Gå til innhold

Venninne som bare er der når hun er singel og forsvinner når hun

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Er i forhold!  
Jeg har vert der uansett om jeg var singel eller i forhold, nå har jeg vert i langvarig forhold og hun ble singel. Jeg var der for henne, gjennom alt! Tok henne med ut med mine venner, på middag hjemme hos meg! Inkluderte henne fullstendig! 
så fant hun seg type, og sakte men sikkert forsvinner hun. Jeg spør om vi skal ha jentekveld, hun svarer ja. Jeg prøver avtale dato og hun skal sjekke om det passer. Hører ikke noe fra henne. Ser hun er på klubb og diverse med den andre gjengen som hun ikke var god nok for da hun var singel. 
Vi er invitert på en felles 30årsdag til en venninne av meg hun har møtt via meg. Spør om hun skal gå, «kjenner ikke noen der, vi får se» er svaret. Slike ting har ikke vert et problem tidligere, så jeg oppfattet det enkelt som hun ikke har lyst. 

kjenner jeg blir veldig lei meg, da jeg naturlig nok savner kontakten. 

Bør jeg bare la ting gå sin gang? Hun er ikke den enkleste til å ta selvkritikk om jeg skulle tatt ting opp med henne dessverre. 

Anonymkode: 5eca6...945

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

TS, jeg kjenner meg sånn igjen i det du skriver og er lei for å si dette, men det høres ut som hun bruker deg som en "nyttevenn" - nyttig å ha når det ikke er noen andre der. Sånt er sårende å oppleve, man ender opp med å føle seg utnyttet.

Ordentlige venner holder kontakt selv om livet ellers forandrer seg. Kanskje man ikke kan være sammen på samme måten lenger, men man holder kontakt med de man bryr seg om.

Anonymkode: 83670...3f4

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

P.S. Og når man har slike "venner", er det nok best å bare la dem seile sin egen sjø.

Anonymkode: 83670...3f4

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

En sånn venninne hadde jeg i mange år, så gikk gjennom flere slike runder. Mens jeg var i forhold og hun singel, var det forventet at jeg ble med henne masse på byen og ble ute lenge så hun fikk levd ut byen og funnet seg fyr for kvelden og slik. Inviterte henne på alt mulig, da jeg jo synes det er kjipt om noen føler seg utenfor, vet at det ofte blir veldig mye par-greier (middager og slikt) når man er i slutten av 20-årene og begynnelsen av 30-årene.

Så hadde vi begge en lang periode der begge var single, og var mye ute sammen og fant på ting. Men så fikk hun seg ny kjæreste, mens jeg forble singel. Og hun gadd aldri å bli med meg ut på noe lenger. Og dro alltid på par-tilstelninger der hun ikke forsøkte å få meg med, selv om jeg alltid passet på å få med henne på ting jeg var på da jeg var i et forhold.

Nå, flere år senere, er vi begge etablerte og er gifte og har barn, og jeg har i stor grad faset henne ut av livet mitt. Var flere grunner til det enn de over, men det var en del av hele mønsteret; en person som kun så egne behov og verken prøvde eller ønsket å ta hensyn eller sette seg inn i andres situasjon. 

Deilig å bli voksen og innse at man rett og slett ikke behøver å forholde seg til folk som ikke gir deg noe eller vil deg godt.

Anonymkode: fca75...2c4

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Det er lov å si at du savner henne og syntes det er trist  at hun har så lite tid til venner når hun er i forhold. Men ikke kritiser hun.  Sånn er det å være forelsket og faktisk så er det sånn at man ikke har de samme interessene som singel når man er i foeholde. Om man f eks pleier å drikke sammen og feste sammen osv er det helt naturlig at man dropper det når man har kjæreste og ja man kan finne på andre ting men om det ikke er vanlig for dere to sammen å finne på andre ting,  at det liksom er drikking og gutteprat som connecter dere mest så er det ikke så rart... 

Anonymkode: 0eaf9...a64

AnonymBruker
Skrevet
9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er lov å si at du savner henne og syntes det er trist  at hun har så lite tid til venner når hun er i forhold. Men ikke kritiser hun.  Sånn er det å være forelsket og faktisk så er det sånn at man ikke har de samme interessene som singel når man er i foeholde. Om man f eks pleier å drikke sammen og feste sammen osv er det helt naturlig at man dropper det når man har kjæreste og ja man kan finne på andre ting men om det ikke er vanlig for dere to sammen å finne på andre ting,  at det liksom er drikking og gutteprat som connecter dere mest så er det ikke så rart... 

Anonymkode: 0eaf9...a64

Det er ikke bare snakk om å drikke sammen og feste sammen, men være med hverandre på fritiden også. De har vert sammen i over et år nå og er flyttet sammen, så da bør man vel etter hvert kunne prioritere andre en bare kjæresten etter hvert? 

Anonymkode: 5eca6...945

AnonymBruker
Skrevet
11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Sånn er det å være forelsket

Jeg kutter aldri ut venner selvom jeg er forelsket, så dette stemmer ikke. De som oppfører seg slik, er egoister, verken mer eller mindre. 

Anonymkode: 7af10...01d

• Liker 2
Skrevet

Hun bryr seg ikke om vennskap, hun vil bare skræffa åt en kar. Kutt henne ut for godt nå.

AnonymBruker
Skrevet

Hun er uselvstendig, rett og slett. Jeg synes synd på sånne damer, og gidder ikke å ha noe særlig med dem å gjøre. 

Anonymkode: 9ae97...fe4

Skrevet

Vi vet da om dem alle sammen, kvinner som bare er venninne når de er single, men når de er ilag med noen så dyrker de kun parvenner. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...