 08a61...0d2

Det gjør jeg. Spesielt hvis det er fra Israel.

Anonymkode: 12145...798

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Nei, jeg boikotter ikke nestle. Mine barn har ikke tålt hipp og semper, så de nestle har vært redningen.

Anonymkode: 686ed...fd9

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
26 minutter siden, Albbas skrev:

Hvis hun har nok melk går det helt fint. Det er bedre at hun bruker pengene på mat til seg selv og er i stand til å mate babyen, enn at hun bruker pengene på mme, vanner den ut (veldig vanlig når man ikke har råd til nok mme), sannsynligvis bruker urent vann eller utstyr, og slik gjør at babyen får mindre enn den trenger og utsettes for bakterier. 

For fattige mennesker er amming enda viktigere enn for oss rikfolk i vesten. 

Jeg boikotter ikke Nestlé men unngår produktene så godt jeg kan. 

Og hva hvis mor ikke har melk i det hele tatt da? Hva skal hun gjøre da?

Anonymkode: 06134...9d2

AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Er det ikke oljefondet, altså vi, som eier mye av nestle? Vet ikke alt det grusomme de har gjort, men mme om mor har mangler i kostholdet er da bra. 

Anonymkode: ce1b0...2a3

Vi er med i mye annen dritt også glaxosmithcline (skiftet navn nå), som solgte vaksiner, vel vitende om at noen av dem hadde hiv smitte i deg.

Gjest Anonymus Notarius
Skrevet

Det hjelper lite å boikotte Nestlé (dvs. alt med Nestlé-logo) når selskapet også eier/deleier en haug med andre selskaper. Skal man boikotte alt som har med Nestlé, har man en heltidsjobb foran seg. Det fremstår som enkelt og "rettferdig" å boikotte selskaper på den måten, men det har neppe noen innvirkning.

Skrevet

Ryddet for brukerangrep.

Edie, adm.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Vi er med i mye annen dritt også glaxosmithcline (skiftet navn nå), som solgte vaksiner, vel vitende om at noen av dem hadde hiv smitte i deg.

Kilder?

Anonymkode: 70f3d...272

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...