AnonymBruker Skrevet 4. januar 2020 #1 Skrevet 4. januar 2020 Hva er forskjellen mellom det Jesus sier med egne ord og det som sies om Jesus i bibelen? Anonymkode: 52707...77d
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2020 #2 Skrevet 5. januar 2020 Det er ingen forskjell Anonymkode: 795b7...924
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2020 #3 Skrevet 4. februar 2020 Mye av det i bibelen sa ikke Jesus så det er noe oppsinn og blåst opp. Anonymkode: 787bd...f9c
Rogadame Skrevet 4. februar 2020 #4 Skrevet 4. februar 2020 Er vanskelig å vite når dette var 2000 år siden , og historiene har forandret seg flere ganger etter hvert som tiden gikk. Tenker han var Israels svar på nåtidens snåsamann , da blir en fjør fort til 10 høns etter x antall år
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2020 #5 Skrevet 4. februar 2020 På 5.1.2020 den 2.39, AnonymBruker skrev: Det er ingen forskjell Anonymkode: 795b7...924 Det er veldig stor forskjell. Folk sier mye rart om Jesus, som ikke stemmer. Sannheten finner man i bibelen. Anonymkode: ceff8...c98 1
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2020 #6 Skrevet 4. februar 2020 Jesus var med i 4 av 66 sesonger av Bibelen, pluss én episode av femte sesong i den nyeste delen. Han sa ikke så veldig mye, men ble henvist til ofte både i den gamle delen og etter at han sa opp og forlot serien. Synes han var den kuleste karakteren, savner han skikkelig! Anonymkode: 1f116...fc5 4
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2020 #7 Skrevet 4. februar 2020 Umulig å vite. Det er ikke engang sikkert at Jesus faktisk eksisterte, det finnes ingen samtidige kilder som viser at han var en virkelig person. Kanskje er han bare en mytefigur, kanskje er fortellingene basert på en virkelig person, kanskje på flere kultledere i området på den tida som har blitt vevd sammen til én person. For meg er det ikke så viktig om han eksisterte eller ikke, det har ikke så mye å si. Det viktige er at det er absolutt null bevis for eller noen god grunn til å tro at det var noe magisk/overnaturlig ved denne personen, eller at magi eller overnaturlighet i det hele tatt eksisterer. Anonymkode: 850f1...d6a 1
bondevett Skrevet 4. februar 2020 #8 Skrevet 4. februar 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Jesus var med i 4 av 66 sesonger av Bibelen, pluss én episode av femte sesong i den nyeste delen. Han sa ikke så veldig mye, men ble henvist til ofte både i den gamle delen og etter at han sa opp og forlot serien. Synes han var den kuleste karakteren, savner han skikkelig! Anonymkode: 1f116...fc5 Hahaha nydelig svar. Var han ikke med i flere episoder? Jeg har hverken sett eller hørt hele serien, men må si at det kan virke som at Jesus er hovedpersonen (utifra alle fanclubene som er opprettet i ettertid) og da er det rart at han er så lite med 😂😂😂😇🙏
Rogadame Skrevet 4. februar 2020 #9 Skrevet 4. februar 2020 9 minutter siden, bondevett skrev: Hahaha nydelig svar. Var han ikke med i flere episoder? Jeg har hverken sett eller hørt hele serien, men må si at det kan virke som at Jesus er hovedpersonen (utifra alle fanclubene som er opprettet i ettertid) og da er det rart at han er så lite med 😂😂😂😇🙏 Det fins en teori at denne Jesus- karakteren reiste til India og ble inspisert av buddhismen , da han var i 20 åra. For så å returnere til Israel og presentere dette lite populære menneskesynet som for 2000 år siden var styrt av bl.a romerne . At alle Mennesker var like mye verdt samt nestekjærlighet var ganske radikal mening på den tiden ✌☮ 1
sofiemyr Skrevet 5. februar 2020 #10 Skrevet 5. februar 2020 11 timer siden, AnonymBruker skrev: Jesus var med i 4 av 66 sesonger av Bibelen, pluss én episode av femte sesong i den nyeste delen. Han sa ikke så veldig mye, men ble henvist til ofte både i den gamle delen og etter at han sa opp og forlot serien. Synes han var den kuleste karakteren, savner han skikkelig! Anonymkode: 1f116...fc5 Morsomt men nokså feil. Han er med i alle de 27 siste sesongene i varierende grad Han gjør et karrierehopp i siste sesong som er en regelrett Åpenbaring 👍 2
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2020 #11 Skrevet 5. februar 2020 11 hours ago, bondevett said: Hahaha nydelig svar. Var han ikke med i flere episoder? Jeg har hverken sett eller hørt hele serien, men må si at det kan virke som at Jesus er hovedpersonen (utifra alle fanclubene som er opprettet i ettertid) og da er det rart at han er så lite med 😂😂😂😇🙏 Egentlig veldig spennende design-valg! Men tror kanskje han ble for dyr for produksjonen Anonymkode: 1f116...fc5
bondevett Skrevet 5. februar 2020 #12 Skrevet 5. februar 2020 9 timer siden, AnonymBruker skrev: Egentlig veldig spennende design-valg! Men tror kanskje han ble for dyr for produksjonen Anonymkode: 1f116...fc5 Tror kanskje han er blitt ganske retro nå. Jeg ser støtt og stadig unge menn som har stjålet stilen hans. Langt hår og langt skjegg. Jesus is back! 😇✌️Lurer på om han noen ganger fiksa håret i en bun? 1
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2020 #13 Skrevet 10. februar 2020 På 5.2.2020 den 19.29, bondevett skrev: Tror kanskje han er blitt ganske retro nå. Jeg ser støtt og stadig unge menn som har stjålet stilen hans. Langt hår og langt skjegg. Jesus is back! 😇✌️Lurer på om han noen ganger fiksa håret i en bun? Jeg tror ikke Jesus var en hvit mann med langt brunt hår og skjegg. Jeg tror han så ut som folk gjorde der på den tiden; ganske korte svarte krøller, litt mørkere i huden og litt større nese, men ja, skjegg. Anonymkode: 169e2...8dd 1
bondevett Skrevet 10. februar 2020 #14 Skrevet 10. februar 2020 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg tror ikke Jesus var en hvit mann med langt brunt hår og skjegg. Jeg tror han så ut som folk gjorde der på den tiden; ganske korte svarte krøller, litt mørkere i huden og litt større nese, men ja, skjegg. Anonymkode: 169e2...8dd Du har nok helt sikkert rett. Jeg tenker nok mest på all "fanart" jeg ser rundt omkring i diverse hus og bygninger (med kors på toppen). Der er han avbildet med langt hår og skjegg. Og han ser kritthvit ut på bildene. Jeg tror fansen har tatt seg mange friheter med utseende hans.
bondevett Skrevet 10. februar 2020 #15 Skrevet 10. februar 2020 2 minutter siden, bondevett skrev: Du har nok helt sikkert rett. Jeg tenker nok mest på all "fanart" jeg ser rundt omkring i diverse hus og bygninger (med kors på toppen). Der er han avbildet med langt hår og skjegg. Og han ser kritthvit ut på bildene. Jeg tror fansen har tatt seg mange friheter med utseende hans.
Rottenikken1 Skrevet 10. februar 2020 #16 Skrevet 10. februar 2020 På 4.1.2020 den 22.34, AnonymBruker skrev: Hva er forskjellen mellom det Jesus sier med egne ord og det som sies om Jesus i bibelen? Anonymkode: 52707...77d Det er veldig stor forskjell. Det er ca 400 profetier om Jesus som skulle kjennetegne ham som messias. Alle gikk i oppfyllelse. Jesus sa ikke de profetiene selv. Hvis jeg spør deg. Hva er forskjellen mellon det du sier selv og det andre sier om deg... See?
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2020 #17 Skrevet 23. mars 2020 Noen studiebibler fremhever i fargen rød hva Jesus direkte sier. Anonymkode: 50b9b...24b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå