Gjest Blondie65 Skrevet 5. januar 2020 #21 Skrevet 5. januar 2020 Ja, jeg boikotter Nestlè så godt det lar seg gjøre. Men det er jaggu enklere sagt enn gjort.
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2020 #22 Skrevet 5. januar 2020 Ja. Kjøpte bevisst HIPP i stedet for NAN. Heller ikke barnemat og grøt fra Nestle. Anonymkode: 908ae...00f 1
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2020 #23 Skrevet 5. januar 2020 14 minutter siden, AnonymBruker skrev: Nordmenn virker ikke særlig opplyst nei. Vanskelig å se lenger enn sin egen nesetipp. Nestlé er et selskap som kjøper opp rettigheter til feks vann i Pakistan. Det betyr at de må enkelte steder kjøpe svindyrt flaskevann som er rikmannsymbol. Alternativet er urent vann. Så kanskje enkelte av dere her burde tenke litt lenger enn hvordan ståa er i paradise hotell. Anonymkode: 3b55c...96c Jeg er møkklei av at man må ta hensyn til alt og alle og boikotte all hersens ting til enhver tid. Det finnes fattige folk i Norge også, så hvis Nestle produktene er på tilbud så kjøper jeg de med god samvittighet. Anonymkode: 70f3d...272 12
Honey Dew Skrevet 5. januar 2020 #24 Skrevet 5. januar 2020 34 minutter siden, AnonymBruker skrev: Nordmenn virker ikke særlig opplyst nei. Vanskelig å se lenger enn sin egen nesetipp. Nestlé er et selskap som kjøper opp rettigheter til feks vann i Pakistan. Det betyr at de må enkelte steder kjøpe svindyrt flaskevann som er rikmannsymbol. Alternativet er urent vann. Så kanskje enkelte av dere her burde tenke litt lenger enn hvordan ståa er i paradise hotell. Anonymkode: 3b55c...96c Vannet i Pakistan er nok ikke rent nok til å drikkes. 3
abc123detvardet Skrevet 5. januar 2020 #25 Skrevet 5. januar 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Du skal vite at du så privilegert at din mor knep deg i ut i Norge. Hadde du vært født i et annet land, kunne du gått på søppelhaugen på let etter noe rask å selge for mat. I dag er man "priviligert" om man er født i Norge, men er ikke sånn det burde det være. Er vel de andre som er mer uheldig enn vi er privilegert. Det er også mange land man ikke trenger å gå på "søppelhaugen" for å få mat. 2
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2020 #26 Skrevet 5. januar 2020 7 minutter siden, Honey Dew skrev: Vannet i Pakistan er nok ikke rent nok til å drikkes. Fint å vite... Anonymkode: 3b55c...96c 1
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2020 #27 Skrevet 5. januar 2020 Kan ikke boykotte alle selskaper som er umoralske. Da hadde jeg sittet naken, sulten og isolert i ei grøft. Anonymkode: 6fd7f...3c3 14
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2020 #28 Skrevet 5. januar 2020 Korrekt meg om jeg tar feil, men hvis en mor er lut fattig og ikke spiser noe annet enn feks ris, er ikke da melken hennes veldig næringsfattig? Det er vel det nestle fortrller til de fattige og oppfordrer å bytte til erstatning? Anonymkode: 31655...43f 2
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2020 #29 Skrevet 5. januar 2020 Så langt det lar seg gjøre, ja. Men de har andre merker under seg, så det er vanskelig å luke ut hele møkka. Anonymkode: 12145...798 1
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2020 #30 Skrevet 6. januar 2020 38 minutter siden, AnonymBruker skrev: Så langt det lar seg gjøre, ja. Men de har andre merker under seg, så det er vanskelig å luke ut hele møkka. Anonymkode: 12145...798 Hi her. Det samme gjør jeg. Nå dater jeg sønnen til en fyr i "higher management " I Nestle. Vel, han er ikke sin far.... Anonymkode: f2fda...8a3
Energidronning Skrevet 6. januar 2020 #31 Skrevet 6. januar 2020 takk skal du ha Nestle, kjempefornøyd! 1
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2020 #32 Skrevet 6. januar 2020 Ja, så langt jeg klarer. Har gjort det i flere år. Anonymkode: 4fece...b8b 1
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2020 #33 Skrevet 6. januar 2020 Nei, brukte både NAN og babygrøten. Rett og slett fordi det var det beste alternativet for oss. Litt enig med flere over her, kan ikke boikotte alt jeg er imot. Har mitt jeg unngår, men når det var det beste for barnet mitt, så var det det jeg kjøpte, enkelt og greit. Anonymkode: 405ee...d44 2
Gjest kaninen Skrevet 6. januar 2020 #35 Skrevet 6. januar 2020 Faktisk det eneste selskapet jeg boikotter. Men Nestle er jo så jævli mye, så selv om man boikotter Nestle logoen, er det jo 100 andre selskep under samme paraplyen man ikke vet om.
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2020 #36 Skrevet 6. januar 2020 Ja, så godt det lar ser gjøre. Har en sønn som elsker nesquick frokostblanding så det hender den blir kjøpt. Ellers er det ikke noe problem å velge andre produkter, er strengt tatt ikke så livnødvendige produkter at det føles som et stort tap akkurat. Vi greier oss uten Maggi, Nesquick, Nestea. Babymat som kjøpes ferdig har man Hipp bl,a. Anonymkode: 3d37d...2f8
Gjest kaninen Skrevet 6. januar 2020 #37 Skrevet 6. januar 2020 14 minutter siden, AnonymBruker skrev: Har en sønn som elsker nesquick frokostblanding så det hender den blir kjøpt. o'Boy er jo så mye bedre da.
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2020 #38 Skrevet 6. januar 2020 6 timer siden, AnonymBruker skrev: Korrekt meg om jeg tar feil, men hvis en mor er lut fattig og ikke spiser noe annet enn feks ris, er ikke da melken hennes veldig næringsfattig? Det er vel det nestle fortrller til de fattige og oppfordrer å bytte til erstatning? Anonymkode: 31655...43f Hvis hun er så lut fattig at hun ikke har råd til å kjøpe nok mat til å produsere melk, da har hun vel heller ikke råd til å kjøpe morsmelkserstatning. Anonymkode: 0abe6...df2 8
Gjest Blondie65 Skrevet 6. januar 2020 #39 Skrevet 6. januar 2020 6 timer siden, Honey Dew skrev: Vannet i Pakistan er nok ikke rent nok til å drikkes. Så da mener du at det er bedre at private profittører selger flaskevann enn at vann gjøres tilgjengelig GRATIS for alle? Altså: Jeg vet ingenting om hva du mener om dette, men min boikott av Nestlé handler om holdninger fra det selskapet og det går blant annet ut på at gratis vann ikke burde være en rettighet. At de tjener penger har jeg ingenting i mot - det er deres politiske holdning - som kommer til uttrykk i deres holdninger til morsmelk og vannforsyning som gjør at jeg ikke med god samvittighet kan bidra til deres profitt.
Gjest Blondie65 Skrevet 6. januar 2020 #40 Skrevet 6. januar 2020 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Ja, så godt det lar ser gjøre. Har en sønn som elsker nesquick frokostblanding så det hender den blir kjøpt. Ellers er det ikke noe problem å velge andre produkter, er strengt tatt ikke så livnødvendige produkter at det føles som et stort tap akkurat. Vi greier oss uten Maggi, Nesquick, Nestea. Babymat som kjøpes ferdig har man Hipp bl,a. Anonymkode: 3d37d...2f8 Knorr, L'Oreal, Maybeline ... osv. Jeg har vært nødt til å gjøre en avgrensning selv. Jeg kjøper ikke produkter direkte produsert av Nestlé. Når det gjelder produkter med gode lokale erstatninger så er det forholdsvis enkelt - kan kjøpe MIlls og Toro fremfor Knorr og Maggi. Det er verre med hygiene og sminkeprodukter - der er kvalitetsforskjellen så stor at det ikke alltid er mulig. Men jeg forsøker.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå