AnonymBruker Skrevet 4. januar 2020 #1 Skrevet 4. januar 2020 Vi er nye på hund og problemstillingen er ikke aktuelt enda da hunden fremdeles har valp, men vil gjerne ha noen tanker likevel. Etterhvert vil hunden bli alene hjemme fra 08 til max kl.14. Vi har stor tomt og mulighet for å lage hundegård i tilknytning til en bod så hunden kan gå inn i boden. Hva tenker dere er best for hunden? Hundegård eller inne i huset de timene mens vi jobber? Anonymkode: d78f5...dbe
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2020 #2 Skrevet 4. januar 2020 Inne. Alle hunder jeg vet om som bruker hundegård bjeffer hele tiden på alt og alle. Vår hun gjorde også det, så vi fjernet hundegården så det iallefall ble én mindre bjeffende hund i nabolaget. Anonymkode: 196f7...555 4
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2020 #3 Skrevet 4. januar 2020 Kommer litt an på hunderase og pels feks. En hund med kort pels eller hår som fryser lett vil nok ikke trives like godt i hundegård som en malamute eller husky med tett og god pels. I tillegg har det litt å si hvordan hunden reagerer på distraksjoner utenfor. Om den bjeffer på alt og alle, ligger og følger med hele tiden i stedet for å slappe av, er kanskje ikke hundegård hvor den kan se alt av biler og mennesker som går forbi det beste valget. Da har den det nok bedre på et adskilt rom inne. Anonymkode: 759bf...e8e
sølvdryss Skrevet 4. januar 2020 #4 Skrevet 4. januar 2020 Inne. Hunden deres er mindre hjemme alene enn de fleste. Hunden kan bjeffe og det kan komme uvedkommende å forstyrre hunden. 4
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2020 #5 Skrevet 4. januar 2020 Kommer mest an på hunden, og været 🙈 Jeg tenker du får prøve begge deler og se hva som funker best. Sørg for at hundegården er litt skjermet. Anonymkode: a3744...bbd
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2020 #6 Skrevet 4. januar 2020 Spørs jo på hund, været der dere bor og lynnet til hunden. Noen takler ikke å stå ute, mens malamutene til en kompis av meg aldri i verden kan være inne mer enn noen timer fordi de holder på å krepere av varme (men dette er løpshunder). Er det mye vått må man sørge for å ha sinnssykt god drenering OG tak, er det sur vind må man ha levegg, er det iskaldt må man ha isolert hundehus med halm etc etc. I tillegg er det mange som begynner å gjø hele jævla dagen, da er det bedre for hunden å være inne slik at den ikke får så mye å passe på. Det er så mange faktorer når man skal tenke hundegård vs innehund. Anonymkode: 033db...f81 1
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2020 #7 Skrevet 5. januar 2020 Jeg ville hatt hunden inne, ute har dere ingen kontroll på om noen feks vil plage den. Hunder blir ofte også generelt mer stresset av å stå ute med alt det medfører av stimuli. Anonymkode: 7719f...ca6 4
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2020 #8 Skrevet 5. januar 2020 Kommer an på rasen, men hvis det ikke er en rase som vanligvis bor ute (type hunder som brukes til hundekjøring) ville jeg hatt hunden inne Anonymkode: c54db...159 1
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2020 #9 Skrevet 5. januar 2020 Jeg hadde hatt hunden inne ettersom det bare er maks 6 timer. Jeg tenker også på dersom barn eller ungdommer går forbi og får lyst til å plage hunden gjennom gjerdet. Da er ikke du der til å passe på. Anonymkode: e1e4d...e1b 1
Diamant20 Skrevet 5. januar 2020 #10 Skrevet 5. januar 2020 Ville hatt den inne, hadde ikke tatt sjansen på at noen ikke kom til å plage den.
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2020 #11 Skrevet 9. januar 2020 Glemte tråden litt, men takk for mange svar! Vi bor svært landlig til og hundegården vil bli bak huset så ikke en gang veien inn til huset vårt er synlig derfra. Vi tenkte også å ta en del av et uthus så hunden kan gå inn hvis den vil. Det blir nok til at vi lager hundegården så får heller hunden finne ut selv hva han liker best 🙂 HI Anonymkode: d78f5...dbe 1
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2020 #12 Skrevet 10. januar 2020 Så lenge hundegården er på et skjermet sted, og hunden kan trekke inn på lun plass under tak når det er surt, så mener jeg det er en god løsning. Dersom hunden skulle bli nødt til å gjøre fra seg de timene dere er borte, vil den ha bedre mulighet til det i et hjørne av hundegården, slik sett vil det være en bekymring mindre for dere også. Har et par venner som har satt opp hundegård, og de har ikke hunder som står og uler og bjeffer av den grunn. Hadde også en nabo med en Gordon Setter som sto ute i hundegård når eier var på jobb, og det var aldri noe problem. Hunden ble vant til faste rutiner med tur før jobb, og så hundegården frem til eier kom hjem og tok ham med på ny tur. Bjeffing og bråk tror jeg er verre når hundene ikke er godt skjermet og de blir utrygge. Men på vinterstid ville jeg hatt hunden inne for det meste, hvis dere da ikke investerer i et godt isolert og oppvarmet hundehus (der hunden også hele tiden har tilgang til vann fra elektrisk oppvarmet vannskål). Anonymkode: e6890...0aa 1
Flamme Skrevet 10. januar 2020 #13 Skrevet 10. januar 2020 Mine trives best i hundegården når jeg er borte. Har isolert hundehus og går fint om vinteren også. De liker å se på naturen, høre lydene og gå på do når de vil selv.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå