AnonymBruker Skrevet 5. januar 2020 #1 Skrevet 5. januar 2020 Noen gode tips, hacks, triks for effektiv og smart oppbevaring av julepynten? Nå som det snart er tid for å pakke den ned igjen! Anonymkode: a7032...e14 1
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2020 #2 Skrevet 5. januar 2020 Ikke så veldig originalt, men har to store plastkasser med lokk som kan stables. All julepynt havner oppi der og settes i bod. Har mindre esker oppi de store hvor jeg har julekuler, knuselige ting og ting barna har laget. I tillegg har jeg en egen kasse til duker og gardiner. Anonymkode: b170f...f4c 4
Fru Uperfekt Skrevet 5. januar 2020 #3 Skrevet 5. januar 2020 Juletrørene pakkes i orginal kasser, samme med alt annet som har orginal boks/kasse. Løse ting og dukene pakkes i egne kasser før alt går på plassene sine på loftet
cleangal Skrevet 5. januar 2020 #4 Skrevet 5. januar 2020 Eggekartonger til kuler o.l som mangler original emballasje. Sorterer i plastkasser etter kategori (juletrepynt, vinduspynt, julelandsby, utelys, duker og gardiner osv). 1
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2020 #5 Skrevet 5. januar 2020 De beste tipsene mine sier desse (i rekkefølge etter viktighet): -når du pynter huset før jul så tar du opp og frem all julepynt. Og setter tilbake i kjelleren/boda tomme esker. Det betyr at julepynt som ikke blir satt frem blir donert eller solgt. - når du pakker bort julepynt så donerer du alt du ikke likte å ha fremme. Gjør det mens du husker at du mislikte tingen. -når alt skal pakkes ned igjen: sett en øvre volumbegrensing tilpasset din lagringsplass. Og kvitt deg med alt som ikke får plass. -alt du lagrer bør du lagre i plast. Og alle originale esker, pakker og etc bør kastes. Papp fører til skjeggkre, og skjeggkre er til bry. Bare stable pynten oppå hverandre løst i plastesken. Har du så mye at det da knuser: kvitt deg med endel. Det skal julepyntes rundt jul. ikke se ut som en hoarder har lager i stua. Anonymkode: 76a1e...ccc 2
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2020 #6 Skrevet 6. januar 2020 Jrg har kasse med avdelere/småbur beregnet på juletrekuler til småpynten. Og så en liten kasse til det som er for stort til smårommene. Anonymkode: feeba...14b
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2020 #7 Skrevet 6. januar 2020 5 timer siden, AnonymBruker skrev: Jrg har kasse med avdelere/småbur beregnet på juletrekuler til småpynten. Og så en liten kasse til det som er for stort til smårommene. Anonymkode: feeba...14b Hvor finner du oppbevaring beregnet på juletrekuler? Høres genialt ut! Anonymkode: a7032...e14
Arkana Skrevet 7. januar 2020 #8 Skrevet 7. januar 2020 Vi har vanlige plastkasser med lokk slik at vi kan lagre julepynten på kaldloftet. I tillegg har vi spesielle pappbokser med flere lag med små rom ment for julekuler/juletrepynt (kjøpt på Nille) (disse lagres ikke på loftet da), så da er det lett å ha orden i det og slipper å ha masse småesker/pakker med julepynt i de store boksene. Førjulspynt er i en egen merket boks.
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2020 #9 Skrevet 8. januar 2020 På 6.1.2020 den 22.26, AnonymBruker skrev: Hvor finner du oppbevaring beregnet på juletrekuler? Høres genialt ut! Anonymkode: a7032...e14 Kjøpte på Europris for noen år siden, mener å ha sett det både der og hos andre lignende kjeder de senere årene. Det er en av mine beste investeringer innen oppbevaring vil jeg påstå. Anonymkode: feeba...14b 1
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2020 #10 Skrevet 9. januar 2020 På 8.1.2020 den 7.20, AnonymBruker skrev: Kjøpte på Europris for noen år siden, mener å ha sett det både der og hos andre lignende kjeder de senere årene. Det er en av mine beste investeringer innen oppbevaring vil jeg påstå. Anonymkode: feeba...14b De har hatt på Ikea, vet ikke om de har enda. Anonymkode: bd1c6...a09
GjestSiden2006 Skrevet 11. januar 2020 #11 Skrevet 11. januar 2020 Beholder original emballasje på mye. Pynten er dyr, Jacob Jensen og Georg Jensen, osv. Kjøper på salg, og alt til sammen er på eksternt lager i store bokser fra IKEA. 1
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2020 #12 Skrevet 11. januar 2020 Har en slik eske til juletrekuler, den er veldig lur. Ellers har jeg store pappkasser (skal bytte de ut med plast, er redd for mus), og sparer på originalemballasje til småting. Legger nisser og andre ting som tåler å bli klemt litt i samme eske. Har også en egen adventseske, der jeg har ting jeg tar frem før selve julepynten (utelys, julebøker, adventspynt). Anonymkode: cf91d...918 1
Honey Dew Skrevet 2. februar 2020 #13 Skrevet 2. februar 2020 Store flyttekasser. Vi har 7 flyttekasser med julepynt og en flyttekasse med juletrepynt. Til gebrekkelig juletrepynt bruker vi eggekartonger.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå