Gå til innhold

Greit å bruke julegavepapir når pakker inn bursdagspresang?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

I januar i hvert fall? Eller er det noe man må ha forståelse for, om man mottar kommentarer på?

Anonymkode: 2f726...72a

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

helt innafor

Anonymkode: 8a477...0a8

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet

Snu papiret, sett på fint bånd og vipps... en vanlig pakke :)

Anonymkode: 17cf4...e90

• Liker 9
Skrevet

Tror du bør ha forståelse for det om det kommer noen kommentarer. Selv hadde jeg nok kommentert det ("Oi, nissen kom sent, men godt i år"), men jeg hadde ikke hatt noe problem med å forstå at det er praktisk siden man sannsynligvis har julepapir i hus og lett tilgjengelig nå rett etter høytiden.

Kommer litt an på hvem gaven skal være til synes jeg. Er det noen du ikke kjenner så godt eller noen som har en "rund" dag så bør du kanskje ta bryet med å kjøpe mer nøytralt papir, men er det til familie eller en god venn så burde det ikke være noe problem. 

• Liker 4
Gjest AthenaRavenLuna
Skrevet (endret)

.

Endret av AthenaRavenLuna
AnonymBruker
Skrevet

Det er helt innafor, sier alle som ikke noen gang i hele sitt lit har fått en bursdagsgave pakket i julepapir. Vi andre derimot, som omtrent ikke har mottatt en eneste bursdagsgave i vanlig, fint innpakningspapir sier at det IKKE er innafor. Bruk heller aluminiumsfolie og et fint bånd!

Anonymkode: 7d20e...c01

• Liker 16
Skrevet

Nei

Selv ikke julepresanger som gies i desember skal ikke ha julepapir.

Er da ikke så vanskelig å få til

• Liker 10
AnonymBruker
Skrevet

Som søster av to som er født hhv like før og like etter jul, så husker jeg at begge synes det var viktig at det var forskjell på jule- og bursdagsgaver. Så jeg ville prøvd å unngå at bursdagsgaven så for julete ut. Til en bursdagsgave midt på sommeren ville jeg bare synes det var gøy å bruke julepapir, men til desember og januarbarn ville jeg prøvd å finne noe annet. Kan papiret brukes på motsatt side? Har du et fint stoff som kan brukes? En fin pose? 

Anonymkode: 3f2c6...fd9

• Liker 14
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har ikke bursdag i desember eller januar, men jeg forstår godt at de ikke liker å få gaver i julepapir. Jeg gir ikke det. Jeg pakker inn gavene i vanlig bursdagspapir. Greit å skille på jul og bursdag.

Anonymkode: a2295...60f

• Liker 4
Skrevet (endret)

Mitt desemberbarn får hvert eneste år mange av sine bursdagsgaver i julegavepapir, og noen har bare snudd papiret slik at den hvite innsiden er ut. Hun bryr seg ikke 🙂 Vi foreldre pakker inn i annet papir. 

Endret av Pinkpashion
  • Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Herregud, hvem i huleste bryr seg om hvordan papiret ser ut?

Makan til særhet!

Anonymkode: 04759...ae3

• Liker 33
AnonymBruker
Skrevet

Toppen av i-landsproblem...

Anonymkode: b76b7...c82

• Liker 25
Skrevet
7 minutter siden, Cata skrev:

Selv hadde jeg nok kommentert det ("Oi, nissen kom sent, men godt i år»)

Herregud 🙄🤦‍♀️

Hvorfor skal du kommentere det? Det spiller da ingen rolle om gaven er innpakket i julepapir, sølvfolie, avispapir eller «nøytralt» gavepapir? 
For noe fisefint bullshit. 

• Liker 25
AnonymBruker
Skrevet

Jeg liker å gjøre forskjell på julegaver og bursdagsgaver til de jeg kjenner som har bursdag i desember og januar. Jeg gjør jo det resten av året, så hvorfor ikke i desember og januar også. 

Anonymkode: 74ce6...33a

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker said:

Som søster av to som er født hhv like før og like etter jul, så husker jeg at begge synes det var viktig at det var forskjell på jule- og bursdagsgaver. Så jeg ville prøvd å unngå at bursdagsgaven så for julete ut. Til en bursdagsgave midt på sommeren ville jeg bare synes det var gøy å bruke julepapir, men til desember og januarbarn ville jeg prøvd å finne noe annet. Kan papiret brukes på motsatt side? Har du et fint stoff som kan brukes? En fin pose? 

Anonymkode: 3f2c6...fd9

Seriøst, viktig at bursdagsgava ikke er pakket i julepapir? Jeg har bursdag på julaften og har hele livet vært vant til at bursdagspresanger kommer i julepapir. Aldri tenkt over det, annet enn at enkelte har unnskyldt seg for det. Jeg har da sagt at det ikke gjør noen verdens ting 😂 søsknene dine høres pripne og utakknemlige ut, de skal være glad de i det hele tatt får presanger 

Anonymkode: a3ac4...bf5

• Liker 14
AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Seriøst, viktig at bursdagsgava ikke er pakket i julepapir? Jeg har bursdag på julaften og har hele livet vært vant til at bursdagspresanger kommer i julepapir. Aldri tenkt over det, annet enn at enkelte har unnskyldt seg for det. Jeg har da sagt at det ikke gjør noen verdens ting 😂 søsknene dine høres pripne og utakknemlige ut, de skal være glad de i det hele tatt får presanger 

Anonymkode: a3ac4...bf5

Enig, har bursdag i januar og aldri tenkt over det. Får være måte på å være pirkete. For min del kan folk gjerne pakke inn i tørkepapir.

Anonymkode: 36edd...824

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Det synes jeg blir litt rart.

Anonymkode: e6394...4f2

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Herregud, hvem i huleste bryr seg om hvordan papiret ser ut?

Makan til særhet!

Anonymkode: 04759...ae3

Ikke så mye særhet, men mer den følelsen av at noen tenker på en. At en gjør seg flid med gaven. Folk klarer å gi bursdagsgaver i vanlig papir resten av året, det betyr at de har det hjemme, derfor oser det latskap og "jeg bryr meg egentlig ikke like mye om denne gaven som alle andre gaver", av gaver som er pakket i julepapir i tiden rett før og etter jul fordi julepapiret er lettest tilgjengelig.

Anonymkode: 7d20e...c01

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Jeg vil si det spørs på gavepapiret. Er det nisser, tekst med merry christmas/god jul, og masse masse jul på papiret; nei.

Men er det glans i en farge, eller glitter, eller noe mer nøytralt som ikke direkte sier jul; ja.

Anonymkode: 131fd...cbc

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har bursdag i romjulen, og har aldri tenkt over innpakningspapiret. Ikke da jeg var yngre heller. Kan ikke huske hva slags papir gavene jeg fikk til bursdagen min i forrige en gang:-) 

Anonymkode: 9d257...096

• Liker 4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...