TeddyToria Skrevet 2. juni 2005 #1 Skrevet 2. juni 2005 Min kjære har 3 søsken, og jeg har to eldre søstre...samt at vi har invitert øvrig nær familie! Min svigermor mener jeg bare må ta det som en selvfølge at disse gjestene kommer, at jeg ikke kan forvente at de inviterte, søsken eller ikke, faktisk skal svare på invitasjonen, og bare kan skrive de opp som at de kommer...mens vi faktisk mener at INGEN er direkte selvfølgelige og forventer faktisk at folk enten ringer oss, eller sier noe når vi møtes til søndagsmiddag. Er det urimelig av oss? Er det ikke å forvente at søsken og nær familie OGSÅ takker for en invitasjon? :klø: Jeg tenker liksom at hvis de er så utrolig selvfølgelige, hva er da vitsen med å invitere dem? Da kan man jo bare si at "jammen, vi regner jo med dere kommer uansett"...eller!?? Dessuten, det finnes da alltid jobber etc. som kan bety at ikke alle alltid kan komme, selv om de er så "selvfølgelige" som det bare går an! Hva mener dere?
Kristin S Skrevet 2. juni 2005 #2 Skrevet 2. juni 2005 Jeg synes også søsken osv bør svare på invitasjonen! Som du skriver så hadde det jo ellers ikke vært noen vits i å sent invitasjon hvis det var en selvfølge at de kom.. Langt ifra urimelig! Selvfølgelig kan man forvente at de også svarer..
leela Skrevet 2. juni 2005 #3 Skrevet 2. juni 2005 De jeg regner som en selvfølge at kommer er våre aller nærmeste, dvs de i familien som vi har kontakt med daglig eller ukentlig. Hadde ikke forventet noe sånt ordentlig svar fra disse, siden vi prater så ofte, men til og med de har sagt i fra at de kommer Så dine nærmeste burde vel kanskje si fra de og, selv om det kanskje ikke blir like formelt som andre gjester?
sixx Skrevet 2. juni 2005 #4 Skrevet 2. juni 2005 Er det ikke å forvente at søsken og nær familie OGSÅ takker for en invitasjon? Jeg synes det er en selvfølge at all svarer innen fristen uansett hvem/hva/hvordan/hvorfor de er.
Miori Skrevet 2. juni 2005 #5 Skrevet 2. juni 2005 Nær familie eller ikke... Man svarer da på en invitasjon???? Min nære familie har ringt, mailet, sagt fra osv... Men det har blitt litt humor i det.. Fikk mail fra mamma hvor hun takket for invitasjonen, og sa hun kom feks.
sixx Skrevet 2. juni 2005 #6 Skrevet 2. juni 2005 Nær familie eller ikke... Man svarer da på en invitasjon???? Min nære familie har ringt' date=' mailet, sagt fra osv... Men det har blitt litt humor i det.. Fikk mail fra mamma hvor hun takket for invitasjonen, og sa hun kom feks. [/quote'] Har brudgommen sagt fra da?
Miori Skrevet 2. juni 2005 #7 Skrevet 2. juni 2005 Han har meldt sin ankomst på hvit hest og i rustning
sixx Skrevet 2. juni 2005 #8 Skrevet 2. juni 2005 Han har meldt sin ankomst på hvit hest og i rustning
Olifant Skrevet 2. juni 2005 #9 Skrevet 2. juni 2005 Synes vel egentlig at alle burde svare på invitasjonen. Vi vet jo veldig godt at vi skal i bryllupet til søsteren til Drømmemannen i September men vil jo uasnett takke pent for invitasjonen (som vi har hjulpet til å lage) når den kommer!
Gjest Gjesta Skrevet 2. juni 2005 #10 Skrevet 2. juni 2005 Våre nærmeste takket for invitasjonen, men de færrest sa dirkekte "Jatakk, vi kommer". Jeg regner med at de hadde sagt i fra hvis de ikke hadde kunnet komme. Jeg tror grunnen til at de nærmeste ikke svarer på en formell måte er at de tenker at det er en selvfølge at de skal være med - og at vi som inviterer vet det. Det er jo ikke de som har stridd og ventet på å få sende ut invitasjoner og som sitter og venter på svar - tror egentlig ikke at de tenker sånn som oss som er/var bruder. Men jeg er enig - det er vanlig høflighet å svare på en invitasjon - og gjerne skriftlig når det er til bryllup. (Det gjorde foreldrene mine - selvom det var de som skulle holde selskapet hjemme hos seg! ) K
sixx Skrevet 2. juni 2005 #11 Skrevet 2. juni 2005 og gjerne skriftlig når det er til bryllup. Å svare skriftlig er vel strengt tatt ikke vanlig? :o
Gjest Gjesta Skrevet 2. juni 2005 #12 Skrevet 2. juni 2005 Å svare skriftlig er vel strengt tatt ikke vanlig? :o Heller ikke uvanlig. K
sixx Skrevet 2. juni 2005 #13 Skrevet 2. juni 2005 Heller ikke uvanlig. KHehe...jeg tenkte på det i det jeg postet....hvis sms og e-post regnes som skriftlig så er det å anse som vanlig ja.
Gjest Gjesta Skrevet 2. juni 2005 #14 Skrevet 2. juni 2005 Vi fikk faktisk 3 skriftlige svar i posten også vi da! Kanskje ikke den yngre garde som svarer på den måten, men her hvor jeg holder til er det faktisk ikke så uvanlig. K
TeddyToria Skrevet 2. juni 2005 Forfatter #15 Skrevet 2. juni 2005 Vi har også fått et par-tre svar pr. post og det er jo kjempekoselig! Nå mener ikke jeg at de nærmeste nødvendigvis må si akkurat "ja takk, vi kommer"...men jeg hadde i det minste trodd at de ville takke for invitasjonen eller kommentere den på en eller annen måte! Dessuten er det flere i familien som bl.a jobber i Nordsjøen, og de blir jo ingen selvfølge uansett hvor nære de er, dessverre - litt derfor vi forventer at vi får beskjed også! Jaja, får bare lure litt og spørre dem litt diskret!
Gjest Gjesta Skrevet 2. juni 2005 #16 Skrevet 2. juni 2005 Så lenge det ikke er en "selvfølge" at de kommer bør de absolutt svare. Men når er svarfristen da? Har den gått ut enda? Uansett er det god folkeskikk å takke for invitasjonen når man får den syns jeg - om man bor nærme hverandre eller ikke. K
TeddyToria Skrevet 2. juni 2005 Forfatter #17 Skrevet 2. juni 2005 Vi har god tid ennå, su er ikke før 1. juli... Jeg har bare undret meg over det i det siste, for vi har møtt en del av de det gjelder opptil flere ganger siden invitasjonene ble sendt ut for 6 uker siden, men ingen har nevnt invitasjonene eller bryllupet med et ord - og det må jeg innrømme at jeg synes er litt rart!
Olifant Skrevet 2. juni 2005 #18 Skrevet 2. juni 2005 Vi har god tid ennå' date=' su er ikke før 1. juli... Jeg har bare undret meg over det i det siste, for vi har møtt en del av de det gjelder opptil flere ganger siden invitasjonene ble sendt ut for 6 uker siden, men ingen har nevnt invitasjonene eller bryllupet med et ord - og det må jeg innrømme at jeg synes er litt rart![/quote'] Er jo litt merkelig at de ikke nevner noe da... :-?
Gjest Gjesta Skrevet 2. juni 2005 #19 Skrevet 2. juni 2005 Vi har god tid ennå' date=' su er ikke før 1. juli... Jeg har bare undret meg over det i det siste, for vi har møtt en del av de det gjelder opptil flere ganger siden invitasjonene ble sendt ut for 6 uker siden, men ingen har nevnt invitasjonene eller bryllupet med et ord - og det må jeg innrømme at jeg synes er litt rart![/quote'] Det er jeg enig med deg i...
Edie Skrevet 2. juni 2005 #20 Skrevet 2. juni 2005 Jeg forventet at alle svarte jeg da. Men vi sendte med svarkort, og fikk dermed brev i posten fra alle, unntatt en.. Som svarte pr. sms. Møtte også flere etter at invitasjonene var sendt ut, som ikke nevnte de i det hele tatt. Men vi fikk svar etterhvert da.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå