Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har nå fått praksis tildelt og finner ut at jeg har tre bekjente i barnehagen jeg skal ut i. 

Hvordan er det å være i praksis på en plass hvor man kjenner folk ? Ser for meg det er litt kleint? Dette er barnehage.

Ene personen og meg har ikke vært enige om ting opp igjennom , men vi hilser og snakker litt når vi sees. Så merker det er litt ubehag forbindet med dette.

Anonymkode: 5a84c...833

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg tenker kanskje jeg skal begynne å kommenterer koselig og like bildene til denne bekjente nå , så vi på en måte har en god tone når praksis kommer. Eller hva ?

AnonymBruker
Skrevet

Hva i all verden har dere vært uenige om opp igjennom? 

Uproft dersom dette påvirker deres forhold på jobb. 

Anonymkode: a8d69...e23

Skrevet
47 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg tenker kanskje jeg skal begynne å kommenterer koselig og like bildene til denne bekjente nå , så vi på en måte har en god tone når praksis kommer. Eller hva ?

Nei, det bør du ikke, men vær normalt hyggelig og profesjonell når dere er på jobb.

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet

Det har ingenting å si for din praksis, der du skal lære, med mindre dere er uprofesjonell og skravler i utide. Hvis denne bekjente som du merker ubehag mot lager kvalme for deg så håndterer du det profesjonelt, tar dette opp med din veileder og tar det derifra. Ikke nevn ubehageligheter og gamle konflikter i jobbsammenheng.
Forhåpentligvis er dere profesjonelle på jobb og ikke driver med baksnakking når du er der for å få kunnskap. 

Anonymkode: b54d8...b5c

• Liker 2
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Det er veldig lett gjennomskuelig, så du bør ikke gjøre noen endringer der. Vær profesjonell, saklig og hyggelig når dere møtes, så går det nok helt fint. 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
2 hours ago, AnonymBruker said:

Neeeei. Absolutt ikke.

Hva slags type ting har dere vært uenige om tidligere? 

Anonymkode: de391...d02

AnonymBruker
Skrevet
23 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Neeeei. Absolutt ikke.

Hva slags type ting har dere vært uenige om tidligere? 

Anonymkode: de391...d02

Bare barnslige jenteting, jeg følte meg holdt utenfor å sa ifra. Vanket sammen før.

AnonymBruker
Skrevet

Finn deg et annet sted, kanskje de også vil mobbe deg pga du har praksisplass.

Jeg personlig er helt imot dette, praksisplasser. Er du under lønnstilskudd fra nav som gir deg riktig lønn eller annen ordning?

Anonymkode: cb077...bb3

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg personlig er helt imot dette, praksisplasser. Er du under lønnstilskudd fra nav som gir deg riktig lønn eller annen ordning?

Du er i mot praksisplasser generelt? Hva om ts er student

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
30 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei ! Er jo pga. utdannelse, barnehagelærer.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Ikke tenk på det Ts. Når du er i barnehagen så har du en profesjonell rolle. Vær vennlig, og behandl barna og de voksne bekjente på lik linje som de andre. Ikke begynn å lik bilder osv. Det har ingen relevans for deg og din praksis. 

Jeg jobber innen psykisk helsevern. Tidvis dukker det opp kjente. Men på jobb har jeg en rolle, privat en annen. 

Anonymkode: 06d56...b6e

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...