AnonymBruker Skrevet 5. januar 2020 #1 Skrevet 5. januar 2020 Jeg vet ikke om dette er riktig sted å putte dette, men fant ikke noe mer passende sted. Lurer på om noen vet om man kan få postboks som privat person. Og om man kan bruke både postboks og postkasse ved hus, eller om all post da blir sendt til postboks. Hva er lovene og reglene når det kommer til dette? Anonymkode: 21b9a...2aa
Fru Uperfekt Skrevet 5. januar 2020 #2 Skrevet 5. januar 2020 Du kan fint ha postboks som privatperson Du kan kun ha en postadresse men det kan omgåes via co merking på det du vil ha i postkassen
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2020 #3 Skrevet 5. januar 2020 Den posten du ber om at sendes til postboksen, blir da sendt dit. Har du et kredittkort for eksempel, og vil ha den regningen i postboksen, ringer du eller emailer det firmaet og sier at "Her er min nye postadresse". Du må altså gi beskjed til de du vil skal bruke postboksen, samt til postkontoret. De kan omadressere og legge post i ny postboks i et visst antall måneder gratis. Man kan også betale for at de fortsetter å gjøre dette i ganske lang tid etterpå. Jeg vet ikke om Skatteetaten og Folkeregisteret bruker postadresser, eller om de kun bruker folks fysiske bostedsadresse i sine registere. De har antageligvis en mulighet for å legge inn en postadresse I TILLEGG til bostedsadressen. Anonymkode: af6b1...d38
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2020 #4 Skrevet 5. januar 2020 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg vet ikke om dette er riktig sted å putte dette, men fant ikke noe mer passende sted. Lurer på om noen vet om man kan få postboks som privat person. Og om man kan bruke både postboks og postkasse ved hus, eller om all post da blir sendt til postboks. Hva er lovene og reglene når det kommer til dette? Anonymkode: 21b9a...2aa Det går helt fint. Mange bor steder der viktig post kan bli stjålet som f.eks i studentboliger eller andre shadye nabolag og da er det greit å få posten til en trygg postboks. Anonymkode: 585a2...b23
Skedmotun Skrevet 25. desember 2021 #5 Skrevet 25. desember 2021 Hei god morgen jeg også er glad å lese ja ingen vet at dette er riktig sted for putte inn dette og disse problemer som vi opplever i hverdag i skole og i bibliotek og rundt omkring der vi har et fast opphold. Har aldri undersøkt dette er ikke ikke så sikker heller om prisdifferensen å ha postboks og en privat postkasse er ikke så traumatisk!! Det vil også ikke være ytterligere kostnadskutt for motvirke handelslekkasjen,men å leve i rot både ringe opp og ingen tar og masse forskjell og skal kredittkort etter en dag med det store skritt så er slitsomt situasjon. Går an også å ha to steder og skal man merke et positivt forksjell mellom forsendelsene og kontroll om viktige svar (enten fra bank,eller forbrukderrådet også klager også ,også..). Kan hende at man må betale 1 eller 2 ganger i året sjkket det vil koste mer fra og med 2022 å ha en postboks hos posten samtidig går på(M,L) Ingen glede må man undersøke og gjøre innsats på hva man synes er godt til å lære.😊
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå