AnonymBruker Skrevet 5. januar 2020 #1 Skrevet 5. januar 2020 Hei. jeg har et problem/spørsmål. Min bror på 30 år tynger alltid stemningen når han er hjemme på besøk. Han og min mor går ikke ilag og det preger mye stemningen. Når han er hjemme blir han fort irritert og tåler nesten ikke at man snakker til han. Det virker ikke som han har det bra og at han har et mørke rundt seg. Etter en opphetet diskusjon mellom han og min mor er jeg redd han skal finne på noe. Vi vet ikke hvordan han har det og vet ikke hva terskelen er for at han skal ta siste utveg. Han er veldig selvsentret og en enstøing. Alle hjemme går på tå rundt han og det blir fryktelig slitsomt når han er hjemme. Han snakker nesten aldri, men det har han heller aldri gjort. han har vert sånn som dette i mange år. Ingen av oss vet hva vi skal gjøre og hvordan vi skal trå fram. Så hvordan kan jeg hjelpe min bror, eller få han til å snakke med noen som kan hjelpe? Jeg er redd jeg skal gjøre vondt verre, da relasjonen hans til meg og resten av familien ikke er den sterkeste. vi snakker heller ikke så mye sammen noe som gjør det vanskelig. Anonymkode: bb84d...da2
anoniman Skrevet 6. januar 2020 #2 Skrevet 6. januar 2020 Hei! Så leit å høre om broren din. Det første jeg ville gjort, hadde vært å ringe en hjelpetelefon (for eksempel mental helse. Telefon: 116 123). De har mye kunnskap rundt dette. Om du er redd han skal gjøre noe nå eller i nærmeste fremtid, eller det på noen annen måte er akutt, ringer du legevakt. Lykke til!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå