AnonymBruker Skrevet 5. januar 2020 #1 Skrevet 5. januar 2020 Jeg fødte for 5 uker siden. Hun kom i såkalt stjernekikker posisjon, jeg hadde godt med epidural så synes ikke at selve fødselen var noe særlig mer vond enn den jeg hadde med første. men.. siden frøkna kom til verden så har hun vært plaget med luftsmerter, gråt og hun er konstant urolig. Hun snur hodet kun til en side, kan med nød snu det til andre siden om hun vil. Jeg har lurt på om hun kan ha noen låsninger.. er dette vanlig med de som kommer i stjernekikker posisjon? Har noen her inne erfaringer rundt dette? Anonymkode: 6066d...741
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2020 #2 Skrevet 5. januar 2020 Har ingen erfaring da min stjernekikker måtte tas med keisersnitt. Men tenkte umiddelbart på låsninger, og anbefaler deg en tur til manuellterapeut. Det er gratis, så om det skulle vise seg at det ikke er noe galt har du i allefall sjekket det ut😊 Anonymkode: 65461...16a 1
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2020 #3 Skrevet 5. januar 2020 Min jente var stjernekikker og ble tatt med vakuum. I den forbindelse fikk hun en strekk/hevelse i ene nakkemuskelen som ga akuratt lik utfordringer som du beskriver (pluss ammet dårligere på ene siden, hadde en tydelig favorittside, ville ikke trene nakken osv). Gikk til kiropraktor som var spesialist på spedbarn som sa dette var ikke uvanlig, og ga god hjelp på noen timer. Anbefaler å få det sjekket ut👍🏼 Anonymkode: f8c4b...faf
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2020 #4 Skrevet 5. januar 2020 Her kommer også junior ut som stjernekikker, og måtte tas ut med vakuum. Han var noe skeiv i hodet, og ville helst ligge med hodet vendt mot den ene siden. Vi var hos fysioterapeut på helsestasjonen og fikk noen øvelser som skulle gjøres. Sønnen vår hadde ingen problemer med nakken. Idag er hodet helt normalt i fasong. Anonymkode: 9cf76...c59
Caathy91 Skrevet 5. januar 2020 #5 Skrevet 5. januar 2020 Min var også stjernekikker og ble tatt med vakum. Veldig urolig og gråt mye da hun lå på rygg og ville kun ligge på mage og med hode på en side. Vi fikk tips om kiropraktor og han sa hun hadde stiv nakke. Hadde 3 timer og følte det hjalp. Kan være tilfeldig og... menmen.
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2020 #6 Skrevet 5. januar 2020 Mi ble tatt med tang etter mislykket forsøk på vakuum. Gråt lite, men var veldig urolig. Hadde bananform og favoritt side. Strevde med amming osv. Gikk til kiropraktor og hun hadde låsninger i nakken, ryggen og bekken. Etter 5-6 behandlinger fikk vi en ny unge!!!! Anonymkode: 721ac...937
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2020 #7 Skrevet 5. januar 2020 Stjernekikker, vacuum, tang her og. Fryktelig urolig helt fra fødsel, desperat gråt, ville ikke ligge på rygg, sov kun når han var utmattet, synlig skjev, hylskrek i bilstol. Helsestasjonen ville ikke høre på oss og mente alt var normalt, så vi kontaktet til slutt manuellterapeut. Et av de verste tilfellene han hadde hatt, og babyen fikk mange behandlinger. Hjalp på mye og vi følte vi fikk et nytt barn, men søvnen ble ikke nevneverdig bedre. Helsesøster lyttet til slutt, og vi fikk fysioteraoauttimer. Hadde ganske mange timer der og. Oppsøk kiropraktor eller manuellterapeut er min oppfordring! Heller en sjekk for mye enn en for lite! Anonymkode: 18a08...49b
Heisenberg Skrevet 5. januar 2020 #8 Skrevet 5. januar 2020 Stjernekikker her også men hun kom ut uten tang eller vakum. Min første fødsel. Hu hadde bananformet hodet i ett par døgn men etter det var det ingen problemer.
Whateverusay Skrevet 5. januar 2020 #9 Skrevet 5. januar 2020 Stjernekikker her også, normal fødsel bortsett fra hun satt fast i bekkenet en god stund. Merket ingenting bortsett fra blåøye og kuler i hodet etter blodprøvene de tok hele tiden. Men er du usikker på låsninger spør om hjelp😊
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2020 #10 Skrevet 6. januar 2020 Stjernekikker, men jordmor klarte å få baby i riktig posisjon etter en stund. Kolikk, refluks og mye styr de første månedene. Fikk fysio hjem til oss som hjalp en del på stivhet i rygg og nakke. Ellers var det å bære, bære og bære mer. Anonymkode: 1f7fc...7a4
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2020 #11 Skrevet 6. januar 2020 Kjøp hodepute (mimos, kan puste gjennom), da går det seg til raskere. Fysio her mente det ikke var så mye annet vi kunne gjøre og at låsninger bare er tull - de som sier kiropraktor har hjulpet tror bare det fordi det går seg til over litt tid. Mange tror det er låsninger o.l når det er refluks, kan være greit å sjekke ut det også (til ab i #7, alt symptomer på refluks, som de oftest vokser av seg) Anonymkode: 14a6a...8aa
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2020 #12 Skrevet 6. januar 2020 Takk for mange gode svar dere❤️ Fikk time til kiropraktor i dag, her var det låsning i både nakke og bekken på lille.. ts Anonymkode: 6066d...741
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2020 #13 Skrevet 6. januar 2020 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Takk for mange gode svar dere❤️ Fikk time til kiropraktor i dag, her var det låsning i både nakke og bekken på lille.. ts Anonymkode: 6066d...741 Så bra dere fikk hjelp fort! Håper det er lett å løse opp låsningene og at dere ikke trenger mange behandlinger. Anonymkode: 18a08...49b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå