Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg og kjæresten min snakker om å prøve å bli gravid til neste år. Jeg har endometriose og har aldri vært gravid før så vi har belaget oss på at det kan bli en stund med prøving og eventuelt hjelp. Men nå har jeg også funnet ut at jeg har fått masse celledeling igjen og må fjerne livmorstappen. Er jo så redd for at jeg ikke kan bli gravid nå eller spontanabortere om jeg skulle bli gravid. Er det noen med solskinnshistorie? 

Anonymkode: 4e7d4...6cb

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Nei og nei.  Dette gjorde meg veldig lei meg på dine vegne.

Slik jeg har forstått det, så er det vel ikke mulig å bli gravid eller gå gravid hvis man har fjernet livmortapp?

Har legene informert deg noe om dette med barneønske?

Jeg har selv endometriose og har prøvd i snart 4 å og bli gravid, 3 år med assistert befruktning. Hos meg var det lite endometriose og legene mente det egentlig ikke hadde noe å si mtp ivf. Men har ikke blitt gravid enda.

Jeg vil ønske deg masse lykke til og jeh håper det går for dere

Anonymkode: 5fabf...3ec

AnonymBruker
Skrevet

Må du fjerne hele eller bare deler av den? ❤️ 

Anonymkode: 007eb...993

AnonymBruker
Skrevet
9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg og kjæresten min snakker om å prøve å bli gravid til neste år. Jeg har endometriose og har aldri vært gravid før så vi har belaget oss på at det kan bli en stund med prøving og eventuelt hjelp. Men nå har jeg også funnet ut at jeg har fått masse celledeling igjen og må fjerne livmorstappen. Er jo så redd for at jeg ikke kan bli gravid nå eller spontanabortere om jeg skulle bli gravid. Er det noen med solskinnshistorie? 

Kan du fryse egg i utlandet for sikkerhets skyld raskest mulig? 

Anonymkode: 06056...4e2

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hei ts. Ved celleforandringer fjernes som regel veldig lite av livmortappen, inngrepet kalles konisering. Måtte få gjort dette i fjor pga grad 3 celleforandringer og det har i følge gynekologen på sykehuset der det ble gjort, ingen innvirkning på evnen til å bli gravid. Det eneste er st det kan svekke livmorhalsen litt. Det kan gi en noe høyere risiko for abort og tidlig fødsel. Men dette er det også lav sannsynlighet for. Jeg håper du ikke tenker så mye på dette. Det kommer til å gå helt fint med deg 😘

Anonymkode: b217e...6cb

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er konisert og venter mitt andre barn til sommeren :) merket ingen problemer pga koniseringen. 

Anonymkode: dc47e...5a9

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Min mor ble konisert før hun fikk meg og broren min. Gikk bra det! 

Anonymkode: 6e17c...c46

AnonymBruker
Skrevet
12 timer siden, AnonymBruker skrev:

Dette hørtes litt dramatisk ut. Det er ikke celleforandringer og konisering du tenker på? 

Anonymkode: 7c1ca...df4

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Takk for svar ❤️ jo er konsiering og celleforandringer jeg tenker på. Hadde sikkert ikke tenkt så mye på det om jeg ikke hadde hatt endometriose og vanskeligheter med å bli gravid. Og har slitet nok psykisk med det at jeg ikke har klart å blitt gravid. Derfor jeg er veldig redd for at det skal ende i abort om jeg prøver igjen 

AnonymBruker
Skrevet
20 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Takk for svar ❤️ jo er konsiering og celleforandringer jeg tenker på. Hadde sikkert ikke tenkt så mye på det om jeg ikke hadde hatt endometriose og vanskeligheter med å bli gravid. Og har slitet nok psykisk med det at jeg ikke har klart å blitt gravid. Derfor jeg er veldig redd for at det skal ende i abort om jeg prøver igjen 

Men da fjerner de jo ikke livmortappen. Dette kommer til å gå helt fint, ble selv konisert 3 måneder før jeg ble gravid. 

Anonymkode: 7c1ca...df4

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
18 hours ago, AnonymBruker said:

Jeg har selv endometriose og har prøvd i snart 4 å og bli gravid, 3 år med assistert befruktning. Hos meg var det lite endometriose og legene mente det egentlig ikke hadde noe å si mtp ivf. Men har ikke blitt gravid enda.

Endometriose her også, vi har prøvd å bli gravide i et halvt år, ikke så lenge enda, men jeg er veldig redd for at det aldri kommer til å gå:/ Vi har begynt å sette i gang utredning nå, mannen i første gang for å se om alt er bra der.

Legene mener også at min endometriose ikke kommer til å gjøre det vanskelig å bli gravid, det ligger ikke i nærheten av livmor, eggleder eller eggstokkene. Og alt ser beveger seg fritt og ser veldig bra ut (eggstokkene osv. altså). Kan jeg spørre deg hvor vevet vokser hos deg? 

Anonymkode: c90ff...74e

AnonymBruker
Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Endometriose her også, vi har prøvd å bli gravide i et halvt år, ikke så lenge enda, men jeg er veldig redd for at det aldri kommer til å gå:/ Vi har begynt å sette i gang utredning nå, mannen i første gang for å se om alt er bra der.

Legene mener også at min endometriose ikke kommer til å gjøre det vanskelig å bli gravid, det ligger ikke i nærheten av livmor, eggleder eller eggstokkene. Og alt ser beveger seg fritt og ser veldig bra ut (eggstokkene osv. altså). Kan jeg spørre deg hvor vevet vokser hos deg? 

Anonymkode: c90ff...74e

Hos meg fant dem littegrann på urinrør og litt bak livmor. Egglederne var åpne og det var ingenting som skulle tilsi at jeg ikke skulle bli gravid 

AnonymBruker
Skrevet

Har to venninner som har gjennomgått konisering. Hun ene har ett barn og hun andre har tre barn. Alle født på normalt vis :)

Anonymkode: b21d0...cb0

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...