Gå til innhold

Skrive over foreldreansvar fra to til en?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Far skal flytte langt unna. Dette ble nærmest en hastesak og barna flytter permanent til meg. Vi skal ikke på mekling og er begge blitt enige om at jeg skal ha foreldreansvar.  Men jeg er litt rådvill, hvordan ordner jeg dette kjappest mulig? Hvilken papirer må vi fylle ut? Og hvor sendes det? 

Anonymkode: 1da1c...093

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Du må på mekling for å få støtte som enslig forsørger. Far trenger ikke å møte, men du må ha meklingsattest. Da kan du smatiidg spørre om dette,

Anonymkode: cbd84...a55

AnonymBruker
Skrevet
48 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du må på mekling for å få støtte som enslig forsørger. Far trenger ikke å møte, men du må ha meklingsattest. Da kan du smatiidg spørre om dette,

Anonymkode: cbd84...a55

Jeg er gift på nytt så for ikke noe ekstra støtte som enslig forsørger så det trenger jeg ikke. Per dags dato har far fått hele barnetrygden. Det er egentlig kun den jeg ønsker. Utvidet for jeg ikke.

AnonymBruker
Skrevet
47 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du får far til å skrive under på et skjema som gir over foreldreansvar til deg. 

https://www.regjeringen.no/contentassets/cc5687209cb94a2f916dc0157b14ceaa/avtale-om-foreldreansvar.pdf 

Dette sendes til skatteetaten.

https://www.skatteetaten.no/skjema/q-0199-samboererklaringavtale-om-foreldreansvar/

Anonymkode: 42019...5f5

Takk søkte på folkeregisteret og da var ikke siden i bruk så jeg fant ikke skjema. Vet noen hvor lang saksbehandlingstid det er ? 

AnonymBruker
Skrevet

Saksbehandlingstiden er det vel ikke nøye med, så lenge begge er enige og begge underskriver, er det jo «i boks». 

Anonymkode: a106b...ae0

AnonymBruker
Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Saksbehandlingstiden er det vel ikke nøye med, så lenge begge er enige og begge underskriver, er det jo «i boks». 

Anonymkode: a106b...ae0

Ja det er sant jeg kan vel kontakte Nav for barnetrygden uansett? Jeg tenkte mer på det med skolebytte og slike ting. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...