Gå til innhold

Jeg misunner så inderlig dere som ikke er sjalu

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Sjalusi er dessverre en del av "personligheten" min. Jeg er i bunn og grunn veldig omtenksom, ønsker at alle skal ha det bra og gir mye omsorg og kjærlighet for de jeg er glad. Men denne sjalusifølelsen ødelegger meg.. Og så deilig det hadde vært å bli fri fra den følelsen! 

Jeg får ett stikk i brystet og hjertet dunker fortere når jeg blir sjalu. Hvis jeg oppdager at samboeren har kontakt eller snakker med andre kvinner så kjenner jeg et sinne inni meg. Og overtenker situasjonen så til de grader til det eskalerer. Hvis venninner oppnår noe jeg selv har ønsket kan jeg også føle på det, blir ikke glad på deres vegne selvom det ser sånn ut på utsiden. 

Det er en så fæl egenskap! Hva gjør jeg for å bli kvitt det?? 😣

Anonymkode: 4f79a...38d

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Man velger en partner man kan stole på, så slipper man å gå og være nervøs og mistenksom hele tida. Og skulle parneren ens likevel falle for noen andre etterhvert, skulle man håpe man var glad nok i både partneren og seg selv til å unne begge å slippe å være i et forhold de ønsker å være i/er ønsket i. 

Å være sjalu eller ikke er i stor grad et valg. Halvparten er hvem man velger som partner/hva slags forhold man er i, den siste halvdelen er realisme og sunn fornuft. 

Anonymkode: f7fcb...ed6

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Du må bare velge å ikke være sjalu. Stoler du på partneren din og tenker med fornuft så finnes det ingen grunn til å være sjalu. 

Anonymkode: ae3b2...0bc

AnonymBruker
Skrevet

Anbefaler en bok som heter "the jealousy cure". 

Ikke klandre seg selv så hardt. Dette er et problem mange har, som er litt tabu å snakke om fordi man er redd for at andre skal synes man ikke klarer å kontrollere seg selv. Jeg er sikker på at den rasjonelle siden din sier at du ikke trenger å være sjalu, han må jo få ha andre kvinnelige venner, osv. 

Anonymkode: cabc0...655

AnonymBruker
Skrevet

Jeg også er veldig sjalu når det kommer til kjæreste. Men det er nok fordi min første kjæreste som 16-åring sammenlignet meg med andre jenter, sa at jeg var midt på treet fin, kommenterte andre pene jenter osv.. Det har nok gjort meg sjalu i alle forholdene mine siden😅 Jeg har itillegg sett mye utroskap i min omgangskrets og familie så ikke rart jeg er bekymret for det. Er i midten av 20 årene

Anonymkode: cfbc5...6f3

• Liker 1
Skrevet

Som jeg tenker: man eier ingen.. Vil du at menneskene dine skal være hos deg fordi de elsker deg, eller fordi de ikke vil ta den kampen med deg? 

Det er et uttrykk som går slik 'love is leting go'. For meg betyr det at du gir slipp på de du elsker slik at de kan komme tilbake til deg.

Tenk for en glede det er! 😊

Dersom noen faktisk svikter tilliten din er det veldig vondt og leit, men da var de ikke verdige deg i utgangspunktet ❤️

Ift venner kan det være vanskelig å se andre oppnå ting du ønsker selv 😊 der velger jeg å tenke at om jeg er positiv på deres vegne har jeg lettere for å oppnå positive ting i mitt eget liv, ettersom at positivitet gir den gleden og det overskuddet man trenger for å nå målene man setter seg ❤️

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...