Gå til innhold

Skuddår

Gjest Kristinenysjerrig

Anbefalte innlegg

Gjest Kristinenysjerrig
Skrevet

Hei :) I år er det skuddår, og 366 dager dette året. 29 februar som kun er hvert 4 år. Har hørt at damene bruker fri til mannen denne dagen. (De som tørr).
Jeg og kjæresten har vært sammen i 2 år i februar og jeg har sååå lyst å bli forlovet, jeg vil ikke gifte meg før vi har kjøpt hus og har bedre rå, men en ring på fingeren i mellomtiden syns jeg er en kjempe fin kjærlighetserklæring❤️ Og egentlig så vil jeg at mannen skal fri. Da vi møttes sa han at han ville gifte seg en dag. Men nå hvis jeg nevner det så sier han «gift er ikke noen man gjør, det er noe man tar» så tviler på at han blir å fri. 
Men jeg vurderer fri nå i februar men vetikke om jeg tørr.. enn hvis han sier nei? Vi har det suuuper bra og han er en super pappa for mitt barn❤️ Kunne ikke funnet en bedre mann å tror han føler det samme tilbake❤️

Er det noen damer her som har fridd? Hvordan gjorde dere det? Fikk dere ja eller nei?🧡 Kan dere fortelle litt? 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg synes det er en beslutning man må ta sammen. 

Ga tidlig beskjed til mannen om at jeg ikke ønsket frieri. Tok opp temaet noen år inn i forholdet. Eller, egentlig ble det utløst av at vi måtte fornye samboeravtaler og gjensidig testamente, og alt annet man må styre med når man ikke er gift. Vi var da enige om at begge ønsket å gifte seg neste år. 

Anbefaler å gjøre det sammen - ta det opp som et diskusjonstema. I stedet for å overrumple med et frieri som mulig fører til sjokk og vonde følelser om han ikke ønsker det samme akkurat da. 

Anonymkode: bbbac...598

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Vi snakket også sammen og ble enige om å gifte oss. :) Om du har lyst å gi ham en ring eller gjøre noe romantisk akkurat den dagen så kan du jo det, men snakk sammen om giftemål seriøst først, lag en plan sammen! Altså snakk sammen om at nå skal vi jobbe med å spare til å kjøpe hus sammen også skal vi spare til å gifte oss, og ta beslutningen sammen. 

Anonymkode: 3530e...ae0

• 2 uker senere...
Skrevet

Jeg skal fri på skuddårsdagen, vi har nå vært sammen i 3år og bygger nå hus sammen ♥️ 
Hvis dere har snakket litt om det, og at han har jo sagt at han vil gifte seg? Da hadde jeg gjort det!

lykke til!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...