Gå til innhold

Kjøpe hus i Trysil?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Vi vurderer å flytte til Trysil pga midlertidig jobb i noen år, men er usikker på om det lønner seg å kjøpe for ca 5 år tid? Noen som vet hvordan boligmarkedet er der? Prisnivået og om det blir enkelt å selge igjen?

Anonymkode: 4206a...896

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er vel kanskje i grenseland tidsmessig. Ved å kjøpe må du betale dokumentavgift ved kjøp og meglerhonorar ved salg. Det blir fort veldig mye penger. Og om boligprisene står stille der oppe blir det antagelig tapsprosjekt, litt avhengig av leieprisene i området. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det er jo forholdsmessig billig å kjøpe hus i Trysil, enebolig for under 2 millioner, og leiemarkedet er ikke alltid det beste der, det er ikke så mange ålreite boliger til leie. Prisene der vil nok ikke stige så mye på de årene så noen stor fortjeneste på salg ville jeg nok ikke regne med. Men jeg hadde nok personlig heller kjøpt meg et hus når det er snakk om så mye som 5 år. 

Anonymkode: 89505...89b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Trysil har blitt populært for de som ønsker seg ut av byen. Der er boligprisene forholdsvis lave, selv om de har økt. Men likevel ikke så mye som de største byene. Tror ikke det er så vanskelig å selge igjen, eller leie ut, om dere velger å flytte derfra igjen. Det er ett sted i vekst. Men det er da jævla kaldt på vinteren da.

Anonymkode: bcb6f...198

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
24 minutter siden, AnonymBruker said:

Trysil har blitt populært for de som ønsker seg ut av byen. Der er boligprisene forholdsvis lave, selv om de har økt. Men likevel ikke så mye som de største byene. Tror ikke det er så vanskelig å selge igjen, eller leie ut, om dere velger å flytte derfra igjen. Det er ett sted i vekst. Men det er da jævla kaldt på vinteren da.

Anonymkode: bcb6f...198

Er det et sted i vekst??

Anonymkode: 4206a...896

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 år senere...
AnonymBruker

Og 2 år senere ligger det leiligheter ute for salg til over 6 millioner, det samme med eneboliger. Det har vært en begydelig prisvekst de siste årene. Hva valgte dere å gjøre, ts? 

Anonymkode: cfcab...38f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

origin skrev (7 minutter siden):

Ser dette er en gammel tråd men jeg anbefaler å flytte til Trysil

Helt enig :) Bor du der? Jeg bor ikke der, men kjenner noen som bor der  :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, tdm900 said:

Jeg har familie der men aldri bodd der:) 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 år senere...
AnonymBruker
tdm900 skrev (På 17.3.2022 den 18.47):

Vurderer også å flytte til Trysil! Er det et veldig lukket miljø? Vil det være utfordrende å komme i kontakt med folk? Blir å jobbe i hjemmesykepleien og stå mest mulig alpint om vinteren:)

Anonymkode: e8c23...fd6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Velkommen til Trysil ❤️ det er veldig fint her. Jeg er selv innflytter (men noen år siden nå) til en av de minste grendene, og har blitt tatt veldig godt imot. Jeg opplever ikke at Tryslinger er lukkede. Vi har masse fritidsaktiviteter, alt fra golf, skianlegg, sykkelløyper og klatrepark 😅 

Anonymkode: d8bd6...dd7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Vurderer også å flytte til Trysil! Er det et veldig lukket miljø? Vil det være utfordrende å komme i kontakt med folk? Blir å jobbe i hjemmesykepleien og stå mest mulig alpint om vinteren:)

Anonymkode: e8c23...fd6

Det er lett å bli kjent med tryslingen. Ser ikke for meg at det er så lukket nei.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Jeg er innflytter og opplever det som veldig inkluderende. Og helt nydelig for barna hvis man har det eller går med planer om det. 

Anonymkode: cfcab...38f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Elsker Trysil, jeg har også vært der mye på ferie fordi vi har slekt der. Åpne, blide. varme folk syns jeg 🥰 Og flust av natur nesten uansett hva du liker å gjøre ☺️ 

Anonymkode: c4595...22e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Trysil begynner å bli veldig ødelagt av turisme/hyttefolk. Mye natur-rasering som pågår der. Ganske trist sted...

Anonymkode: fb174...d72

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...