AnonymBruker Skrevet 5. januar 2020 #1 Skrevet 5. januar 2020 Kort fortalt, jeg sliter på alle områder i livet og er psykisk svak og sliter for tiden. I fjor høst møtte jeg en mann som er endel eldre enn meg, som så det og stilte plutselig opp, som den eneste som ville hjelpe meg i livet mitt, ble utrolig takknemlig og glad for det selvfølgelig! Han sa han var separert og skulle skilles, at samlivet hjemme var helt over på alle måter, jeg trodde han og vi hadde sex mange ganger. Så ble han plutselig bare borte i 5 mnd(ghosting?), svarte ikke på meldinger el, og jeg ble knust seff. Så dukket han opp igjen i høst og er helt på igjen, på alle måter, nå enda mer intenst enn før! Det viser seg at han er avhengig av sin kone økonomisk pga egen gjeld og er i det forholdet fortsatt pga det, og jeg er heller ikke sikker på om han lyver når han sier at de er separert, eller om det er sant! Jeg er oppriktig glad i han, for at han støtter meg og bryr seg, som den eneste, og ja vi trenger alle noen som er der for oss i vårt liv, men jeg kjenner jo veldig på følelsen av at han bare har meg på gress og bruker meg!😔 Siden jeg sliter og ikke har noen andre i livet, ikke venner, jobb etc så er jeg kanskje et lett bytte for slike menn?! Noen gode råd?! Anonymkode: fd4b2...427
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2020 #2 Skrevet 5. januar 2020 Han forsvant i 5 mnd uten en lyd? Det er rimelig stygg oppførsel. Tenk om han hadde ei annen elskerinne disse 5 mnd, så ville ikke hun mer, så nå tar han kontakt med deg igjen. Ikke la deg selv nedverdiges så mye at du prater med han. Gjør som han gjorde med deg i 5 mnd, behandle han som luft. Venner kan du få, å da noen bra venner som er der for DEG. Ikke er der for deg, fordi de får noe ut av det. Om du ikke har god selvtillit, øst som du har det. Gi han den kalde skulderen. Vis at du har selvrespekt og at din verdi er langt over hva han fortjener i livet sitt. Anonymkode: 726df...0ec 9
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2020 #4 Skrevet 5. januar 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Dump ham Anonymkode: 8562d...1eb Hører at du aldri har hatt en hekt på noen Anonymkode: b4b68...6c8 4
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2020 #5 Skrevet 5. januar 2020 Du må dumpe. Det er ikke noe annet å gjøre. Anonymkode: 8562d...1eb 1
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2020 #6 Skrevet 5. januar 2020 Det er vanskelig å dumpe det eneste mennesket du har i ditt liv som bryr seg om deg..😔 Sikkert vanskelig riktignok å se det når man aldri har vært der selv.. Ts Anonymkode: fd4b2...427
L8R Skrevet 5. januar 2020 #7 Skrevet 5. januar 2020 Alle skjønner at det er vanskelig for deg å dumpe, men det er faktisk den eneste løsningen i din situasjon. Du har min fulle sympati, men dump og blokker. Jeg har vært hekta selv, så vet hva jeg snakker om. Denne mannen spiller spillet sitt akkurat så lenge du lar han. 9
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2020 #8 Skrevet 5. januar 2020 47 minutter siden, L8R said: Alle skjønner at det er vanskelig for deg å dumpe, men det er faktisk den eneste løsningen i din situasjon. Du har min fulle sympati, men dump og blokker. Jeg har vært hekta selv, så vet hva jeg snakker om. Denne mannen spiller spillet sitt akkurat så lenge du lar han. Akkurat det jeg også tror og kjenner 😔😭 Ts... Anonymkode: fd4b2...427
L8R Skrevet 5. januar 2020 #9 Skrevet 5. januar 2020 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Akkurat det jeg også tror og kjenner 😔😭 Ts... Anonymkode: fd4b2...427 Det er helt jævlig vondt og vanskelig. Mannen i mitt tilfelle ødela meg psykisk (jeg lot han), så dette er ingenting å spøke med. Veldig lei for at du opplever dette. Men du kommer ut av det på andre siden, mye sterkere og med en viktig lærdom. Du klarer det!❤ 3
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2020 #10 Skrevet 6. januar 2020 10 hours ago, L8R said: Det er helt jævlig vondt og vanskelig. Mannen i mitt tilfelle ødela meg psykisk (jeg lot han), så dette er ingenting å spøke med. Veldig lei for at du opplever dette. Men du kommer ut av det på andre siden, mye sterkere og med en viktig lærdom. Du klarer det!❤ Ja du har jo rett så blir nødt å prøve! Som en annen sier lenger opp her, man må ha selvrespekt også! Glad du kom deg ut av det! Ts Anonymkode: fd4b2...427
Vera Skrevet 6. januar 2020 #11 Skrevet 6. januar 2020 Jeg tror helt ærlig at du ikke er et sted i livet ditt hvor det er plass til et forhold akkurat nå Ts? De beste forholdene får man når man har det godt med seg selv, og respekterer seg selv. Jeg tror det beste for deg ville ha vært å bygge deg opp fra bunnen av (psykologhjelp osv), bygge et nettverk (gjennom en hobby feks), og på denne måten bli en tryggere og mer selvsikker versjon av deg selv. Jeg skjønner at det kan virke helt umulig, men små skritt i starten, fører deg i riktig retning. Ifht forholdet du pr dags dato er i; er dette virkelig en mann som fortjener deg? Han vet hvor vanskelig du har det, og allikevel forsvinner han i løse luften, i 5 mnd. Han kunne potensielt utløst livsfarlige ting hos deg, med denne oppførselen..når du nå tilgir og tar han inn i varmen igjen, lærer han at han kan behandle deg på denne måten, og slippe unna med det. Dere har et skjevfordelingsforhold - fordi du føler at han er den eneste som gidder å bruke tid på deg, og derfor godtar det meste av oppførselen hans. Det vet han, og det utnytter han. Du fortjener så mye mer Ts! 9
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2020 #12 Skrevet 6. januar 2020 Kanskje du kan lese litt inne på hektabloggen og også lese hva Sissel Gran skriver. Det hadde også vært lurt om du betrodde deg til venner om dette og fikk litt hjelp og støtte til å holde deg unna, men det sier du at du ikke har? Hvis du ikke har det og sliter, tenker jeg at du må virkelig oppsøke fastlegen og bli henvist til psykolog. For du trenger noen å snakke med for å få hjelp til å sortere tankene siden du sliter. Så kan du også fortelle psykologen om hektet og få hjelp til å komme deg ut av det. Anonymkode: 49661...262
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2020 #13 Skrevet 6. januar 2020 Jeg må også tilføye, jeg er anonym bruker over her. Jeg har vært inne i noen hekt tidligere i livet. Nå er jeg heldigvis i langvarig forhold, men vet en del om hvor vanskelig det er å komme seg ut av det. Selv når man vet at den andre ikke er bra for en. Så alene så hjelper det ikke å bare tenke at den andre ikke er bra, man må også lære seg mekanismene bak et hekt og binde seg til masta som Sissel Gran så fint sier. Anonymkode: 49661...262 3
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2020 #14 Skrevet 6. januar 2020 15 timer siden, AnonymBruker skrev: Det er vanskelig å dumpe det eneste mennesket du har i ditt liv som bryr seg om deg..😔 Sikkert vanskelig riktignok å se det når man aldri har vært der selv.. Ts Anonymkode: fd4b2...427 Men han bryr seg ikke. Han later som han bryr seg så han får det han vil ha. Han forsvant i 5 måneder! En person som bryr seg om deg, gjør ikke det. Bli kjent med andre mennesker, klart det finnes andre som vil bry seg, som ikke har baktanker. Å tro meg, jeg har vært der selv. Holdt det gående med en sånn mann i to år! Fikk tilslutt åpnet øynene, kom meg vekk. Jeg bar også «stakkarslig» og lot meg utnytte. Han har i senere tid prøvd å ta kontakt, men jeg finnes ikke litt intressert engang. Har avvist han noen ganger nå, og han tørr så vidt å se på meg om vi møtes tilfeldig. Jeg tok selvrespekten min tilbake. Jeg var dypt ulykkelig og grøt hver kveld i to år, for en idiot av en mann, som kun så seg selv og gjorde alt han kunne for egen vinning. Nå tenker jeg tilbake og tenker «Hva i huleste så jeg i han der?!» og tro meg, jeg var forelsket, betatt, blind for alt som ikke var så bra, jeg så det ikke. Forsvarte han til stadighet når venner sa at nå må du få opp øynene. Men jeg ser det nå, hva slags dust han var og er. En stakkarslig mann, med sikkert mye dårligere selvbilde enn jeg selv noen gang har hatt. Som får energien sin av å utnytte og behandle andre dårlig. Anonymkode: 726df...0ec 4
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2020 #15 Skrevet 6. januar 2020 Jeg har også vært i dine sko, ts. Vet hvor vondt det er, man føler seg seg jo så alene uten denne personen. Vil at du husker på at du fortjener så utrolig mye bedre enn denne mannen. Jeg har omsider fått noen gode mennesker i livet mitt, som tar meg som den jeg er og som alltid er der. Jeg lider fortsatt etter det sviket fra denne mannen i fortiden, og greier ikke helt å tro på at andre faktisk vil meg vel uten noen baktanker. Men jeg kjenner at jeg er på vei til å komme dit. At jeg tør stole på mine nye venner. Håper du også kommer dit ❤️ Anonymkode: db33f...593 5
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2020 #16 Skrevet 6. januar 2020 Les sissel gran sin bok hekta. Tror også det fins en psykolog blogg som heter hekt eller hekta Anonymkode: 7fa93...9ee 2
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2020 #17 Skrevet 6. januar 2020 Takk for alle gode svar her!!❤️ Dere har rett i at jeg må kutte han ut for godt og fortjener bedre, sånne forhold er så utrolig ødeleggende på alle måter! Så bare å psyke seg opp og stå i det..😔 Ts Anonymkode: fd4b2...427 1
Gjest azula393 Skrevet 6. januar 2020 #18 Skrevet 6. januar 2020 (endret) .. Endret 6. januar 2020 av azula393 ønsker å slette
Lacy Skrevet 6. januar 2020 #19 Skrevet 6. januar 2020 Jeg har også vært hektet 😊 alltid dårlig på dating, forferdelig selvtillit og alt var bare fælt 😊 Asså jeg turte ikke en gang å spise når jeg var hos han fordi jeg ble så forknytt av situasjonen uten å tørre og stille det egentlige spm av frykt for å bli avvist... Etter ett par år når jeg skjønte rekkevidden av hvor lite sunt det var for meg, og at det aldri kom til å bli noe meldte jeg meg inn på en dating-side på nett (ikke tinder), ikke for å få meg kjæreste nødvendigvis, men for å øve på å snakke med det motsatte kjønn, date, og å bli komfortabel i ukjente settinger... Dette hjalp veldig på selvtilliten og jeg endte opp med en veldig fin mann, faktisk ❤️ 1
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2020 #20 Skrevet 6. januar 2020 Jeg tror ikke det er noen enkel utvei. Det var ikke det for meg iaf, annet enn at jeg fikk nok. Jeg orket ikke bli behandlet som noens bruk og kast lenger. Og det unner jeg ikke deg heller! Du kan også lese Sissel Grans bok Hekta. Kanskje finner du råd der. Hjelp av psykolog? Lykke til! Anonymkode: 62659...cbd 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå