AnonymBruker Skrevet 5. januar 2020 #1 Skrevet 5. januar 2020 har dere noen gode oppskrifter på rundstykker som man lager på 1 2 3? Jeg prøver å google, men alt er med cottage cheese, noe jeg ikke har. Holder på å gå ned i vekt, så helst ikke noe med så mange kalorier. Viktig at de metter godt!:) takk på forhånd Anonymkode: 74f30...17e
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2020 #2 Skrevet 5. januar 2020 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: har dere noen gode oppskrifter på rundstykker som man lager på 1 2 3? Jeg prøver å google, men alt er med cottage cheese, noe jeg ikke har. Holder på å gå ned i vekt, så helst ikke noe med så mange kalorier. Viktig at de metter godt!:) takk på forhånd Anonymkode: 74f30...17e Man lager ikke gode rundstykker på 1-2-3 - normalt god gjærbakst tar 12-24 timer. Helt akseptabel gjærbakst kan du lage på 4-5 timer. I så fall tar du 250 g lunkent vann og blander i tørrgjær. Så har du i mel til deigen er så løs at den henger fast i eltekroken (blandingsforhold er dobbelt så mye fint mel som grovt mel) og så elter du i 15 minutter. Etter dette har du i 1 Ts salt og frø og nøtter etter behag og elter det inn. Dersom du ikke er så nøye på smak og konsistens lar du dette heve 3-4 timer før du ruller rundstykker, hever 1/2-1 time og så steker. Dersom du vil unne deg ordentlig god mat lar du deigen heve til den faller sammen (4-6 timer), knar, putter deigen i kjøleskap over natta, tar ut igjen, tempererer, ruller til rundstykker, hever, baker. Da får du basic rundstykker. Anonymkode: dd6d0...e47
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2020 #3 Skrevet 5. januar 2020 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Man lager ikke gode rundstykker på 1-2-3 - normalt god gjærbakst tar 12-24 timer. Helt akseptabel gjærbakst kan du lage på 4-5 timer. I så fall tar du 250 g lunkent vann og blander i tørrgjær. Så har du i mel til deigen er så løs at den henger fast i eltekroken (blandingsforhold er dobbelt så mye fint mel som grovt mel) og så elter du i 15 minutter. Etter dette har du i 1 Ts salt og frø og nøtter etter behag og elter det inn. Dersom du ikke er så nøye på smak og konsistens lar du dette heve 3-4 timer før du ruller rundstykker, hever 1/2-1 time og så steker. Dersom du vil unne deg ordentlig god mat lar du deigen heve til den faller sammen (4-6 timer), knar, putter deigen i kjøleskap over natta, tar ut igjen, tempererer, ruller til rundstykker, hever, baker. Da får du basic rundstykker. Anonymkode: dd6d0...e47 Nå er vel ikke alle så fine på det som deg. Vi normale folk bruker kanskje en times tid. Anonymkode: a9537...e25 3
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2020 #4 Skrevet 5. januar 2020 41 minutter siden, AnonymBruker skrev: har dere noen gode oppskrifter på rundstykker som man lager på 1 2 3? Jeg prøver å google, men alt er med cottage cheese, noe jeg ikke har. Holder på å gå ned i vekt, så helst ikke noe med så mange kalorier. Viktig at de metter godt!:) takk på forhånd Anonymkode: 74f30...17e Du kan bruke rømme, kesam eller yoghurt i stedet for cottage cheese. Regner med det er bakepulver-rundstykker du ønsker å lage. Anonymkode: 244ba...1d5
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2020 #5 Skrevet 5. januar 2020 33 minutter siden, AnonymBruker skrev: Man lager ikke gode rundstykker på 1-2-3 - normalt god gjærbakst tar 12-24 timer. Helt akseptabel gjærbakst kan du lage på 4-5 timer. I så fall tar du 250 g lunkent vann og blander i tørrgjær. Så har du i mel til deigen er så løs at den henger fast i eltekroken (blandingsforhold er dobbelt så mye fint mel som grovt mel) og så elter du i 15 minutter. Etter dette har du i 1 Ts salt og frø og nøtter etter behag og elter det inn. Dersom du ikke er så nøye på smak og konsistens lar du dette heve 3-4 timer før du ruller rundstykker, hever 1/2-1 time og så steker. Dersom du vil unne deg ordentlig god mat lar du deigen heve til den faller sammen (4-6 timer), knar, putter deigen i kjøleskap over natta, tar ut igjen, tempererer, ruller til rundstykker, hever, baker. Da får du basic rundstykker. Anonymkode: dd6d0...e47 12-24 timer 😂😂😂 nå får du gi deg! mine tar rundt 2 1/2 time, og de er så luftige og gode atte! Man trenger ikke være så fin på det Anonymkode: 4368f...40e 2
Mrs Robinson Skrevet 5. januar 2020 #6 Skrevet 5. januar 2020 http://www.lilliansmatblogg.no/2014/02/verdens-beste-grove-rundstykker-til.html?m Disse er fantastisk gode
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå