Ciara Skrevet 2. juni 2005 #1 Skrevet 2. juni 2005 Jeg beundrer: -Margaret Atwood. Synes alt hun har skrevet er fantastisk, og hun virker som et fascinerende menneske. -Gert Nygårdshaug. Skriver bøker som er utrolig spennende, lærerike, dype og morsomme! Og virker som en utrolig allsidig person. Og mange fler. Hva med dere?
Gjest gjest1 Skrevet 2. juni 2005 #2 Skrevet 2. juni 2005 Jeg vet ikke om beundre er det riktige ordet, men jeg elsker Paul Auster sine bøker. De har fulgt meg i mange år. Han er også spennende i.o.m at han driver med film og er samfunnsengasjert.
Gjest Anonymous Skrevet 2. juni 2005 #3 Skrevet 2. juni 2005 Jeg beundrer: -Margaret Atwood. Synes alt hun har skrevet er fantastisk, og hun virker som et fascinerende menneske. -Gert Nygårdshaug. Skriver bøker som er utrolig spennende, lærerike, dype og morsomme! Og virker som en utrolig allsidig person. Og mange fler. Hva med dere? Oj, det var et forferdelig vanskelig (men flott!!) spørsmål, Ciara.. Det finnes jo så uendelig mange som har skrevet så utrolig mye fint. Men dersom jeg skulle komme med noen navn, så ville jeg passe på å slå et slag for forfattere av barnebøker samtidig, som f.eks: Anne Cath Vestly Astrid Lindgren Roald Dahl Slike er liksom med på å gi folk gode stunder som små, og noe mer beundringsverdig enn det vet jeg nesten ikke om.
Gjest Queenblue Skrevet 2. juni 2005 #4 Skrevet 2. juni 2005 Jeg liker svenske Marianne Fredriksson veldig godt. John Ewo er en norsk barnebokforfatter som fenger både meg og barna mine.
Gjest Anonymous Skrevet 2. juni 2005 #5 Skrevet 2. juni 2005 Mario Puzo, Dag Solstad og Erlend Loe er tre av mine favoritter.
XelmaX Skrevet 2. juni 2005 #6 Skrevet 2. juni 2005 jeg liker veldig godt anne rices vampyrbøker og sophie kinsellas shopaholicbøker
Gjest Gjesta Skrevet 2. juni 2005 #7 Skrevet 2. juni 2005 Anne Cath Vestly Astrid Lindgren Roald Dahl Slike er liksom med på å gi folk gode stunder som små, og noe mer beundringsverdig enn det vet jeg nesten ikke om. Tilføyer Åsne Seierstad , Tolkien, Elizabeth Wurtzel, J.K. Rowling og Stephen King.
Arkana Skrevet 2. juni 2005 #8 Skrevet 2. juni 2005 Agatha Christie, som faktisk er den mestselgende forfatteren noen sinne, så det må være fryktelig mange som har hatt glede av bøkene hennes. Selvbiografien hennes er veldig bra, og jeg synes nå det er imponerende å skrive så mange bøker og alltid klare å finne på noe nytt og overraske oss i hver eneste av dem.
Gjest en liten hvit and Skrevet 2. juni 2005 #10 Skrevet 2. juni 2005 Agatha Christie' date= som faktisk er den mestselgende forfatteren noen sinne, så det må være fryktelig mange som har hatt glede av bøkene hennes. Selvbiografien hennes er veldig bra, og jeg synes nå det er imponerende å skrive så mange bøker og alltid klare å finne på noe nytt og overraske oss i hver eneste av dem. 100% enig her. Legger meg langflat for de som har slikt talent.
Lillesøster Skrevet 2. juni 2005 #11 Skrevet 2. juni 2005 Jeg har sans for Saaby Christensen som forfatter. Liker Hamsun også godt, samt Jo Nesbø.
Gjest Catwoman Skrevet 2. juni 2005 #12 Skrevet 2. juni 2005 Jostein Gaarder er vel den forfatteren jeg beundrer aller mest, for det han klarer å få ned på papiret.
Gjest LoisLane Skrevet 2. juni 2005 #13 Skrevet 2. juni 2005 John Irving, Tor Åge Bringsværd og Astrid Lindgren.
Ciara Skrevet 2. juni 2005 Forfatter #14 Skrevet 2. juni 2005 Er enig med mange av dere her Er helt enig med Kafka i at barnebokforfattere fortjener ros også, så da må jeg ta med Maria Gripe. Hennes bøker er helt fantastiske
Gjest Seleena Skrevet 2. juni 2005 #16 Skrevet 2. juni 2005 Beundrer mange. Enig med Kafka - barnebøker er dei mest geniale! Klaus Hagerup er ein god ein! Men det er og Unni Lindell. Likar ærligheten i skriveverka deira.
-Fisken- Skrevet 2. juni 2005 #17 Skrevet 2. juni 2005 Anne Cat Westly Roald Dahl Astrid Lindgren Anne Karin Eldstad Marianne Fredriksson John Irving Anne Rice Stephen King For ¨å nevne noen.
Gjest Gjest Skrevet 3. juni 2005 #18 Skrevet 3. juni 2005 Maria Gripe??? :o Jeg var liiiiivredd i evigheter etter å ha lest bøkene hennes... Grøss og gru, hun burde vært fratatt penn og papir fra barnsben av. Herregud, for et monster av en kvinne, hun må hate barn...
Gjest Sukkerert Skrevet 3. juni 2005 #19 Skrevet 3. juni 2005 Inger Hagerup. Hun har en spesiell måte å nå inn i folks hjerter på.
Gjest Anonymous Skrevet 3. juni 2005 #20 Skrevet 3. juni 2005 Enig med alle barnebøkene, vil legge til; Ole Kirkegaard - Gummi Tarzan Angela Sommer-Bodenburg - Den vesle Vampyren Marit Niclaysen - Svein og Rotta Torbjørn Egner - Laura Ingals - Det vesle huset på prærien Som voksen liker jeg bla disse: Trygve Gulbranssen, Tolstoj, Marianne Fredriksson, Anne Karin Elstad, Nick Hornby, John Irving, Tolkien, Wilhelm Moberg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå