AnonymBruker Skrevet 5. januar 2020 #1 Skrevet 5. januar 2020 La oss si ting som legetime, optikertime, tannlegetime, psykologtimer og slikt som man har i arbeidstiden og ikke alltid så lett kan få utenom arbeidstid. Har man rett til å få fri med betaling for å delta i disse timene? Hva med ting som å skrive timelister? Er dette noe man kan sette seg ned og gjøre i arbeidstiden som en hvilken som helst arbeidsoppgave? Eller kan arbeidsgiver kreve at man gjør det hjemme etter arbeidstid? Anonymkode: ec4d2...d03
Cezanne Skrevet 5. januar 2020 #2 Skrevet 5. januar 2020 Det er kun svangerskapskontroller som gir fri med lønn. (Lovpålagt altså. Noen kan jo ha bedre avtaler). Å skrive timelister gjøres i arbeidstiden 👍 1
Glitnir Skrevet 5. januar 2020 #3 Skrevet 5. januar 2020 Du har ingen rett lønnet permisjon for å gå til til legetime, optikertime etc. Dog har mange personalreglementer og tariffavtaler ordninger rundt dette. Skriving av timeliste er i utgangspunktet arbeidstid, men dette får du vel gjort innimellom andre oppgaver mens du er på jobb likevel?
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2020 #4 Skrevet 2. mars 2020 Hvordan er det med forberedelse til medarbeidersamtale? Man får jo utdelt et skjema hvor man skal tenke gjennom div. spørsmål og skrive på. Det er vel betalt tid og ikke noe de kan kreve at man gjør "gratis" etter arbeidstid? Anonymkode: ec4d2...d03
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2020 #5 Skrevet 2. mars 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Hvordan er det med forberedelse til medarbeidersamtale? Man får jo utdelt et skjema hvor man skal tenke gjennom div. spørsmål og skrive på. Det er vel betalt tid og ikke noe de kan kreve at man gjør "gratis" etter arbeidstid? Anonymkode: ec4d2...d03 Oppgaver relatert til jobb gjøres i arbeidstiden og er betalt. Anonymkode: d43d5...da2 1
godfisk Skrevet 2. mars 2020 #6 Skrevet 2. mars 2020 Lege-, frisørtimer og sånne ting må jobbes inn der jeg jobber. Det eneste jeg kommer på i farta som arbeidsgiver dekker, er timer for å gi blod.
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2020 #7 Skrevet 2. mars 2020 Hos oss får alle gå til lege, sykehus, optiker, kortere frisørtimer (typ maks 45 minutt) og alt mulig annet i arbeidstiden. Eller bare løpe noen private ærend ved behov. Men den uskrevne regelen er jo at man jobber litt overtid når det trengs, stiller opp på jobb utenfor normal arbeidstid (det er det noen ganger behov for) osv. Sjefene er fleksible mot at de ansatte er fleksible, rett og slett. Synes det er supert med fleksibiliteten, men ville selv ikke bestilt akkurat frisørtime eller andre «unødvendige ting» i arbeidstida da 😅 Anonymkode: 7048a...2ab
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2020 #8 Skrevet 2. mars 2020 Det kommer ann på bedriftens sine permisjonsregler. Hos oss får du det hvis du søker i forkant og ikke kan legge timen utenfor arbeidstid. De som jobber dag får dermed alltid det, og vi godkjenner alltid for spesialisttimer/barnelegetimer etc, samt hastetimer. Søker du for sent og ikke får flyttet timen, så får man ubetalt. Det gjelder behandlinger som dekkes av folketrygdeb. Så lege, tannlege, psykoloig etc. Optiker får man ubetalt fri til, hvis det passer bedriftens bemanning. Anonymkode: 4d34c...3b3
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2020 #9 Skrevet 2. mars 2020 15 minutter siden, godfisk skrev: Lege-, frisørtimer og sånne ting må jobbes inn der jeg jobber. Det eneste jeg kommer på i farta som arbeidsgiver dekker, er timer for å gi blod. Frisørtimer, skulle bare mangle, men lege??? Har aldri jobbet en plass jeg har fått fratrekk i lønn for å gå til lege... Anonymkode: 064ce...1e5
abc123detvardet Skrevet 2. mars 2020 #10 Skrevet 2. mars 2020 På 5.1.2020 den 19.39, AnonymBruker skrev: La oss si ting som legetime, optikertime, tannlegetime, psykologtimer og slikt som man har i arbeidstiden og ikke alltid så lett kan få utenom arbeidstid. Har man rett til å få fri med betaling for å delta i disse timene? Du kan ta velferdspermisjon, men det gir deg ikke rett på lønn.
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2020 #11 Skrevet 2. mars 2020 Jeg har hos alle de arbeidsgiverne jeg har jobbet hos fått gått til lege og tannlege i arbeidstiden med lønn. Jeg har også fått velferdspermisjon med lønn når større barn (over 12 år) skal til legen, time hos spesialisttjenesten ol. Men, jeg har aldri utnyttet systemet og tilbudt meg å jobbe det inn/bruke fleksitiden. Anonymkode: 845e7...07c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå