AnonymBruker Skrevet 5. januar 2020 #1 Skrevet 5. januar 2020 Den siste uken har det vært et helvette her, unge som ikke sover, trasser you name IT! Holder på og bli gal, klokken var nå halv 2 og hu har bare sovet i intervaller. Opp og ned opp og ned. Jeg føler så på at jeg har naboer så tar hun kanskje opp litt for ofte så ikke de skal høre på gråtingen hennes i evigheter. Bestemte meg for og ta hun med ut i stua, satt hun litt på gulvet og smøret en brødskive i håp om litt fred og få. Hun gikk litt rundt på gulvet i mens, så smeller det som rakkeren i gulvet her 2 ganger fra naboen. Dette sliter meg ut også, så skulle gjort hva som helst for at det skulle vært litt stille selv. Etter bråket begynte kom jeg til og tenke på at han har jo spilt mye musikk fra 18.00 til 00/01 på natta, med en del bass. Skjønner jo nå at det sikkert har vært for og irritere/eller pga irritasjon, da jeg kjenner det dirre opp. Men over til det med banking i gulvet midt på natten? Er det ok oppførsel? Som sagt nyttår og alt som har vært har gjort så ungen virkelig ikke sover, og da uansett hva vi gjør 😭 og nå føler jeg værtfall på det. legger jeg hun i senga er det hyling fordi hun ikke vil sove, er hun stille sparker hun i senga så det bråker, tar jeg hun opp klarer hun ikke sitte stille eller rolig. Det blir uansett bråk.. og disse kampene tar jeg på dagen, men med en nabo vegg i vegg, og en under vil jeg helst ikke at hun skal hyle og gråte om natta for de andre.. Vi vurderer og flytte for våres egen skyld og naboens skyld, vi ønsker et barn til og støy nivået vil jo ikke gå ned da iallfall. Så bedre med en plass uten naboer under. Barnehagen starter til uken igjen og vil tro at ting blir mer rolig igjen da selvfølgelig, men helt rolig vil det aldri være uansett med barn. Anonymkode: 94aa2...b3f
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2020 #2 Skrevet 5. januar 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Den siste uken har det vært et helvette her, unge som ikke sover, trasser you name IT! Holder på og bli gal, klokken var nå halv 2 og hu har bare sovet i intervaller. Opp og ned opp og ned. Jeg føler så på at jeg har naboer så tar hun kanskje opp litt for ofte så ikke de skal høre på gråtingen hennes i evigheter. Bestemte meg for og ta hun med ut i stua, satt hun litt på gulvet og smøret en brødskive i håp om litt fred og få. Hun gikk litt rundt på gulvet i mens, så smeller det som rakkeren i gulvet her 2 ganger fra naboen. Dette sliter meg ut også, så skulle gjort hva som helst for at det skulle vært litt stille selv. Etter bråket begynte kom jeg til og tenke på at han har jo spilt mye musikk fra 18.00 til 00/01 på natta, med en del bass. Skjønner jo nå at det sikkert har vært for og irritere/eller pga irritasjon, da jeg kjenner det dirre opp. Men over til det med banking i gulvet midt på natten? Er det ok oppførsel? Som sagt nyttår og alt som har vært har gjort så ungen virkelig ikke sover, og da uansett hva vi gjør 😭 og nå føler jeg værtfall på det. legger jeg hun i senga er det hyling fordi hun ikke vil sove, er hun stille sparker hun i senga så det bråker, tar jeg hun opp klarer hun ikke sitte stille eller rolig. Det blir uansett bråk.. og disse kampene tar jeg på dagen, men med en nabo vegg i vegg, og en under vil jeg helst ikke at hun skal hyle og gråte om natta for de andre.. Vi vurderer og flytte for våres egen skyld og naboens skyld, vi ønsker et barn til og støy nivået vil jo ikke gå ned da iallfall. Så bedre med en plass uten naboer under. Barnehagen starter til uken igjen og vil tro at ting blir mer rolig igjen da selvfølgelig, men helt rolig vil det aldri være uansett med barn. Anonymkode: 94aa2...b3f Hun er litt over 2år. Anonymkode: 94aa2...b3f
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2020 #3 Skrevet 5. januar 2020 Når du møter naboene dine, får du ta dette opp. Iallefall naboen som banka i gulvet. Forklare situasjonen og at du håper og tror at det vil bli bedre når dere kommer inn i vante rutiner igjen ifht bhg og alt det. Anonymkode: f63ea...8be 16
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2020 #4 Skrevet 5. januar 2020 Foreløpig: plasser sengen hennes midt på gulvet så hun ikke kan sparke i veggen. Teppe på gulvet kan også dempe støyen noe. Bor man i leilighet må man takle å tåle mer bråk. Både musikk, besøk, løping over gulvet, barnegråt osv. Hva om dere hadde hatt en baby med kolikk? Dere kunne ikke gjort så mye for å stoppe griningen. Da jeg bodde i leilighet hende det at jeg tok i bruk ørepropper på natten hvis naboen hadde fest osv. For man må tåle litt. Nå har ikke jeg barn og er ikke god på oppdragelse. Men kan det fungere å være "hard" noen dager? Ta hun med tilbake til rommet med en gang hun kommer ut? Og IKKE gi oppmerksomhet når hun hyler eller sparker. Hun lager nok lyder og bråker for nettopp å få oppmerksomhet. Og når dere kommer inn da så lærer hun jo at dere kommer. Dere kan jo sende en melding eller snakke med naboen. Fortell at dere er frustrert dere også, men at dere bare må ta denne kampen. F.eks forsøke en ukes tid også se om det bedrer seg. Da vet naboen også at dere forsøker å oppdra, ikke bare driter i problemet. Anonymkode: f236a...012 15
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2020 #5 Skrevet 5. januar 2020 39 minutter siden, AnonymBruker skrev: Foreløpig: plasser sengen hennes midt på gulvet så hun ikke kan sparke i veggen. Teppe på gulvet kan også dempe støyen noe. Bor man i leilighet må man takle å tåle mer bråk. Både musikk, besøk, løping over gulvet, barnegråt osv. Hva om dere hadde hatt en baby med kolikk? Dere kunne ikke gjort så mye for å stoppe griningen. Da jeg bodde i leilighet hende det at jeg tok i bruk ørepropper på natten hvis naboen hadde fest osv. For man må tåle litt. Nå har ikke jeg barn og er ikke god på oppdragelse. Men kan det fungere å være "hard" noen dager? Ta hun med tilbake til rommet med en gang hun kommer ut? Og IKKE gi oppmerksomhet når hun hyler eller sparker. Hun lager nok lyder og bråker for nettopp å få oppmerksomhet. Og når dere kommer inn da så lærer hun jo at dere kommer. Dere kan jo sende en melding eller snakke med naboen. Fortell at dere er frustrert dere også, men at dere bare må ta denne kampen. F.eks forsøke en ukes tid også se om det bedrer seg. Da vet naboen også at dere forsøker å oppdra, ikke bare driter i problemet. Anonymkode: f236a...012 Det du sier om oppdragelse er helt riktig, så til og ikke ha barn er du ganske god. Det er nettopp det at hun er så sta at hun kan holde på i timesvis, eller så hadde jeg gjort det med en gang 😅 vil tro det blir bedre nå etter noen dager i barnehage, så heldigvis roer det seg ned igjen forhåpentligvis. Jeg er veldig skvetten, så derfor jeg lurte på om det var ok og holde på sånn med og banke opp i gulvet så hardt. Har en tendens til og overreagere 😅 Anonymkode: 94aa2...b3f 1
Trikken Skrevet 5. januar 2020 #6 Skrevet 5. januar 2020 Jeg skjønner godt at naboen din banket, om det er støy fra deg hele dagen. Og I tillegg ikke få sove for barnet på 2 år bestemmer hjemme. Vet ikke hvor lenge dere har vært naboer men om dette er første gang de banker kanskje di har fått nok. En ting er når er små og gråter, men hvor går grensen. Hadde blitt gal om jeg skulle høre på en 2 åring i timesvis som du beskriver. Har tidligere hadd naboer som hadde perioder med bråk da barna skulle legge seg, men halv 2 på natta... da hadde jeg klaget til borettslaget. 28
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2020 #7 Skrevet 5. januar 2020 1 time siden, Trikken skrev: Jeg skjønner godt at naboen din banket, om det er støy fra deg hele dagen. Og I tillegg ikke få sove for barnet på 2 år bestemmer hjemme. Vet ikke hvor lenge dere har vært naboer men om dette er første gang de banker kanskje di har fått nok. En ting er når er små og gråter, men hvor går grensen. Hadde blitt gal om jeg skulle høre på en 2 åring i timesvis som du beskriver. Har tidligere hadd naboer som hadde perioder med bråk da barna skulle legge seg, men halv 2 på natta... da hadde jeg klaget til borettslaget. Ja, det hadde du vel. Det kan finnes grunner til st barn er våken midt på natten, hva med å da heller snakke med naboen. Anonymkode: cc86d...c5e 10
Trikken Skrevet 5. januar 2020 #8 Skrevet 5. januar 2020 55 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ja, det hadde du vel. Det kan finnes grunner til st barn er våken midt på natten, hva med å da heller snakke med naboen. Anonymkode: cc86d...c5e Naboen har jo allerede vist misnøye med bråket på natten, da burde hun snakke med naboene og forklare situasjonen. selvfølgelig er det grunner, alle går vel gjennom en periode med barn der de må oppdra å veilede de. Det betyr ikke at naboene skal være våkne natt etter natt fordet. Å si at barnet er så sta at derfor er hen våken i timesvis med skrik og banking i vegger og får pause med mat og leker i natten vil vel aldri bli en kort periode. 5
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2020 #9 Skrevet 5. januar 2020 Sånt må man faktisk tåle når man bor over/ved siden av/under noen. Du kan jo ikke noe for at barnet ditt er urolig. Nettopp derfor prioriterte jeg enebolig. Jeg takler dårlig lyder fra andre, og ønsket ikke å bo vegg i vegg med noen. Men det måtte jeg da virkelig ta på min egen kappe. Jeg kan ikke forvente at andre skal være musestille når jeg måtte ønske det. Anonymkode: fb287...663 11
Jr.Garcon Skrevet 5. januar 2020 #10 Skrevet 5. januar 2020 (endret) 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Den siste uken har det vært et helvette her, unge som ikke sover, trasser you name IT! Holder på og bli gal, klokken var nå halv 2 og hu har bare sovet i intervaller. Opp og ned opp og ned. Jeg føler så på at jeg har naboer så tar hun kanskje opp litt for ofte så ikke de skal høre på gråtingen hennes i evigheter. Bestemte meg for og ta hun med ut i stua, satt hun litt på gulvet og smøret en brødskive i håp om litt fred og få. Hun gikk litt rundt på gulvet i mens, så smeller det som rakkeren i gulvet her 2 ganger fra naboen. Dette sliter meg ut også, så skulle gjort hva som helst for at det skulle vært litt stille selv. Etter bråket begynte kom jeg til og tenke på at han har jo spilt mye musikk fra 18.00 til 00/01 på natta, med en del bass. Skjønner jo nå at det sikkert har vært for og irritere/eller pga irritasjon, da jeg kjenner det dirre opp. Men over til det med banking i gulvet midt på natten? Er det ok oppførsel? Som sagt nyttår og alt som har vært har gjort så ungen virkelig ikke sover, og da uansett hva vi gjør 😭 og nå føler jeg værtfall på det. legger jeg hun i senga er det hyling fordi hun ikke vil sove, er hun stille sparker hun i senga så det bråker, tar jeg hun opp klarer hun ikke sitte stille eller rolig. Det blir uansett bråk.. og disse kampene tar jeg på dagen, men med en nabo vegg i vegg, og en under vil jeg helst ikke at hun skal hyle og gråte om natta for de andre.. Vi vurderer og flytte for våres egen skyld og naboens skyld, vi ønsker et barn til og støy nivået vil jo ikke gå ned da iallfall. Så bedre med en plass uten naboer under. Barnehagen starter til uken igjen og vil tro at ting blir mer rolig igjen da selvfølgelig, men helt rolig vil det aldri være uansett med barn. Anonymkode: 94aa2...b3f Forstår at naboen dunket i taket, men det er jo forskjell på støy man lager frivillig - spiller musikk, tv, skravler høyt osv. - og et barn som skriker/gråter og ikke vil sove. Så egentlig må han jo bare tåle det, når han bor i blokk. Høres ut som du absolutt prøver å ta hensyn - men kommer jo ikke bort fra at det sikkert er et helvete for han å høre på. Guuud så glad jeg er for at jeg ikke bor i blokk! Høres helt grusomt ut å ha null frihet i eget hjem. Å lyden fra andres liv inn i mitt hjem, og bevissthet om at lyden fra mitt liv går inn i andres hjem, 😌 AAANGST! Endret 5. januar 2020 av Jr.Garcon 5
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2020 #11 Skrevet 5. januar 2020 Det er lov til å ha barn når man bor i blokk, så dette må nok bare naboene tåle for en periode. Man kan jo ikke gi barna sovetabletter for å ikke forstyrre naboen. Noen barn har dessverre problemer med å finne "normale" søvnrutiner og noen er mer grinete enn andre, jeg har alltid tenkt at det er verst for foreldrene. Jeg var heldig å ha barn som sov hele natten, og kan nesten ikke forestille meg hvor sliten man blir som småbarnsforelder av å aldri få nok søvn. Anonymkode: 1344e...a62 3
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2020 #12 Skrevet 5. januar 2020 At det er irriterende for naboen ja, det skjønner jeg men å drive å banke i veggen til en småbarnsfamilie på den måten stresser bare foreldrene og kan gjøre ting vondt verre! Jeg hadde blitt kjempe stresset vet jeg! hva med å gå på døren med en pk sjokolade elle blomst og si beklager vis vi bråket litt for tiden, vi gjør så godt vi kan og dette går seg forhåpentligvis snart til. ❤️ Anonymkode: 85d59...8b9 10
Apis Skrevet 5. januar 2020 #13 Skrevet 5. januar 2020 Umiddelbart tenker jeg kommunikasjon er bra, da viser dere at dere ikke gir beng. Så kanskje gi naboen under et par gode høretelefoner av bra merke, da slår du to fluer i en smekk, han slipper å høre på ungeskrik og dere slipper å høre på høy musikk på nattetid 1
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2020 #14 Skrevet 5. januar 2020 31 minutter siden, Trikken skrev: Naboen har jo allerede vist misnøye med bråket på natten, da burde hun snakke med naboene og forklare situasjonen. selvfølgelig er det grunner, alle går vel gjennom en periode med barn der de må oppdra å veilede de. Det betyr ikke at naboene skal være våkne natt etter natt fordet. Å si at barnet er så sta at derfor er hen våken i timesvis med skrik og banking i vegger og får pause med mat og leker i natten vil vel aldri bli en kort periode. Ja naboen har allerede visst misnøye med bråket. På den alt for typiske norske måten; dundre med knyttneven i taket/gulvet. Slikt skaper god stemning og god kommunikasjon mellom naboer.... Det er faktisk mulig for den som irriterer seg over lyder og bråk å ta kontakt med den aktuelle naoen istedenfor å oppføre seg som en gorilla. Litt sånn passiv aggressiv oppførsel er jo såååå koslig! Men ts, du kan jo gå frem som et godt eksempel på å håndtere dette på en voksen måte og snakke med naboen din. Forklar situasjonen, si at du selvfølgelig skjønner at det er plagsomt for de andre å høre på. Ikke nevn den høye bassmusikken og dunkingen, naboen må få en følelse av at du ikke er ute etter h*n. Og så ser dere etter ny boplass.... Lykke til! Anonymkode: 5f48e...312 6
Trikken Skrevet 5. januar 2020 #15 Skrevet 5. januar 2020 22 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ja naboen har allerede visst misnøye med bråket. På den alt for typiske norske måten; dundre med knyttneven i taket/gulvet. Slikt skaper god stemning og god kommunikasjon mellom naboer.... Det er faktisk mulig for den som irriterer seg over lyder og bråk å ta kontakt med den aktuelle naoen istedenfor å oppføre seg som en gorilla. Litt sånn passiv aggressiv oppførsel er jo såååå koslig! Men ts, du kan jo gå frem som et godt eksempel på å håndtere dette på en voksen måte og snakke med naboen din. Forklar situasjonen, si at du selvfølgelig skjønner at det er plagsomt for de andre å høre på. Ikke nevn den høye bassmusikken og dunkingen, naboen må få en følelse av at du ikke er ute etter h*n. Og så ser dere etter ny boplass.... Lykke til! Anonymkode: 5f48e...312 Selvfølgelig burde de snakke sammen, og håpe på bedring. For en ting er sikker og det er at alle mennesker har noe i livet sitt til enhver tid. Om det er stress pga jobb, eksamen, barn og familie. Alle har noe, og alle trenger søvn. Hadde det vært at barnet hadde fått tenner, kolikk, slått seg og lyden har vært forbigående ville nok naboer vist forståelse. Men etter en uke med bråk på natten skjønner jeg at de banker i tak og automatisk forstår at det sjenerer dem. Får håpa det blir bedre når barnehagen starter. Jeg har bodd med tette naboer tidligere, men aldri opplevd at 2-3 åringer har fått lov til å bråke til langt utpå natt flere netter. Da hadde jeg måtte flytte slik at jeg hadde fungert på jobb. 6
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2020 #16 Skrevet 5. januar 2020 1 hour ago, AnonymBruker said: At det er irriterende for naboen ja, det skjønner jeg men å drive å banke i veggen til en småbarnsfamilie på den måten stresser bare foreldrene og kan gjøre ting vondt verre! Jeg hadde blitt kjempe stresset vet jeg! hva med å gå på døren med en pk sjokolade elle blomst og si beklager vis vi bråket litt for tiden, vi gjør så godt vi kan og dette går seg forhåpentligvis snart til. ❤️ Anonymkode: 85d59...8b9 Jaha, det er jo som å gi mobberen belønning. Ikke rart mobbing fortsetter og det er offeret det alltid går utover. Anonymkode: a85c7...08e 2
Gjest YtreYtterst Skrevet 5. januar 2020 #17 Skrevet 5. januar 2020 7 minutter siden, AnonymBruker said: Jaha, det er jo som å gi mobberen belønning. Ikke rart mobbing fortsetter og det er offeret det alltid går utover. Anonymkode: a85c7...08e Mener du helt alvorlig at naboen er en mobber? Kan ikke annet enn å le.
Tiilipån Skrevet 5. januar 2020 #18 Skrevet 5. januar 2020 Ignorer han. Det er antageligvis bare en utlufting av frustrasjon. De fleste voksne mennesker skjønner at unger ikke styres som en gameboy og at slik støy av barn, som ikke kan kontrolleres, er unntatt lover om nattero i borettslag. Ungene "får ikke lov" til å holde på sånn. Alle oppegående mennesker skjønner det og har også forståelse for at foreldrene er like fortvilte. Flytt senga midt på gulvet og sett ett teppe under for å unngå støy som du king i veggen, sett inn en madrass på gulvet. Kjøp en sånn nattlampe å putt i stikkontakten. Forbered deg på noen netter på madrass på gulvet og kvelder med serie på ipad og øreklokker. Du må bare være konsekvent. Ikke la hun komme ut av senga. Men stikk henda inn sprinklene og trøst, syng osv og bare vær der. Dette er en fase og den vil gå over. Hun er midt i ett utviklingstrinn antageligvis og hylingen er nok ett resultat av trass, usikkerhet og ubehag. Men du må bare stå i det. Det går over. 2
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2020 #19 Skrevet 5. januar 2020 5 timer siden, Trikken skrev: Jeg skjønner godt at naboen din banket, om det er støy fra deg hele dagen. Og I tillegg ikke få sove for barnet på 2 år bestemmer hjemme. Vet ikke hvor lenge dere har vært naboer men om dette er første gang de banker kanskje di har fått nok. En ting er når er små og gråter, men hvor går grensen. Hadde blitt gal om jeg skulle høre på en 2 åring i timesvis som du beskriver. Har tidligere hadd naboer som hadde perioder med bråk da barna skulle legge seg, men halv 2 på natta... da hadde jeg klaget til borettslaget. 😂 Hva mener du borettslaget skal gjøre? De får ikke gjort en dritt. Har du problemer med naboer - flytt ikke til et sted med naboer. Anonymkode: 3e7c0...d67 5
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2020 #20 Skrevet 5. januar 2020 Grøsser av tanken på å bo nær slike som deg. Jeg er potensielt livstruende syk, selv om folk ikke ser det, og kan dø en tidligere død av stress påført av andre, og søvnmangel. Anonymkode: 41258...fdf 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå