Gå til innhold

Sprengte kaloriene i dag

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hadde ikke annelse om at pomfrits var så høyt på kalorier. 

Lastet ned Myfitnesspal. Og hadde kyllingnuggets og pomfrits til mat i dag. Skulle visst ikke hatt det 😳

Anonymkode: 5f1ee...760

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Så bra du skrev dette. Lå å tenkte på om jeg skulle ha pommes frittes til middagen i dag. Har så lyst på junk food (mensen og influensa). Spørs om det blir kålsalat isteden for. 

Anonymkode: 4e2d8...ce0

• Liker 1
Skrevet

Man får seg noen overraskelser når man begynner å registrere kalorier, og særlig hvis man veier maten samtidig! Jeg, som er glad i pasta, fikk en nedtur da jeg oppdaget hvor innmari liten mengde 50 g pasta utgjør. 😩

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Er jo ikke så rart. Mye fett i pommes frittes. Prøv å stek potetbåter i ovnen i steden for. Med bare bittelitt olje. 

Anonymkode: 40614...080

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Kyllingnuggets vil jo og sprenge kaloriene dine,  et veldig usunt måltid.

Anonymkode: c0eb4...2de

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Ja, hele måltide var ikke bra. Så blir ikke det på en stund. Men har barn som er glad i det. 

AnonymBruker
Skrevet

Hva med å ha en salat ved siden av som metter? Man kan også panere sin egen kylling og steke i ovnen, så får du mer kontroll på kaloriene. Generelt er jo alt som er frityrstekt skikkelig dårlig for kaloriregnskap (og helsen)...

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
5 timer siden, Ullvott skrev:

Man får seg noen overraskelser når man begynner å registrere kalorier, og særlig hvis man veier maten samtidig! Jeg, som er glad i pasta, fikk en nedtur da jeg oppdaget hvor innmari liten mengde 50 g pasta utgjør. 😩

jeg fikk meg også en oppvekker på akkurat det i dag, 50 gram pasta; 180-og-noe gram i den bitte lille porsjonen liksom, ble lettere sjokkskadd😂

Anonymkode: 0f52f...fe7

AnonymBruker
Skrevet
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hva med å ha en salat ved siden av som metter? Man kan også panere sin egen kylling og steke i ovnen, så får du mer kontroll på kaloriene. Generelt er jo alt som er frityrstekt skikkelig dårlig for kaloriregnskap (og helsen)...

Salat som metter?? Jeg har aldri blitt mett av salat. 

Anonymkode: cb42b...235

AnonymBruker
Skrevet
19 timer siden, AnonymBruker skrev:

Salat som metter?? Jeg har aldri blitt mett av salat. 

Anonymkode: cb42b...235

Couscous, salat, tomat, sorte bønner, egg, mango, og vips du har en veldig mettende salat:) 

Anonymkode: 9968f...730

AnonymBruker
Skrevet
19 timer siden, AnonymBruker skrev:

jeg fikk meg også en oppvekker på akkurat det i dag, 50 gram pasta; 180-og-noe gram i den bitte lille porsjonen liksom, ble lettere sjokkskadd😂

Anonymkode: 0f52f...fe7

Du veier pastaen tørr sant? Kaloriinnholdet på baksiden beregnes utifra tørr vare (før koking) 180g tørr pasta er ikke en liten porsjon 😮

Anonymkode: 087aa...211

Skrevet

Husk å veie maten i tørr vekt.

AnonymBruker
Skrevet
På 5.1.2020 den 16.56, AnonymBruker skrev:

Ja, hele måltide var ikke bra. Så blir ikke det på en stund. Men har barn som er glad i det. 

Haha, så å gi barna dine dette er ok, men å spise det selv er ikke greit siden det "sprengte kaloriene"? Altså....... 

Anonymkode: 44153...c85

Skrevet

Trikset er å bruke kaloriene smart. Jeg spiser pasta og ris og alt det, 70-80g tørt til hver porsjon. Fyller på med grønnsaker (frosne stekes på 3 minutter!) og rent kjøtt. Havregrøt, masse yoghurt-produkter og cottage cheese, banan, knekkebrød osv. Det tar tid å omvende seg når man begynner å telle kalorier, men når man får dreisen på kaloriene så er det utrolig greit og fort å fylle tallerkenen med volum-mat (mat som er lav på kalori og som kan spises mye av) for å få metthet :)

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
24 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Haha, så å gi barna dine dette er ok, men å spise det selv er ikke greit siden det "sprengte kaloriene"? Altså....... 

Anonymkode: 44153...c85

Hvor sto det at det var greit eller ikke greit? Skrev bare at de synes det er godt. 

Jeg prøver å slanke meg litt. Så blitt bevisst på dette forskjell til før. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...