Gå til innhold

Kan jeg gi så mye morsmelk jeg vil sammen med mme?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal ha barnevakt til gullet på søndag. Det blir sannsynligvis hele dagen...

Jeg ammer - og jeg lurer på hvordan jeg skal gjøre det med MME i tillegg den dagen. Jeg rekker ikke å pumpe så mye som hun trenger hele dagen, så hun må få MME.

Kan jeg gi henne morsmelk på morgenen og så kan moren min gi henne så mye MME som det er anbefalt på pakningen og når jeg kommer hjem til henne så kan jeg gi så masse morsmelk hun vil ha igjen?

Er det forskjell på smaken på morsmelk og MME?

Videoannonse
Annonse
Gjest ciliee
Skrevet

Vet du om hun vil HA MME i det hele tatt? JA smaken er TOTALT forskjellig, ingen av mine unger ville ha MME.

Hvis hun vil ha MME så følg pakningsskrivet, etterpå kan du gi bryst så mye du vil. Hun regulerer selv det hun vil ha så lenge du har nok i puppen! :)

Gjest LoisLane
Skrevet

Det er i hvert fall lurt å prøve ut først. Noen av mine har nektet plent å ta flaske.

Skrevet

Jeg skal prøve å gi henne MME i morgen for å se hvordan hun reagerer på det...

Men, kan hun få dagsdose på søndag og så få av meg på morgenen og når jeg kommer hjem igjen?

Hvilken MME er best å prøve med i tilfelle? NAN eller Collett?

Gjest ciliee
Skrevet

Jada, når du kommer hjem skal du bare forsøke å gi bryst med det samme. Er hun mett vil hun ikke ha, og er hun sulten så spiser hun. (Dessuten vil jeg tro du har spreng innen den tid...) :wink: Det går ikke an å gi for mye MM, de spiser det de vil ha og litt til. Og så kommer overskuddet opp i form av gulp.

Men du kan risikere at hun kommer til å ha litt vondt i magen. Fordi hun er vant til MM så kan MME bli litt fremmed. Det går over igjen da.

Hvilke type er litt vanskelig å si noe om. Sjekk om det står noe på pakningen, for sarte mager etc. Ellers får du bare prøve deg litt frem.

Skrevet

Hun kan jo gi henne morsmelk i så mange måltider det er nok til og så gi resten med MME. Jeg anbefaler NAN. Prøvde Collett, men han gulpa fælt av den og det lukta skikkelig spy. Har ikke vært plaget med gulp av NAN.

Skrevet
Hun kan jo gi henne morsmelk i så mange måltider det er nok til og så gi resten med MME. Jeg anbefaler NAN. Prøvde Collett' date=' men han gulpa fælt av den og det lukta skikkelig spy. Har ikke vært plaget med gulp av NAN.[/quote']

Jeg skal ha barnevakt hele søndagen så det er derfor jeg må bruke MME, jeg ammer hele tiden ellers og har nok melk... Men, jeg har ikke nok til å få pumpet så hun har hele søndagen...

Skrevet
Hun kan jo gi henne morsmelk i så mange måltider det er nok til og så gi resten med MME. Jeg anbefaler NAN. Prøvde Collett' date=' men han gulpa fælt av den og det lukta skikkelig spy. Har ikke vært plaget med gulp av NAN.[/quote']

Og nå skjønte jeg at det var jeg som misforsto deg, ikke du som misforstod meg... (trodde du mente jeg kunne gi mm først og mme etterpå, men du mente selvfølgelig moren min... ) :oops:

Skrevet

Jeg mente moren din ja, men det var kanskje litt dårlig forklart :ler: Gi henne morsmelk så lenge det finnes og så gi henne MME resterende måltider.

Gjest Gjesten
Skrevet

Vi opplevde det omvendte. Sønnen vår gulpet mye mer av Nan en av Collett.

Skrevet

Jeg dro i butikken i går kveld og kjøpte NAN - mye pga at det ikke var Collett der, men også fordi jeg vurderte og husket at det var Collett sønnen min gulpet masse av da han var baby også...

Jeg prøvde å gi henne i dag tidlig - men det skulle hun ikke ha noe av, nei! Hun ble illsint og nektet å ta flaska. Men, det kunne nesten virke som hun ikke skjønte at hun måtte suge på smokken (hun bruker ikke vanlig smokk heller)

Prøvde på nytt på formiddagen, hun fikk pupp først og så prøvde jeg å snike inn flaska ved siden av puppen... Neida - hun bare skreik...

Jeg gleder meg lite til søndag, men moren min ba meg om å slappe av - hun har nå hatt fire unger selv og jeg har min nr tre og søstra mi har to jenter så hun har hatt endel med babyer å gjøre i løpet av de siste 40 årene...

Sambo sier at det kommer til å være værst for meg... men jeg er redd for at moren min skal bli helt utslitt og ser for meg en illsint baby som nekter å spise og skriker hele dagen...

Menmen, det må jo bare gå...

Gjest Tabby
Skrevet

Sønnen min var sånn da han skulle begynne å drikke av kopper som ikke søler, måtte ta ut sperra der for å la han merke at det kom noe.

En flaske er jo helt annerledes å drikke av enn ditt bryst. Prøv å klemme litt på flasken så det kommer noen dråper MME i barnets munn, og gi henne denne når hun er veldig sulten. Det kan også være en god ide å la pappaen eller noen andre gi barnet flasken, for du lukter av deilig MM...

Skrevet

Om du blander i litt malt også, så bli melken søtere og "bedre".

Det hjalp mot Lillebanans "flaskenekt"

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...