Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

I samfunnet vårt er det ikke akseptabelt med mannlige lærere i jentegarderoben, men hva med kvinnene som er inne i guttegarderoben? De kvinnelige lærerne som blir med gutter på 4.trinn inn i guttegarderoben, er dette ok? Selv er jeg i praksis på en barneskole der de gjør nettopp dette på fjerde trinn, og jeg føler et viss ubehag. En gang når jeg var med i gymtimene fikk jeg beskjed om å passe på i guttegarderoben og ble skreket på når jeg gikk inn, som førte til at jeg ble stående utenfor. Jeg vet ikke hvordan jeg skal håndtere situasjonen da jeg enda er ung og ikke blir sett på som voksen i alle barns øyne. Mange av disse barna har dessuten søstre og brødre på samme alder som meg, så det er mer enn forståelig hvorfor de finner det ubehagelig. Jeg synes også det er ubehagelig!

Anonymkode: 05c03...d15

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hvordan tror dere lærerne vil reagere om jeg svarer nei til å være med inn i guttegarderoben? De synes at det ikke er greit at jeg er der. Det hadde vært greit om det var fra 1-2, men når elevene synes det er ekkelt, er det da greit?

Anonymkode: 05c03...d15

AnonymBruker
Skrevet

Jeg skjønner godt at du reagerer og føler at dette blir feil. Jeg ville nok tatt opp dette til diskusjon en dag det ikke er gym, altså ville jeg ikke nektet der og da. Men jeg ville sagt at jeg ikke synes det føles riktig, og om det kan gjøres på en annen måte, f.eks om du kan stå på utsiden av døren, eller om du kan bytte slik at en mannlig kollega kan ta garderobevakta. 

Jeg jobber i barneskolen og har aldri opplevd at en voksen går inn i garderoben til elever av motsatt kjønn.

Anonymkode: 9d46f...720

Skrevet

Ta det opp med sjefen din. Spør hvorfor de gjør det slik. Ta med eksemplet på mannlig lærer i jentegarderoben. 
Mest sannsynlig er dette bare noe de har gjort i alle år uten å tenkt noe særlig over det. 

Anonymkode: 33a71...171

Skrevet

Spør veileder da? 

Anonymkode: dccc0...944

Skrevet

Man kan aldri vite med menn, så selvsagt er det ikke greit.

Anonymkode: 10f92...f9f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...