AnonymBruker Skrevet 4. januar 2020 #1 Del Skrevet 4. januar 2020 Jeg sliter litt med svigermor for tiden. Hun er veldig grei, men det er så mye for tiden! Hun bor ett stykke unna og er hos oss ca to helger per mnd, pluss ferier. Jeg har nå sagt ifra at jeg synes dette blir litt mye. Etter det har stemningen snudd veldig og hun er veldig «på». Kommenterer valg vi tar, hvordan jeg behandler barna/mannen og vil gjerne ha spesielt ene barnet på overnatting. Dette barnet vil ikke det og får ofte reaksjoner etterpå. Disse overnattingene er uoppfordret fra oss og vi mener barnet skal få bestemme litt selv istedenfor å pushe på. Barnet er 2 år. Kommer tidsnok en tid det h*n vil overnatte og da får h*n også lov til å velge det selv. Hun ønsker å ha barnet mest mulig hos seg, alene. Vi har også veldig forskjellig syn når det kommer til barneoppdragelse, noe som kan være utfordrende. men jeg ser jo at disse tingene er ment i beste mening og jeg ønsker ikke noe uvennskap. Så hvordan skal jeg klare å svelger kameler når ting irriterer meg? Anonymkode: f1cf2...2fe Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2020 #2 Del Skrevet 4. januar 2020 Vær blid, men vag. «Vi får se». Og vær utilgjengelig «Det passer ikke akkurat den helgen dessverre, kan vi ikke prates litt på telefonen istedet.» Ikke argumenter i mot, bare si «aha, synes du det ja». Lag avstand så godt du kan. Gjør som du vil, smil overbærende når hun kommenterer på ting. Hun må merke at du/dere er sjefen i eget hjem. Anonymkode: 6afb7...b06 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2020 #3 Del Skrevet 4. januar 2020 Jeg tror det er viktigere at du er klar i talen, men høflig, enn vag. Viser du deg vag vil svigermor bare mele på. Klare "nei, det passer ikke," på en slik måte at du viser det ikke er noen diskusjon om den saken. Uten forklaring. Et nei skal ikke trenge en forklaring. Men vis med tonefall og blikk at du hører hva hun sier og ønsker, men at du ikke ønsker det samme. Ikke gå i diskusjon etterpå. Anonymkode: 5dbc4...a3d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå