AnonymBruker Skrevet 5. januar 2020 #1 Skrevet 5. januar 2020 Håper noen kan komme med råd eller kanskje har vært gjennom det samme selv, og vil fortelle hva dere gjorde Vi har en gutt på 3 år som blir veldig fort sint.. Han har sikkert 3-6 sinne utbrudd om dagen hvor han kaster ting rundt seg, skriker til oss, slår og sparker.. og dette blir utløst av små ting han ikke får lov til f.eks å rote rundt i kjøkkenskap, får "feil" drikkeflaske til maten osv.. Når vi snakket til han enser han ikke at han får tilsnakk i det hele tatt, bare fortsetter med det han driver med som om vi ikke eksisterer, det ender jo da med at vi må gå bort å fjerne han fra det han gjør.. og da starter raseriet Han er et barn med mye energi og er veldig kreativ i hva han finner på, så det er ikke til å unngå å måtte gripe inn så han ikke skader seg eller andre.. Han utrykker også samme aggresjon ovenfor andre barn, og slår/dytter/sparker hvis han et i dårlig humør og de gjør noe han ikke liker Bortsett fra dette er han et velfungerende barn, med godt språk og god motorikk (så dette er ikke utløp for f.eks dårlig språk) han er også blid, aktiv og glad.. kommer fra et stabilt hjem med trygge og tydelige voksne. og har aldri opplevd noe som tilsier at han skal utagere slik han gjør Jeg føler meg så maktesløs, og er redd for å gjøre noe feil i disse situasjonene slik at han føler seg misforstått eller gjør ting verre Nå håndterer vi det ved å først forsøke å roe aggresjonen, så spør vi om han ble sint/lei seg osv. Og snakket om hvorfor man ikke kan gjøre sånn og sånn når han har roet seg. Han har så godt språk så jeg vet at han forstår hva vi sier, og klarer også sette ord på egne følelser.. alikevell skjer dette gang på gang Hjelp!!! Hver dag er virkelig en kamp Anonymkode: 8d77b...745
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2020 #2 Skrevet 5. januar 2020 Dette kunne like gjerne jeg ha skrevet. Det er så slitsomt med et slikt barn! Vi vurdere å ta kontakt med PPT-tjenesten siden vi er helt «tynnslitte» av vår umulige treåring. Det vi ellers har funnet ut er at vårt barn blir trakassert av en eldre jente i barnehagen. Vi har tatt opp dette med barnehagen, men ting blir ikke bedre. Jeg vurderer å ta det opp med jentas foreldre, men jeg føler at dette er barnehagens ansvar å ta tak i det. Det er fryktelig vanskelig å vite hva som er det beste tiltaket. Kan det være at deres barn blir utsatt for mobbing/utestengelse i barnehagen? Anonymkode: 19438...264
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2020 #3 Skrevet 5. januar 2020 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Dette kunne like gjerne jeg ha skrevet. Det er så slitsomt med et slikt barn! Vi vurdere å ta kontakt med PPT-tjenesten siden vi er helt «tynnslitte» av vår umulige treåring. Det vi ellers har funnet ut er at vårt barn blir trakassert av en eldre jente i barnehagen. Vi har tatt opp dette med barnehagen, men ting blir ikke bedre. Jeg vurderer å ta det opp med jentas foreldre, men jeg føler at dette er barnehagens ansvar å ta tak i det. Det er fryktelig vanskelig å vite hva som er det beste tiltaket. Kan det være at deres barn blir utsatt for mobbing/utestengelse i barnehagen? Anonymkode: 19438...264 Har ikke hørt noe om problemer i bhg, men skal høre med de! Huff, er så vondt når de oppfører seg sånn og man ikke får snudd situasjonen Lykke til med deres barn❤ Anonymkode: 8d77b...745
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2020 #4 Skrevet 5. januar 2020 Vår var sånn. Han var også veldig talefør, så jeg tenkte at det ikke hadde med språket å gjøre. Men helsestasjonen forklarte at barn som snakket godt ofte var sinte, da vi ofte forventet mer av barnet pga språket. Folk antar lett at et barn som snakket godt også var modent, men en treåring er bare en treåring selv om han snakker som et skolebarn. Dette løste mye for oss. Anonymkode: 938ca...5db
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå