AnonymBruker Skrevet 5. januar 2020 #1 Skrevet 5. januar 2020 Vi forlovet oss i jula og folk maser allerede om vi har satt av en dato for bryllup osv. Men, hvor begynner med å planlegge bryllup? Ikke vet vi helt hvordan vi vil ha det, er så sykt mye drama i familien hvor den og den ikke kommer hvis den og den kommer osv osv. Ikke vet vi helt når en dato skal settes heller, er til sommeren for tidlig? Har kun vært i ett bryllup i mitt liv og da fikk jeginvitasjon 1 år i forveien. Det eneste vi vet er at vi ikke skal gifte oss i kirka. Noen som kan hjelpe meg litt?😏 Anonymkode: 71657...de0
Fliseklemme Skrevet 5. januar 2020 #2 Skrevet 5. januar 2020 Jeg er ikke gift, men jeg tenker at dette er din og din kjæres dag. Inviter de dere vil ha der. Om den og den ikke kommer for at den og den er invitert, så får det nesten bare være sånn. Veldig umodent! Jeg var i bryllup i fjor sommer, og fikk invitasjon ca 4 måneder før, så om dere vil gifte dere til sommeren så er det ikke for tidlig. Sikkert greit å starte med å finne lokale dere vil ha, gjesteliste, mat/catering, osv. Gratulerer og lykke til! 2
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2020 #3 Skrevet 5. januar 2020 Hei! Det er absolutt ikke for tidlig å ha bryllup i sommer. Vi forlovet oss for litt mindre enn to måneder siden og skal ha bryllupsfest i mai. Dere bør først og fremst starte med gjestelisten, lokale og brudekjole. Når dere vet hvor mange gjester dere skal invitere, så kan dere finne et lokale som har plass til antallet gjester. Når lokalet er i boks, da er også dato i boks. Start gjerne kjolejakten fortløpende da leveringstiden kan være opp til 4-6 mnd! (Hvis man kjøper i salong). I tillegg må kjolen ofte innom en skredder for tilpassing, og dette tar også litt tid. Masse lykke til! Anonymkode: da9b1...96b
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2020 #4 Skrevet 5. januar 2020 Først og fremst må dere finne ut hvor mye penger dere kan bruke og hvor mange dere vil invitere. Så raskt som mulig: Sett dato, book lokale og eventuelt fotograf hvis dere vil ha en av de populære. Så finner dere ut av hvordan dere vil ha vielsen. Det finnes mange alternativer til kirke. Vi gikk på tinghuset, og fikk en venn av oss til å «vie» oss på selve dagen, slik at gjestene fikk noe å se på. Alternativt kan dere få vigsler fra for eksempel human-etisk forbund, men det koster penger. Sett opp budsjett og fyll inn etter hvert som utgiftspostene blir klar. Noen lokaler tilbyr servering, mens hos andre må du selv bestille catering, osv. Anonymkode: d1fa6...dd0
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2020 #5 Skrevet 5. januar 2020 Involver færrest mulig i planleggingen er mitt råd, det er dere som bestemmer Vi annonserte ikke noe til noen da vi bestemte oss for å gifte oss, men ventet med å si noe til vi hadde laget en liste over hvem vi ville ha i bryllup, funnet et stort nok og passe lokale, funnet dato det var ledig og booket tid for vielse. Vi begynte å planlegge i desember og gifter oss i april. Så er ikke for sent å gifte seg i sommer. Kjedelig med lang forlovelse syntes jeg, like greit å få det gjort Vi gifter oss i rådhuset, de hadde tid på en lørdag, tror det blir veldig stas og fint (vi er ikke kristne) Anonymkode: 3eec8...d66 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå