Gå til innhold

Hvor går grensen for å blidgjøre familien egentlig

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Får så mye dritt om dagen. Når det ellers er stille og rolig, ser dem aldri. Kan gå måneder uten kontakt hvis ikke jeg ringer eller banker på deres dør. Likevel nå som vi skal bevege oss. Jeg og deres barnebarn. Vi bever oss tilbake til mitt barns venner som er sypt savnet. Jo da skal de bestemme hva som er best for mitt barn. Det er visst bedre og holde oss her hvor barnet ikke trives, ikke har venner fordi de liker tanken og følelsen på at barnebarnet er i nærheten. 

Men ansvaret ligger på meg. Og jeg mener det beste er at mitt eget barn har en god, glad og trygg hverdag med rom for utvikling. Dette mener familien at han kan få om vi bare bytter skole IGJEN enda nærmere dem. Dem som aldri viser seg i vår hverdag. 

Jeg begynner å bli forbanna. For de skjønner ikke annet sitt eget ve og vell. Skylle ønske jeg kunne gi faen i dem. Kan jeg det? 🤔 vi kommer jo på besøk sikkert like mye som vanlig. Men det er ikke godt nok for dem. Hva vil dem da... 

Hvorfor skal de ha så mye med dette å gjøre, er ikke barnets ve og vell det viktigste. Tydligvis ikke. 

Så nå blir vi uvenner isteden for da i og med jeg kunn fokuserer på barnet. 

Er jeg så urimelig egentlig som de skal ha det til?

Anonymkode: 740a0...5e9

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Nei, du er ikke urimelig.

Det er mange som liker tanken på å ha noen i nærheten, men som ikke skjønner at nærhet er ikke det samme som geografisk nærhet. Man kan bo oppå hverandre og likevel være fremmede om besteforeldre og foreldre ikke er genuint interessert i en relasjon.

Si man bodde i nabohuset til hverandre. Om man da ikke snakker sammen mer enn kanskje en gang i måneden eller kanskje til og med mindre og da bare om pjatt, er man da egentlig nære eller kunne foreldrene da vært hvilke som helst eldre ektepar som er nabo?

Grunnen til at noen i en slik situasjon ofte er imot at en skal flytte er at man har skapt en fasade hvor man er nærme, og en flytting vil bryte med fasaden. Fordi, hvorfor flytter man om alt er så nært og bra? 

Da blir det viktigere å fikse illusjonen enn å fikse problemet. Å bli vil ikke løse noe ting for dere, men dine foreldre og besteforeldre slipper å måtte forholde seg til ubehagelige sannheter...

Anonymkode: d4410...d54

AnonymBruker
Skrevet
14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei, du er ikke urimelig.

Det er mange som liker tanken på å ha noen i nærheten, men som ikke skjønner at nærhet er ikke det samme som geografisk nærhet. Man kan bo oppå hverandre og likevel være fremmede om besteforeldre og foreldre ikke er genuint interessert i en relasjon.

Si man bodde i nabohuset til hverandre. Om man da ikke snakker sammen mer enn kanskje en gang i måneden eller kanskje til og med mindre og da bare om pjatt, er man da egentlig nære eller kunne foreldrene da vært hvilke som helst eldre ektepar som er nabo?

Grunnen til at noen i en slik situasjon ofte er imot at en skal flytte er at man har skapt en fasade hvor man er nærme, og en flytting vil bryte med fasaden. Fordi, hvorfor flytter man om alt er så nært og bra? 

Da blir det viktigere å fikse illusjonen enn å fikse problemet. Å bli vil ikke løse noe ting for dere, men dine foreldre og besteforeldre slipper å måtte forholde seg til ubehagelige sannheter...

Anonymkode: d4410...d54

Det er akkuratt det dette er. En fasade og ikke noe mer. Vi blir aldri invitert på middag eller begivenheter eller samlinger eller noe. Ikke om vi spør en gang. Kommer vi tilfeldig innpm kan det være vi får restemiddag. Dette er så ubehagelig og de går meg til og tvile, men til og med barnet føler seg tvunget til og holde seg her og gråter fordi han ikke forstår hvorfor de ikke ønsker at han skal være nær venner og der han trives. Jeg får uendelig vondt av han. 

Så vi flytter uansett, men dette skaper større avstand mellom iss og familien når de ikke aksepterer dette. 

AnonymBruker
Skrevet

Flytt, det skader ikke med større avstand når de uansett behandler dere dårlig. Det er ikke sånn at man på død og liv må holde tett kontakt med familie. Fokuser på barnet, det er det viktigste i livet ditt. 

Anonymkode: e5bea...577

AnonymBruker
Skrevet
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Flytt, det skader ikke med større avstand når de uansett behandler dere dårlig. Det er ikke sånn at man på død og liv må holde tett kontakt med familie. Fokuser på barnet, det er det viktigste i livet ditt. 

Anonymkode: e5bea...577

💗💗💗

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...