Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har akkurat hatt en spontanabort. Vi ønsker å bli gravide så fort som mulig igjen. Når jeg har spurt leger og jordmødre sier de at vi bør vente 2-3 menstrasjoner. Noen som har erfaringer med å bli gravide etter sa? Jeg har ikke lyst til å vente mer enn en syklus før vi prøver, men jeg er ikke sikker på grunnen til at vi bør vente. Noen som vet om det er større sjanse for at det vil gå gale en gang til hvis vi prøver så tidlig?

Videoannonse
Annonse
Gjest frøken jutta
Skrevet

Hei....

Med meg så tok det et helt år igjen å bli gravid etter en spontan abort.

Høres kanskje lenge ut, men jeg tror også ikke at kroppen var klar før eller jeg...

Det som var så rart er at første gangen jeg var gravid hadde jeg termin den 29 mai...-og med "neste" mann hadde jeg termin 30 mai....

Men akk......-nå er jeg så heldig at jeg har ei jente fått som er 4 1/2 år.... (det er viktig med det halve året om dagen, sier frøkna mi :ler: )

Så jeg ønsker dere bare lykke til.....

Skrevet

Oj, det tok lang tid......

Hvor lang tid tok det første gang dere ble gravide? Vi ble det på første forsøk. Innbiller meg selv at det blir vi helt sikkert nå også, men det er jo ingen selvfølge. Vet jeg blir veldig skuffa og utolmodig hvis vi ikke blir det. Mer enn hvis jeg ikke hadde abortert en gang.

Skrevet

Søsteren min spontanaborterte, og da tok det så mye som 1,5år før hun ble gravid igjen!

Men jeg tror dette varierer veldig fra person til person.

Skrevet

Tror dette varierer mye fra person til person. En jeg kjener aboterte i mars (var da ca 3 mnd. på vei) og alt mnd. etter (altså april) var hun gravid igjen. Så lykke til, håper det klaffer snart for deg igjen..

Skrevet

er at det kan ta tid før kroppen din kommer i lage igjen etter en SA. Har allikevel lest om mange som blir gravide igjen med en gang. Tror det er viktigere å vente dersom du har hatt flere SA'er på rad, men vi ble også anbefalt å vente 3 sykluser før vi prøvde igjen. Nå tok det nesten 2 år, men det har mest med en ekstremt stresset jobbsituasjon å gjøre (klaffet på første forsøk etter at jobbsituasjonen endret seg...).

Uansett hva du velger: LYKKE TIL!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...