Gå til innhold

Dere med barn i barnehagen, hva trenger man av klær og utstyr til barnehagestart?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har en sønn som skal begynne i barnehagen til august. Tenkte jeg skulle være litt lur og kjøpe inn klær og utstyr til barnehagestart allerede nå som det er salg. Hva trenger man? Hva er must og hva er lurt å ha? 

Det er mitt første barn, så har null erfaring fra før. Poden vil være 13 måneder når han starter i barnehagen. 

Anonymkode: 9033b...be1

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

I august og utover høsten trenger du todelt regnsett (vi har to stk - et med fleecefôr og et uten), parkdress, tynne fingervotter, litt tykkere ullvotter, regnvotter, tynn bomullslue, tykkere lue og hals (eller balaklava), ullsokker, ullbukse, ullgenser, solkrem, solbriller/caps. Sko og støvler hvis han går, regntette fotposer hvis ikke. 

I tillegg er det lurt å kjøpe inn ekstra av bodyer/tynne gensere, litt tykkere bomullsgenser, strømpebukser, bukser, sokker o.l. Vår barnehage krever at det alltid skal ligge tre rene hele skift på badet, men jeg tror det er vanligere med to. Uansett trengs det ekstra "vanlige  klær" Shorts og t-skjorte bør også ligge i barnehagen i august 🙂

Anonymkode: 32eb0...2bd

AnonymBruker
Skrevet

AB 2bd har mange gode tips, men i plassen for strømpebukse gå for stillongs. Barn blir fort våte på beina, og da er det lettere å bytte bare sokker og ikke en hel strømpebukse. Med strømpebukse må man og av med alle klærne, så stillongs er best generelt også.

Anonymkode: da8bd...488

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...