Gå til innhold

Flere som gleder seg tilhverdagen begynner igjen? :D

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Barna har nesten tatt knekken på forholdet vårt i hele jul. Eldste vår krangler, kjefter og er våken døgnet rundt. Ufin i munnbruken og ulydig, til tross for straff/belønning. 

Jeg og mannen bruker hele dagen på barna. Kvelden forsvinner for oss, da barna døgner og er hypre.. Det er absolutt ingenting som nytter🙈 

Mannen min og jeg har verken hatt alenetid eller tid sammen. På kvelden hvor ting skal gjøres, diskuteres og kose oss, har vi istedenfor slitt med å få barna i seng..

Flere som har det slik?

Anonymkode: aea8e...9a3

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har ingen hverdag.

Anonymkode: 22787...fb4

AnonymBruker
Skrevet

Slik er det å ha barn. Hva er problemet? Velkommen til virkligheten.

Anonymkode: 5ed35...084

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Gleder meg ikke nei

Anonymkode: 6f589...e1b

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ja, gleder meg til hverdag. Kun barna som har hatt ferie ettersom vi har jobbet hele jul og nyttår. Det har vært veldig krevende med to små hjemme kombinert med full jobb. Mye fordi de sover lite. Det har vært selskap, besøk osv å følge opp i tillegg til barna og full jobbuke. 

Anonymkode: 3ef32...811

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Ja, gleder meg til hverdagen, særlig uten  pliktbesøk av svigers (som har sittet fastgrodd i sofaen med TV-lyden på fullt hele julen) mens vi som faktisk bor her har slavet rundt og jobbet med mat, barn og praktiske ting hele dagen. Hele juleferien føles som en arbeidsleir etter at jeg ble gift og fikk barn. Null alenetid og null juletradisjoner videreført. Og jeg er drittlei av å ha gamle og ubrukelige svigers liggende her i hele julen. 

Anonymkode: 91200...ccb

• Liker 1
Skrevet

Jepp. Er sliten av barna og alt arbeid som må gjøres hjemme konstant 🙈

Jula er ikke mye avslapning lenger etter at man fikk barn, gitt. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Ojj, høres ut som dere trenger gode rutiner selvom dere har fri! 

Vi har hatt det veldig hyggelig, har selvsagt merket at datteren min er hjemme fra barnehagen. Hun har temperament, så jeg tror det har vært veldig godt for henne å slappe av hjemme❤️ 

Jeg gleder meg likevel litt til hun skal i bhg, for da kan jeg rydde litt ordentlig opp hjemme og komme i ajour, og hun har veldig korte dager, så da får vi resten av dagene sammen :)

Anonymkode: 9a400...9c9

• Liker 1
Skrevet

Nei syns ferie er helt fantastisk! Men når barna var mindre var det godt å komme tilbake til hverdagen og kjenner igjen mye av det dere over her skriver. 

Nå er ungene snart 4 og 8 år, og ferien oppleves helt harmonisk i forhold til tidligere! Nå har vi brukt ferien på ski, i slalombakken sammen alle , vært på hytta, på besøk hos familie og sammen med venner. Holdt rutinene i forhold til leggetid relativt greit, selv om det har blitt litt senere både på minstemann og 8 åringen, men til gjengjeld har de sovet til rundt kl. 9 hver morgen noe som har vært supert for alle 😃 elsker rolige dager, ta ting som de kommer og syns to uker ferie har vært helt supert! Hverdagen er grei den også, men gleder meg ikke til tidlige morgninger, mindre tid med barna og og tidsjaget som det tidvis er for å rekke alt.. 

Godt det ikke er så lenge til vinterferien ✌️ 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
7 minutter siden, *Blomst* skrev:

Nei syns ferie er helt fantastisk! Men når barna var mindre var det godt å komme tilbake til hverdagen og kjenner igjen mye av det dere over her skriver. 

Nå er ungene snart 4 og 8 år, og ferien oppleves helt harmonisk i forhold til tidligere! Nå har vi brukt ferien på ski, i slalombakken sammen alle , vært på hytta, på besøk hos familie og sammen med venner. Holdt rutinene i forhold til leggetid relativt greit, selv om det har blitt litt senere både på minstemann og 8 åringen, men til gjengjeld har de sovet til rundt kl. 9 hver morgen noe som har vært supert for alle 😃 elsker rolige dager, ta ting som de kommer og syns to uker ferie har vært helt supert! Hverdagen er grei den også, men gleder meg ikke til tidlige morgninger, mindre tid med barna og og tidsjaget som det tidvis er for å rekke alt.. 

Godt det ikke er så lenge til vinterferien ✌️ 

Er du ikke i jobb du da? Her har det kun vært sammenhengende juleferie for barna, jeg har ikke mer ferie enn mine fem uker som må tas i sommeren og ellers enkeltdager når jeg må. Derfor krevende med barn som må følges opp kontinuerlig samtidig som jeg selv måtte jobbe mange dager. Lærer eller? 

Da er ikke din hverdag sammenlignbar med de fleste av oss andre.

Anonymkode: 638f2...699

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Nei, for min eldste flytter ut i neste uke, og det er så vemodig, samtidig som jeg er glad for at han har fått seg utdannelse og fast jobb. Heldigvis har jeg lillebror på 9 år igjen hjemme enda. Vær glad for at du har dem til låns så lenge det varer!

Anonymkode: 229b7...65d

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ja, TS, jeg gleder meg! ☺️ 
Gleder meg til barn/ungdom med skapelig leggetid/døgnrytme/ humør og innhold i dagene som jeg ikke trenger å skissere 😉 

Gleder meg til å kunne gå på jobb (som jeg også har gjort i jula, jeg er ikke lærer) og ikke måtte prøve å avstandsvekke, motivere til aktivitet etc 😊

AnonymBruker
Skrevet
9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Barna har nesten tatt knekken på forholdet vårt i hele jul. Eldste vår krangler, kjefter og er våken døgnet rundt. Ufin i munnbruken og ulydig, til tross for straff/belønning. 

Jeg og mannen bruker hele dagen på barna. Kvelden forsvinner for oss, da barna døgner og er hypre.. Det er absolutt ingenting som nytter🙈 

Mannen min og jeg har verken hatt alenetid eller tid sammen. På kvelden hvor ting skal gjøres, diskuteres og kose oss, har vi istedenfor slitt med å få barna i seng..

Flere som har det slik?

Anonymkode: aea8e...9a3

Akkurat som kjæresten og jeg, men her har barn kommet og gått/avløst hverandre 😅 noen i tenåra, sure og utrangla, noen yngre og med behov for underholdning 🤪 vi voksne har Tidvis vært på jobb, organisert aktiviteter, og prøvet å rekke over det sosiale i jula! 
men første juledag var veldig koselig og avslappet da 😆

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har jobbet flere dager allerede mens barna og faren har hatt fri. Det er mer slitsomt enn å ha fri selv også, for de rangler oppe så lenge at det går ut over min nattesøvn. Selv om faren tar seg av dem så er det vanskelig for meg å sovne, og jeg sover lett og våkner av lyder. Og så er det ting de vil og trenger helt fram til jeg går og legger meg så jeg får ikke roet ned tilstrekkelig før jeg må i seng. Derfor gleder jeg meg til det blir hverdag for hele familien.

Anonymkode: aea25...843

Skrevet
11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er du ikke i jobb du da? Her har det kun vært sammenhengende juleferie for barna, jeg har ikke mer ferie enn mine fem uker som må tas i sommeren og ellers enkeltdager når jeg må. Derfor krevende med barn som må følges opp kontinuerlig samtidig som jeg selv måtte jobbe mange dager. Lærer eller? 

Da er ikke din hverdag sammenlignbar med de fleste av oss andre.

Ja denne jula har jeg hatt fri 😃 er ikke lærer, men jobber ganske mye ellers (som gjør hverdagen hektisk) men som gjør at flexitimer og avspasering bygger seg opp. Har også forøvrig bare 5 uker ferie. 

AnonymBruker
Skrevet

Hadde glatt klart ei uke til med ferie! (hilsen lærer) eneste problemet er at vi er sykt vrangsøvd nå, våknet nå, og barna sover ennå. 😂 Og i morgen skal vi opp klokka sju... 😕

Anonymkode: 72e16...33e

• Liker 1
Gjest Chroma
Skrevet

Gleder meg ikke. Deilig med fri og ha barna hjemme. 

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Hadde glatt klart ei uke til med ferie! (hilsen lærer) eneste problemet er at vi er sykt vrangsøvd nå, våknet nå, og barna sover ennå. 😂 Og i morgen skal vi opp klokka sju... 😕

Anonymkode: 72e16...33e

Forventer du sympati fordi du må stå opp tidlig etter tre ukers ferie? 🙈

AnonymBruker
Skrevet
50 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Forventer du sympati fordi du må stå opp tidlig etter tre ukers ferie? 🙈

Hva er det som gjør at folk blir så mugne og frekke så fort en lærer sier at h*n liker å ha ferie?? Trådstarter spør om folk gleder seg til hverdagen igjen, og læreren du siterer skriver at hun gjerne kunne tenkt seg mer ferie. Det svaret er fullstendig innafor å svare på det TS spør om, og er på ingen måte fisking etter sympati. Lærerne har for øvrig hatt to uker ferie, ikke tre. 

Anonymkode: dba10...7ed

AnonymBruker
Skrevet
11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva er det som gjør at folk blir så mugne og frekke så fort en lærer sier at h*n liker å ha ferie?? Trådstarter spør om folk gleder seg til hverdagen igjen, og læreren du siterer skriver at hun gjerne kunne tenkt seg mer ferie. Det svaret er fullstendig innafor å svare på det TS spør om, og er på ingen måte fisking etter sympati. Lærerne har for øvrig hatt to uker ferie, ikke tre. 

Anonymkode: dba10...7ed

Sorry, det er misunnelse 🤷🏼‍♀️... 😉 det er ihvertfall 17 dager 🤪

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...