AnonymBruker Skrevet 5. januar 2020 #1 Skrevet 5. januar 2020 Om et par år skal min sønn konfirmeres, men vi har ingen familie her. Og familien er ikke intressert i å betale for opphold her vi bor for en natt. Og jeg har ikke rom til noen av dem. Hvordan skal slikt ordnes da? Anonymkode: fee50...93d
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2020 #2 Skrevet 5. januar 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Om et par år skal min sønn konfirmeres, men vi har ingen familie her. Og familien er ikke intressert i å betale for opphold her vi bor for en natt. Og jeg har ikke rom til noen av dem. Hvordan skal slikt ordnes da? Anonymkode: fee50...93d Jeg bor i Oslo-området, men har hele min familie i Trondheim. Så når jeg skulle konfirmeres, gjorde jeg det i Trondheim. Da fikk hele familien vært med, samt at vi fikk billigere lokale/mat, fordi vi kjenner flere der. Lettere å reise etter flertallet, så flertallet slipper å komme til dere. Anonymkode: 8a6f4...164 7
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2020 #3 Skrevet 5. januar 2020 Lei en air-bnb med tre-fire soverom. Hør med venner om overnattingsmuligheter. Gjennomfør uten familie. Avslutt tidlig slik at de kan ta det som dagstur. Slå opp klappsenger i stua. Gjennomfør konfirmasjonen, marker neste helg på hjemstedet eller et sted det finnes overnattingsmuligheter. Du må bare være kreativ, på en eller annen måte. Anonymkode: ef937...d4f 5
Gjest Dævendøtte Skrevet 5. januar 2020 #4 Skrevet 5. januar 2020 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Om et par år skal min sønn konfirmeres, men vi har ingen familie her. Og familien er ikke intressert i å betale for opphold her vi bor for en natt. Og jeg har ikke rom til noen av dem. Hvordan skal slikt ordnes da? Anonymkode: fee50...93d Tror jeg hadde begynt å bekymre meg om dette litt senere, kanskje han ikke engang vil konfirmeres?
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2020 #5 Skrevet 5. januar 2020 Har familien gitt beskjed om at de ikke gidder å betale for overnatting i en natt for konfirmasjon? Anonymkode: 4474c...f3e 3
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2020 #6 Skrevet 5. januar 2020 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Har familien gitt beskjed om at de ikke gidder å betale for overnatting i en natt for konfirmasjon? Anonymkode: 4474c...f3e Ja det er dem som har fått tankene mine til og rulle. "Du må flytte hit igjdn om du vil se familien i konfirmasjonen hans" "Vi kommer ikke til å reise så langt og betale både for overnatting og gave" "Baret vil ikke få dn bra nok konfirmasjon" Så hvordan gjør man det i slike situasjoner Anonymkode: fee50...93d
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2020 #7 Skrevet 5. januar 2020 3 minutter siden, AnonymBruker said: Ja det er dem som har fått tankene mine til og rulle. "Du må flytte hit igjdn om du vil se familien i konfirmasjonen hans" "Vi kommer ikke til å reise så langt og betale både for overnatting og gave" "Baret vil ikke få dn bra nok konfirmasjon" Så hvordan gjør man det i slike situasjoner Anonymkode: fee50...93d Så ufint av dem å si sånt! Da jeg ble konfirmert bodde vi også langt unna all familie. Jeg konfirmerte meg på pappas hjemsted. Det ble fortsatt langt å reise for mammas familie, men da hadde pappas familie overnattingsplass til dem. Men jeg hadde uansett reist i konfirmasjon til nær familie selv om jeg måtte betale for overnatting. Anonymkode: 1847d...fa1 14
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2020 #8 Skrevet 5. januar 2020 30 mil er jo ikke så langt. Vi var i konfirmasjon 30 mil borte, kjørte ned før selskapet og hjem etterpå. Var problemfritt. Anonymkode: 2d8eb...c3d 5
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2020 #9 Skrevet 5. januar 2020 Er det et alternativ å snakke med barnet og høre hva han vil? Dra på fotballtur eller noe han synes er gøy i steden, siden familien dessverre er ubrukelig? Anonymkode: 4474c...f3e 3
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2020 #10 Skrevet 5. januar 2020 Bor hele familien på samme sted? Da er jo det enkleste å ha feiringen der. Ellers ville jeg sagt at de som ikke gidder å reise for å delta kan seile sin egen sjø, men det blir jo en trist feiring for konfirmanten dersom ingen gjester dukker opp. Kanskje høre med konfirmanten om det en ok å droppe feiringen og ta en uke i varmere strøk for å feire i steden? Anonymkode: fdd15...ade 3
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2020 #11 Skrevet 5. januar 2020 30 mil er da ingenting. Uansett smålig av familien din. Anonymkode: c90b6...ac3 5
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2020 #12 Skrevet 5. januar 2020 38 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ja det er dem som har fått tankene mine til og rulle. "Du må flytte hit igjdn om du vil se familien i konfirmasjonen hans" "Vi kommer ikke til å reise så langt og betale både for overnatting og gave" "Baret vil ikke få dn bra nok konfirmasjon" Så hvordan gjør man det i slike situasjoner Anonymkode: fee50...93d I så tilfelle endrer jeg svaret mitt. Den type hersketeknikk / spille på følelser, er ikke akseptabelt. Da hadde jeg bare smilt og sagt "du får kjøre tur-retur", eller "da blir det konfirmasjon uten deg" Anonymkode: ef937...d4f 9
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2020 #13 Skrevet 6. januar 2020 19 timer siden, AnonymBruker skrev: Ja det er dem som har fått tankene mine til og rulle. "Du må flytte hit igjdn om du vil se familien i konfirmasjonen hans" "Vi kommer ikke til å reise så langt og betale både for overnatting og gave" "Baret vil ikke få dn bra nok konfirmasjon" Så hvordan gjør man det i slike situasjoner Anonymkode: fee50...93d Da ber man som vanlig til konfirmasjonsselskap med svar utbedes, har noen ok overnattingsmuligheter i bakhånd for de som ønsker komme (campinghytter, venner, ungdomsherberg), og holder selskap for de som kommer. Er det absolutt ingen/vedlig få gjester, kan dere slå til og ha det på stedets dyreste og fineste restaurant, med profesjonell fotograf osv. Det blir bra nok! Anonymkode: 1b918...cf5 4
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2020 #14 Skrevet 6. januar 2020 At de synes det blir for dyrt med reise, hotellopphold og gave skjønner jeg godt. Dere bør anse det at de kommer i selskapet som gave nok. Anonymkode: d623e...efb 1
Nasse Nøff Skrevet 6. januar 2020 #15 Skrevet 6. januar 2020 Det høres ut som litt "vrang" familie som har tenkt på, og tar opp dette nå... Men det skulle ikke være noen mulighet for å ha festen "midt mellom"? Enten det er i leid lokale eller en hytte eller noe? Hvis selve seremonien er tidlig på dagen (endel steder er det mulig å velge), så blir det litt å kjøre for dere, og litt å kjøre for gjestene, men likevel overkommelig for alle parter uten overnatting.
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2020 #16 Skrevet 6. januar 2020 Det kommer veldig an på hvor de 30 milene befinner seg. Er det Asker-Kristiansand på fin motorvei tar det under 4 timer og kan om nødvendig kjøres frem og tilbake samme dag, strevsomt men mulig. Er det Bergen-Volda på svingete Vestlandsveier med ferge så tar det minst 6 timer med fare for fergekø, og er slett ikke så enkelt å kjøre tur/retur på en dag. Du kan enten invitere og se hvem som kommer, eller ta konfirmasjonen der alle i familien bor. Anonymkode: 2adb1...d01 1
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2020 #17 Skrevet 6. januar 2020 Høres ut som om du har konflikter med familien. Og da kommer vel ingen av dem uansett hva du gjør 🙄. Virker ikke som en normal familiesituasjon. Anonymkode: 04611...deb 3
altflyter Skrevet 6. januar 2020 #18 Skrevet 6. januar 2020 Hvis all familien bor på samme sted og dere bor langt unna alt og alle, så ville jeg svelget den kamelen og feiret på stedet hvor familien bor. Tenker det viktigste er at konfirmanten får en fin feiring.
Måbarefåsiat... Skrevet 6. januar 2020 #19 Skrevet 6. januar 2020 23 hours ago, AnonymBruker said: Er det et alternativ å snakke med barnet og høre hva han vil? Dra på fotballtur eller noe han synes er gøy i steden, siden familien dessverre er ubrukelig? Anonymkode: 4474c...f3e Ja, det er nesten det samme som konfirmasjon...
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2020 #20 Skrevet 6. januar 2020 Blir litt trist på dine vegne. Vi var i fetteren min sin konfirmasjon i fjor, han bor 50 km unna mange av oss. Vi kom med våre familier, ordnet oss rom selv på hoteller og AirBnB, og flere av oss brukte natta på å kjøre hjem etter konfirmasjonen. Slitsomt ja! Men verdt det for at konfirmanten skulle ha en fin dag. Håper det kan være budskapet ditt til familien din også, at det er hva jeg skisserer her som er normalen. Anonymkode: 7fe77...1e1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå