Gå til innhold

Til foreldre. Slutt å vær så lat.

Anbefalte innlegg

Gjest Warrior
Skrevet

Vær så snill å slutt å vær så lat! Det irriterer vettet av meg!

For det første. Begynn å oppdra barna deres. Ikke skjem de bort. Joda jeg vet det er prinsen og prinsessa deres, men tenk når de blir tenåringer når dere skjemmer de bort fra de er små. Si nei. Ikke la de få lov bare for de gråter og du synes så synd på gullungen din.. 

For det andre. Begynn å lær barna deres å være aktive og lær de å like trening og kanskje sport. La de leke mer ute. La de leke leker der de må være aktiv. Vær med de ut og lek. Jeg DRITER i om du ikke orker/har tid!!!!!! Skal du ha barn så får du gi deg tid til barna dine. Gi faen i å gi de nettbrett og mobil fra de er bittesmå. I så fall ikke la de få lov å sitte lenge med det bare for du skal ha fri, og er lat selv. Aldri vært så mye fedme blant barn som nå og det er foreldrene sin feil. Så skjerp dere. 

Enig?

Gjest Warrior
Skrevet
1 minutt siden, CabinCruiser skrev:

Njæ.

Jeg mener at foreldre skal være mer lat. Mer egoistisk. Syns at mange har for stor realisering gjennom barna sine istede for fokus på seg selv. Man trenger ikke delta på absolutt alt lille Ola og Kari er med på. Man må ikke være med i barselgrupper, lekegrupper, dra på fotballturneringer og sitte å se på turntreninga. Man må ikke finne på noe absolutt hele forbanna tiden. Noen ganger må de faktisk finne på ting selv.

Nei, jeg gidder ikke å gå ut å leke med barna hver bidige dag. De kan leke selv.

Jeg mener ikke man skal leke med de hele tiden, men skal folk ha barn så få de gidde å gi seg tid til de og leke med de av og til. Ikke bare sitte inne i ro hele tiden. Ikke la barna sitte med alt dette skjermdrittet som gjør barna lat eller sette de foran tv’en hver dag. 

AnonymBruker
Skrevet

Enig i det meste, men jeg tenker at foreldrene trenger ikke å være med barna ut å leke. De må klare å underholde seg selv, sånn som før i tiden. Barn har kreativiteten i seg, de voksne må bare slutte å gi barna forståelse av at de ikke har det. 

Anonymkode: 46180...1fd

• Liker 7
Gjest theTitanic
Skrevet
6 minutter siden, Warrior skrev:

For det første. Begynn å oppdra barna deres. Ikke skjem de bort. Joda jeg vet det er prinsen og prinsessa deres, men tenk når de blir tenåringer når dere skjemmer de bort fra de er små. Si nei. Ikke la de få lov bare for de gråter og du synes så synd på gullungen din.. 

For det andre. Begynn å lær barna deres å være aktive og lær de å like trening og kanskje sport. La de leke mer ute. La de leke leker der de må være aktiv. Vær med de ut og lek. Jeg DRITER i om du ikke orker/har tid!!!!!! Skal du ha barn så får du gi deg tid til barna dine. Gi faen i å gi de nettbrett og mobil fra de er bittesmå. I så fall ikke la de få lov å sitte lenge med det bare for du skal ha fri, og er lat selv. Aldri vært så mye fedme blant barn som nå og det er foreldrene sin feil. Så skjerp dere. 

Enig?

Hele innlegget lyser at du ikke har begrep om hva du snakker om. Vil du nå noe sted med budskapet så les litt faglitteratur, skaff deg kunnskap og begrunn påstandene dine med kildeopplysninger og fakta, samt kom med eksempler til hvordan gjøre ting riktig og eksempler til hvordan gå frem. Verden gir blanke i hva som irriterer deg. Hvem er du liksom? 

Og pedagogikken :" Dere suger. Lær dere å fikse ting", har aldri bidratt til at noen har tatt grep. 

Gjest Warrior
Skrevet
3 minutter siden, theTitanic skrev:

Hele innlegget lyser at du ikke har begrep om hva du snakker om. Vil du nå noe sted med budskapet så les litt faglitteratur, skaff deg kunnskap og begrunn påstandene dine med kildeopplysninger og fakta, samt kom med eksempler til hvordan gjøre ting riktig og eksempler til hvordan gå frem. Verden gir blanke i hva som irriterer deg. Hvem er du liksom? 

Og pedagogikken :" Dere suger. Lær dere å fikse ting", har aldri bidratt til at noen har tatt grep. 

Siden jeg vet så lite som du påstår. Så må du forklare meg hvorfor det er så viktig å være lat og la barna bli mer og mer overvektig. Jobben er viktigere enn barna eller hva? 

AnonymBruker
Skrevet

Du minner meg om tenåringen min som skulle fikse verden. Hun hadde løsninger på alt. 

Men du er ikke min datter, og antakelig mye eldre enn hun var - så jeg finner deg bare uspiselig.

Og min datter ble mer reflektert og nyansert med alderen :)

Anonymkode: 5d8e9...52c

• Liker 29
Skrevet

Jeg er alt annet enn lat og lærer dem til å bli bra folk. Det inkluderer å ikke sette seg på høye hester og snakke nedlatende til andre om ting de kanskje ikke engang har peiling på. Det inkluderer også å ikke bruke barnslig og stygt språk som "driter i" og utallige utropstegn. Selv minsten min skjønner at for å nå inn til folk nytter det ikke å bebreide, rope, skrike og sparke i alle retninger.

• Liker 14
Gjest theTitanic
Skrevet
11 minutter siden, Warrior skrev:

Siden jeg vet så lite som du påstår. Så må du forklare meg hvorfor det er så viktig å være lat og la barna bli mer og mer overvektig. Jobben er viktigere enn barna eller hva? 

Det sa jeg ikke. Jeg sier at du velger feil fremgangsmåte for å få gehør hos folk. 

AnonymBruker
Skrevet
26 minutter siden, Warrior skrev:

Jeg mener ikke man skal leke med de hele tiden, men skal folk ha barn så få de gidde å gi seg tid til de og leke med de av og til. Ikke bare sitte inne i ro hele tiden. Ikke la barna sitte med alt dette skjermdrittet som gjør barna lat eller sette de foran tv’en hver dag. 

Det er ingen som sitter i ro hjemme hele tiden. Det skjer noe rundt barna hvert eneste sekund, og barn har bare godt av å aktivisere seg selv også, foreldre skal ikke være med på hver bidige ting, det er slik man skaper uselvstendige barn.

Anonymkode: 0da8f...cf0

• Liker 7
Skrevet
10 minutter siden, AnonymBruker said:

Det er ingen som sitter i ro hjemme hele tiden. Det skjer noe rundt barna hvert eneste sekund, og barn har bare godt av å aktivisere seg selv også, foreldre skal ikke være med på hver bidige ting, det er slik man skaper uselvstendige barn.

Anonymkode: 0da8f...cf0

Her føler jeg du og TS snakker forbi hverandre. TS er kritisk til foreldre som skjemmer bort barna sine og som bruker nettbrett osv som frikort for å slippe å forholde seg til dem. TS har nok ingenting i mot å lære barn å aktivisere seg selv, i tillegg til at foreldrene er til stede i livene deres.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, Warrior skrev:

Enig?

Er det ikke bare noen få uker siden du hadde et innlegg her om at du sliter så mye at du reagerer med sinne, roper, brøler og slår i veggen? Og at du hadde fått beskjed om at du måtte skjerpe deg og ikke gjøre dette foran barna? Så da faller det kanskje på sin egen urimelighet å kritisere foreldre og barn for å ikke ha perfekt oppførsel? Du - av alle - burde forstå at det ikke alltid er så lett å regulere egen oppførsel. Der gjelder spesielt for barn. Det betyr ikke at foreldrene er late eller barna er dårlig oppdratt. De aller fleste gjør da sitt beste. 

Anonymkode: f8ebe...098

• Liker 24
AnonymBruker
Skrevet

Delvis enig, kommer an på alder. Vi har alltid vært mye ute, grillet i skogen, fjellturer, skiturer og leketreff med venners barn. Helt til den helv.. nettbrett og den ting kom.. heldigvis har vi oppdratt barn uten forstyrrende elementer som nettbrett og tlf. Nå er barna ungdommer og sitter mye å spiller med kompiser og er sosial på nettet. 

Men små barn skal ikke skyves bort med er nettbrett. 

Heller ikke ungdommer. Skulle ønske barna spilte mye mindre og var mer ute med venner. 

Anonymkode: 9bc04...6b4

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
1 hour ago, Warrior said:

Enig?

Ja enig med deg! Barn trenger grensesetting..

Og foreldre er sine barns forbilder, sitter foreldrene på ræva i sofaen og spiser seg feite, så blir barna deretter, regelrett omsorgssvikt..

Både store og små trenger å være aktive, være ute, drive med sport og trening 👍

Min sønn på 6 år trener styrke, ski, kondisjon, fotball og håndball sammen med meg, godt for oss begge to og det styrker samholdet oss i mellom, gull!

Hilsen alenemor..

Anonymkode: 8ae49...f1c

Gjest Warrior
Skrevet

Noen av svarene beviser at noen føler seg truffet..

Skrevet

Har du barn selv?

Hva er tanken bak innlegget egentlig? Hva er motivasjonen for å skrive innlegget, om jeg tør spørre? Ble litt nysgjerrig.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

«Lik og del»

Anonymkode: 96fe4...94c

• Liker 2
Skrevet
20 minutter siden, Warrior skrev:

Det kan også bety at de ikke gjør det og synes du er både dømmende og helt på jordet. Jeg tror aldri foreldre har vært mer sammen med barna sine og flinkere til å følge dem med aktiviteter/leke med dem enn nå. 

• Liker 13
Skrevet

Snakker du om spesielle mennesker du kjenner her, eller er det en oppfatning av hvordan du tror den virkelige verden er? 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
37 minutter siden, Warrior skrev:

Har ikke barn, så jeg føler meg hvert fall ikke truffet. Jeg bare synes det er litt sterkt av deg å beskylde foreldre/barn for å ha dårlig oppførsel. Basert på ting du har skrevet om din egen oppførsel her inne altså. Du burde ha forståelse for at ting ikke alltid er så innmari lett.

Anonymkode: f8ebe...098

• Liker 6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...