AnonymBruker Skrevet 5. januar 2020 #1 Skrevet 5. januar 2020 Jeg er en ung kvinne på 27 år, og ønsker absolutt å bli gravid i livet. Konsekvensen av bekkeninfeksjon er som kjent infertilitet og å bli gravid utenfor livmoren. Men hvor lenge må man gå med infeksjonen før konsekvensen blir så ille? Jeg har en del symptomer som er forenelig med bekkeninfeksjon etter innsetting av spiral for snart to uker siden. Men jeg vet også at noen er forenelig med nettopp innsettingen av spiralen. Og kan være kroppen som til venner seg innlegget. Jeg har hatt spiral en gang før og husker mensmurringer men ikke denne type smerte. Er det for dumt å gå til legevakten for dette? Har mensmurringer, smerter i livmor, og utover på høyre side ved eggstokken. Sviende og pulserende smerter tidvis i skjeden. Følelse av å måtte tisse ofte. Selv rett etter jeg har tisset. Og en slags lettelse i mensmurringene når jeg slipper strålen. Smerter i korsryggen, som kink. Smerter nederst i ryggen. Har ikke feber, men har følt meg kvalm i dag. Dette kan også være pga uro. Anonymkode: 547ae...723
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2020 #2 Skrevet 5. januar 2020 Når jeg satte inn spiral fikk jeg beskjed om å kontakte legevakt ved mer smerter enn bare litt murring. Ring du! Anonymkode: 7115f...eb5 1
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2020 #3 Skrevet 5. januar 2020 Men du kan nok vente til morgenen Anonymkode: 7115f...eb5
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2020 #4 Skrevet 5. januar 2020 Nyrebekkenbetennelse høres mer sannsynlig ut. Anonymkode: 84d21...b81
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2020 #5 Skrevet 5. januar 2020 Ring legevakten og spør dem. Da får de vurdere hva som er riktig i ditt tilfelle. Anonymkode: cb5d9...073 3
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2020 #6 Skrevet 5. januar 2020 Bekkeninfeksjon? Anonymkode: 6d0b2...a7f
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2020 #7 Skrevet 5. januar 2020 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: Bekkeninfeksjon? Anonymkode: 6d0b2...a7f Hvis du lurer på hva det er tror jeg det er en bedre idé å Google enn å spørre i denne tråden. TS Anonymkode: 547ae...723 2
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2020 #8 Skrevet 5. januar 2020 Ring til legevakten for forklar situasjonen. Da får du råd og veiledning - og de kan si om du bør komme inn eller ikke Enklere for både deg og dem enn å komme uanmeldt og risikere å bli sittende syv lange og syv brede i kø fordi det ikke er alvorlig nok.. Anonymkode: 5c78b...019 2
Sliten&kjørt52 Skrevet 5. januar 2020 #9 Skrevet 5. januar 2020 (endret) Hastetime hos fastlege ? Edit: Du kan seff. ringe til L.V. og be om råd, -tenkte ikke på att det er helg. ... a. Endret 5. januar 2020 av Sliten&kjørt52
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2020 #10 Skrevet 5. januar 2020 Nyrebekkenbetennelse får mang hvis man har gått for lenge med UVI - men siden du har satt inn spiral kan det også være en reaksjon på å fått inn et fremmedlegeme. Kroppen kan reagere første tiden før den godtar spiralen. Men det kan også være andre ting. Du kan absolutt ringe AMK å fortelle hva som er problemet, så vil de vurdere om du trenger lege. Anonymkode: 27b32...68f
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2020 #11 Skrevet 6. januar 2020 Nå er jeg litt forvirret. Tok kontakt med legevakt siden smertene har blitt verre i løpet av helgen, og sykepleier der mente at om det var bekkeninfeksjon så ville jeg ha feber og intense smerter. Men NHI opplyser jo nettopp om at bekkeninfeksjon er vanskelig å oppdage nettopp fordi folk ofte ikke har feber og lite symptomer. Og går med det lenge og derfor blir steril. Da følte jeg ikke at hun egentlig hadde peiling når hun mente at man da måtte ha feber og intense smerter. På 5.1.2020 den 1.23, AnonymBruker skrev: Når jeg satte inn spiral fikk jeg beskjed om å kontakte legevakt ved mer smerter enn bare litt murring. Ring du! Anonymkode: 7115f...eb5 Dette er jo veldig merkelig mtp at jeg har langt mer enn mer smerter enn murring (spesielt det som ligner kink i ryggen) og blir møtt som at det er en ikkesak. Ts Anonymkode: 547ae...723
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2020 #12 Skrevet 6. januar 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Nå er jeg litt forvirret. Tok kontakt med legevakt siden smertene har blitt verre i løpet av helgen, og sykepleier der mente at om det var bekkeninfeksjon så ville jeg ha feber og intense smerter. Men NHI opplyser jo nettopp om at bekkeninfeksjon er vanskelig å oppdage nettopp fordi folk ofte ikke har feber og lite symptomer. Og går med det lenge og derfor blir steril. Da følte jeg ikke at hun egentlig hadde peiling når hun mente at man da måtte ha feber og intense smerter. Dette er jo veldig merkelig mtp at jeg har langt mer enn mer smerter enn murring (spesielt det som ligner kink i ryggen) og blir møtt som at det er en ikkesak. Ts Anonymkode: 547ae...723 Men i dag har jo fastlegen åpent, så da kan du jo bare ringe dit. Jeg fikk sepsis etter innsetting av spiral. Anonymkode: ace13...526
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2020 #13 Skrevet 6. januar 2020 Hvorfor ringer du legevakt? Kontakt den som satt inn spiralen, fastlege eller gynekolog, de har jo åpent i dag. Anonymkode: 1a345...b10
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2020 #14 Skrevet 6. januar 2020 5 timer siden, AnonymBruker skrev: Men i dag har jo fastlegen åpent, så da kan du jo bare ringe dit. Jeg fikk sepsis etter innsetting av spiral. Anonymkode: ace13...526 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Hvorfor ringer du legevakt? Kontakt den som satt inn spiralen, fastlege eller gynekolog, de har jo åpent i dag. Anonymkode: 1a345...b10 Fastlegen, som satt inn spiralen, skulle ringe i løpet av dagen. Nå har han heldigvis ringt og sagt at jeg skulle gå på legevakten (jeg oppholder meg i en annen by for jobb en tid) for det kunne ikke vente til neste uke. Så da stoler jeg på legen og ikke sykepleieren. Skremmende å høre at du fikk sepsis, hvordan begynte det? Men da hadde du sikkert feber? TS Anonymkode: 547ae...723
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2020 #15 Skrevet 6. januar 2020 Hvordan går det TS? Anonymkode: 19722...8c8
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2020 #16 Skrevet 6. januar 2020 26 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvordan går det TS? Anonymkode: 19722...8c8 Lang ventetid. Har vært her i snart 4 timer. Men legen har tatt meg inn nå og sa vi nok måtte ta en gynekologisk undersøkelse etter å ha undersøkt meg litt. Så jeg får se. Godt å bli tatt på alvor da. Håper selvsagt det ikke er det. Litt trøtt og sliten nå, men sånn er det jo når man er på legevakten. TS Anonymkode: 547ae...723 1
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2020 #17 Skrevet 6. januar 2020 Lykke til! Bra du tar helsen din på alvor! Anonymkode: 19722...8c8
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå